alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II 2.0 TDI (140KM)

Skoda Octavia II 2.0 TDI (140KM)Wyświetleń: 7845

Skoda Octavia II 2.0 TDI (140KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna211
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch/Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1052501924.9
1.6 TDI1052501904.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.2

Średnie: 5.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(6)
Trwałość silnika
 2/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Głosy według opinii:

01

Opinie użytkowników

Patryk 30.09.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
"Niestety 2.0 TDI PD to totalny nie wypał. Auto nie przejechało nawet 50 tyś. km i pękła głowica (oczywiście naprawione na podstawie gwarancji) oraz do wymiany była turbina. Również mimo użytkowania auta w 90% na trasie, siadł DPF przy osiągnięciu niecałych 60 tyś. km, a także kolejny raz działo się coś z turbiną. Przy 65 tyś. km padły dwa pompowtryski, a także okazało się, że naprawa głowicy nie została dobrze wykonana, przez co po prostu... osiadła i ponownie pękła. O dziwo, do 105 tyś. km nic już się nie działo, a potem: siadł jeden pompowtrysk, do wymiany pompa oleju, wytarły się hydroregulatory, padło sprzęgło razem z dwumasą, EGR, problemy z elektroniką. Auto użytkowane było od nowości przez 5 lata, przejechało 160 tyś. km. Niestety zostało sprzedane, ze względu na ilość wad, niedociągnięć, a także braku cierpliwości do tego silnika. Nie wiem czy to po prostu pech podziałał, że taki silnik nabyłem czy przypadek, ale nie jest on wart uwagi. Jeżeli chodzi o sam samochód to jest to bardzo solidna konstrukcja (nie licząc silnika), typowe auto by wybrać się w trasę, pojemny bagażnik, a także dość spora ilość miejsca jest największym atutem tego auta. Wnętrze może i nie zostało wykonane z materiałów wysokiej jakości, ale potrafi zadowolić. Spalanie w granicach rozsądku, lecz nie posiadam ciężkiej nogi i wszystkie auta prowadzone są z przestrzeganiem wszystkich zasad dot. diesla, a także ergonomicznej jazdy, więc nie wiem ile by palił w trybie "ciężkiej nogi", o ile by się nie rozsypał silnik. "
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Wygoda, pojemność bagażnika, niskie spalanie
Wady:Silnik szrot, skrzypiące plastiki
Octavia/2006/160000

Kod antyspamowy
Odśwież

16.11.2014Maciek Nie

witam kupiłem passata z silnikiem 2.0tdi rok prdukcji 2007 auto okazało się największym blendem mojego życia szmelc nad szmelcem po prostu syf na naprawy łącznie wydalaniem 18 tys zloty tka wiec silnik elektronika można wymieniać bez końca . dziś jest francuskie auto nie będę pisał jakie ale jest znakomite przejechałem 90 tys 3 lata żadnych usterek pozdrawiam


23.02.2014GrzegorzTak

Golf 6. Silnik 2,0 TDI CR 110 KM. 2010 rok.Puki co, oby tak dalej.Cichy,mało pali.Spalanie miasto ok.6 l,trasa do 5 l i nie jest to żółwia jazda.


16.03.2015KarolekTak

Przebieg 80 tys. Rocznik 2009. Na razie spokojnie. Bierze olej co 5 tys. muszę dolać ćwiartkę. Spalanie miasto 8/9. Trasa można i 5 ale na autostradzie przy 170 pali fantastyczne 8 l. Sprinterem na światłach nie jest ale ta elastyczność , wyjazd na wakacje to jego żywioł.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.