alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Cordoba II  1.9 TDI (100KM)

Seat Cordoba II 1.9 TDI (100KM)Wyświetleń: 4269

Seat Cordoba II  1.9 TDI (100KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduco .90.000 Km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI701951744.6
1.4 TDI801951774.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9.08)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Robert 03.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto silnik to wiadomo takich extra to już raczej nie będzie tragedia dla serwisów bo nic się w nich raczej nie dzieje "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo niskie koszty utrzymania zimą do -15 pali bez świec żarowych co dziwne w porównaniu z innymi iednostkami jest mało realne
Wady:trochę zawieszenie twarde ale praktycznie zerowe koszty utrzymania takrze ogólnie super
seat cordoba 2003 rok 1.9tdi 100ps 147000km
27.10.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Jak do tej pory auto mnie nie zawiodło i mam nadzieje ze tak pozostanie ;) Jest z początku produkcji 2003r przejechałem nim juz 200 tyś a przy zakupie miał 90 tyś km auto osobiście sprowadzone nie było z nim większych problemów poza klimą (prędkości nawiewu to opornica i wczesniej był wiatrak do wymiany). Ogólnie jest trochę sztywny jak na nasze nierówne druzki ale na trasie za to ładnie się trzyma drogi. Silnik bajka przy moim przebiegu 280 tyś nic nawet jeszcze się nie poci :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:niezawodny jak na diesla,spalanie adykwatne do osiągów,dobrze trzyma się drogi opony 195/65/15
Wady:dość sztywna zawiecha na nierównych drogach jest to odczuwalne, szybko zuzywają się gumy drazka stablizatora ale to groszowe sprawy :)
2003 rok przelot 280 tyś km
Marian 05.11.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto super ,silnik bardzo dobrze się sprawuje bez żadnych usterek .Bardzo dobre walory jezdne dobrze wchodzi w zakręty i trzyma się drogi .Spalanie niskie nawet przy pełnym aucie to około 6 L .Przebieg auta 142 tyś wymiana rozrządu ,tarcz ,amortyzatorów i na razie koniec kosztów . Polecam auto jest warte polecenia ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:tanie części i łatwa dośtępność, brak awarii, niskie spalanie, dużo miejsca w środku, duży bagażnik
Wady:troche twarde fotele
Seat Cordoba 2008 r prze/142 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

18.08.2013MariuszTak

Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg.


21.05.2016MarekNie

Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc


01.04.2014AlojzyTak

1.9 AVF 130 HP w Passacie B5FL 2005r. Znakomita dynamika (mieszkam w górach), bezproblemowe palenie na każdym mrozie, warunek dbanie o układ paliwowy i akumulator, na 190 tys. czyszczenie turbiny (zaklejona).Wady: burcząca osłona plastikowa nad silnikiem i "traktor", przy skrzyni 6 straszna turbodziura na niskich obrotach na 2 biegu(zejście do dwójki, zejście z obrotów i start pod górę - jest rzeźnia). Z niepokojących objawów to leje dość mocno z okolicy nad kolektorem dolotowi a pokrywą zaworów. Temat do uszczelnienia. Zuzycie paliwa: jeżdżę głównie po Nowym Sączu: 6,5-6.8 lato. Zimą do 7,5 l/100. Trasa do 5.5-8l przy super ciśnięciu w okolicach 160-180km/h. Inaczej na 55 litrów przelatuję 1100 trasa długa i 780-870 miasto.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów