alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II 2.0 TDI (140KM)

Skoda Octavia II 2.0 TDI (140KM)Wyświetleń: 11470

Skoda Octavia II 2.0 TDI (140KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna211
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2007 roku
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch/Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.2

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1052501924.9
1.6 TDI1052501904.7

01.03.2015piotrTak

Auto z przebiegiem 240000 zero problemow dynamiczne, spalanie w normie okolo 8 litrow miasto okolo 5.5 na trasie tempomat predkosc 120km/h .polecam warte polecenia swietnie trzyma sie drogi kompromis auta sportowego z komfortem felgi 18 cali i profil 40 .przy tym przebiegu brak problemow z dwumasa,zawieszenie orginalne auto z 2009 roku .przebieg orginalny a nie zmniejszany o polowe a pozniej zdziwienie ze auto ma na liczniku niecale 200k na kolach 500k i sie psuje dziekuje.


10.02.2015WaldiTak

same plusy,niskie spalanie wystarczająca moc dobra dynamika,i po za serwisem żadnych wydatków,Awaryjność zerowa.


18.11.2016KasperTak

posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 1):
(6)
Trwałość silnika
 2/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Patryk 30.09.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
"Niestety 2.0 TDI PD to totalny nie wypał. Auto nie przejechało nawet 50 tyś. km i pękła głowica (oczywiście naprawione na podstawie gwarancji) oraz do wymiany była turbina. Również mimo użytkowania auta w 90% na trasie, siadł DPF przy osiągnięciu niecałych 60 tyś. km, a także kolejny raz działo się coś z turbiną. Przy 65 tyś. km padły dwa pompowtryski, a także okazało się, że naprawa głowicy nie została dobrze wykonana, przez co po prostu... osiadła i ponownie pękła. O dziwo, do 105 tyś. km nic już się nie działo, a potem: siadł jeden pompowtrysk, do wymiany pompa oleju, wytarły się hydroregulatory, padło sprzęgło razem z dwumasą, EGR, problemy z elektroniką. Auto użytkowane było od nowości przez 5 lata, przejechało 160 tyś. km. Niestety zostało sprzedane, ze względu na ilość wad, niedociągnięć, a także braku cierpliwości do tego silnika. Nie wiem czy to po prostu pech podziałał, że taki silnik nabyłem czy przypadek, ale nie jest on wart uwagi. Jeżeli chodzi o sam samochód to jest to bardzo solidna konstrukcja (nie licząc silnika), typowe auto by wybrać się w trasę, pojemny bagażnik, a także dość spora ilość miejsca jest największym atutem tego auta. Wnętrze może i nie zostało wykonane z materiałów wysokiej jakości, ale potrafi zadowolić. Spalanie w granicach rozsądku, lecz nie posiadam ciężkiej nogi i wszystkie auta prowadzone są z przestrzeganiem wszystkich zasad dot. diesla, a także ergonomicznej jazdy, więc nie wiem ile by palił w trybie "ciężkiej nogi", o ile by się nie rozsypał silnik. "
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Wygoda, pojemność bagażnika, niskie spalanie
Wady:Silnik szrot, skrzypiące plastiki
Octavia/2006/160000