alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Cordoba II  1.9 TDI (100KM)

Seat Cordoba II 1.9 TDI (100KM)Wyświetleń: 4741

Seat Cordoba II  1.9 TDI (100KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduco .90.000 Km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI701951744.6
1.4 TDI801951774.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9.08)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Robert 03.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto silnik to wiadomo takich extra to już raczej nie będzie tragedia dla serwisów bo nic się w nich raczej nie dzieje "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo niskie koszty utrzymania zimą do -15 pali bez świec żarowych co dziwne w porównaniu z innymi iednostkami jest mało realne
Wady:trochę zawieszenie twarde ale praktycznie zerowe koszty utrzymania takrze ogólnie super
seat cordoba 2003 rok 1.9tdi 100ps 147000km
27.10.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Jak do tej pory auto mnie nie zawiodło i mam nadzieje ze tak pozostanie ;) Jest z początku produkcji 2003r przejechałem nim juz 200 tyś a przy zakupie miał 90 tyś km auto osobiście sprowadzone nie było z nim większych problemów poza klimą (prędkości nawiewu to opornica i wczesniej był wiatrak do wymiany). Ogólnie jest trochę sztywny jak na nasze nierówne druzki ale na trasie za to ładnie się trzyma drogi. Silnik bajka przy moim przebiegu 280 tyś nic nawet jeszcze się nie poci :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:niezawodny jak na diesla,spalanie adykwatne do osiągów,dobrze trzyma się drogi opony 195/65/15
Wady:dość sztywna zawiecha na nierównych drogach jest to odczuwalne, szybko zuzywają się gumy drazka stablizatora ale to groszowe sprawy :)
2003 rok przelot 280 tyś km
Marian 05.11.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto super ,silnik bardzo dobrze się sprawuje bez żadnych usterek .Bardzo dobre walory jezdne dobrze wchodzi w zakręty i trzyma się drogi .Spalanie niskie nawet przy pełnym aucie to około 6 L .Przebieg auta 142 tyś wymiana rozrządu ,tarcz ,amortyzatorów i na razie koniec kosztów . Polecam auto jest warte polecenia ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:tanie części i łatwa dośtępność, brak awarii, niskie spalanie, dużo miejsca w środku, duży bagażnik
Wady:troche twarde fotele
Seat Cordoba 2008 r prze/142 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

31.08.2017RolnixTak

Silnik trwały i okrutnie dynamiczny w fabi 1 jak na 101km robi robote :-D Szkoda że turbodziura jest dość mocno wyczuwalna. Pompowtryski i turbo jeszcze oryginalne, raz padł przepływomierz i tyle . Silnik nigdy nie kopci i nie bierze oleju. Co do spalania: przy spokojnej jeździe spala około 5.5, na trasie nawet poniżej 4 bez jakiegoś dużego problemu ale!!! Przy agresywnej jeździe spala nawet powyzej 10l/100km ;) Trzeba lać castrola edge turbo diesel fst 5w30 i jednocześnie wymieniać filtr oleju i paliwa co 10 tysięcy km a silnik będzie radośnie klekotał (ta kultura pracy nie jest wcale taka niska, silnik pracuje bardzo cicho) przez miliun kilometrów. Pozdrawiam :)


28.06.2013KubaTak

Mam ten silnik w Octavi I generacji, zbliżam się do 500 tysi i nic się z silnikiem nie dzieje, ciągnie równo nie kopci. Jedyne co zaczyna się pojawiać to dwumas (niestety), przy ruszaniu już nieźle się autko trzęsie... Auto to typowy wół roboczy i nie bede już go dalej naprawiał... Kupie sobie coś innego, oczywiście z TYM silnikiem !!!


10.06.2013krzysiekTak

mam seata ibize 2000r silnik 1,9tdi 90 km ALH,sprowadzilem z austri,ksiazka od zera do 241 tys()kupiony w tamtym roku,zero awari jakiejkolwiek,wymienilem tylko rozrz i dobre filtry wstawilem i samochod jezdzi jakby mial iewiele przejechane,nawet nie zakopci na czarno gdy jest zimny i zastany,jak dla mnie dynamiczny,na utostraach plyne,nie mozna powiedziec ze jest wolny itp,a spalanie na poziomie 5 litrow do 6 w miescie a trasa 4.jestem zdumiony ta jednostka i polecam baardzo,dobrze dbany z pewnoscia bedzie sluzyl do pol miliona km.dla mnie rewelka;)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów