Seat Exeo 2.0 TDI (143KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Exeo 2.0 TDI (143KM)

Seat Exeo 2.0 TDI (143KM)Wyświetleń: 11149

Seat Exeo 2.0 TDI (143KM)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna215
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.5

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI1703502295.7

30.11.2017JackNie

Silnik loteria niby poprawiony wzgledem PD ale bez wad nie jest mimo zmian i wprowadzenia CR. Pompa oleju w wersjach CR do 10.2009 dalej jest ta sama nieszczesna z sławnym wycierajacym sie imbusem. po tej dacie wprowadzono wiekszy , usterka została poproawiona chodz przy wiekszych przebiegach powyzej 350tys i poproawiony imbus potrafi sie wytrzec, Dwa to problemy wersji CR z pompą wysokiego cisnienia która sie łuszczy przez co opiłki uszkadzaja pompe i wtryski.... lepiej sprawdzic stan pompy i zawartosc opiłków i ew ja wymienic koszt nowej 1500zl, oraz stosowac preparaty do smarowanie wtryskow lub stosowac olej 2T do paliwa.


17.09.2017KamilTak

Jak narazie odpukać zero problemów może to z racji tego że przebieg nie taki duży i że auto od nowości o które bardzo dbam.VW Tiguan 20098r kupione w salonie jeżdżony tryb mieszany 60% trasa reszta miasto,dojazd do pracy po obwodnicy i trochę trasy reszta korki Warszawa średnio spala 5.8 można zejść na trasie po niżej 5l ale to do prędkości 110KM/h miasto wychodzi ponad 7L a w zimie 8-9L jak jest zimny.Przebieg 160tys i nic nie było wymieniane z powodu awarii tak więc model udany.CO do samego silnika jest cichy bo to wersja z pełnym wtryskiem nie na popowtryskach,całkiem inna praca wyższy kultura,dynamika i przyspieszenie na bardzo dobrym poziomie.Polecam silnik warty uwagi ale musi być zadbany tak jak mój


24.11.2015Jacek. Tak

"Posiadam Mitsubishi Grandis 2.0 TDI 140km. Samochod idealny dla rodziny ,silnik dynamiczny.Jedyny Problem to FILTER czastek stalych koszt(9.600zl. netto) nie ma zamiennikow. Po zatym Auto pierwsza Liga.AAA bym zapomnial ten silnik troge glosno pracuje ale jak to dizel. Jak wspominalem na poczatku to jest Mitsubishi przy jakich kolwiek naprawach trzeba sie trzymac za kieszen,ale Auto odwdziecza sie fajna elastyczna,komfortowa jazda. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 3):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8.33/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

zbyslaw 01.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"70 tys przebiegu, zdecydowana większość jazdy w terenie zabudowanym "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety: 6-latek. Doskonały w wprowadzeniu,serwisowany przez SO seat ,w seacie od 15-lat
Wady:bez wad i oby tak dalej
seat exso 2.0 170 km
Jarek 09.09.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"45 tyś. kilometrów i w zasadzie wymieniałem tylko oleje i filtry w ciągu 3 lat eksploatacji. Auto ciche i komfortowe. Dość wysoka kultura pracy silnika CR. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Wygląd, elastyczność, stosunek jakości do ceny
Wady:Niewygodny podłokietnik
Seat Exeo 2009r., 156 tyś. przebiegu
Mac 16.02.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jeździ bez zarzutu. Co bedzie dalej ???"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Cichy, elastyczny.
Wady:wymiana oleju tylko co 15.000
108.000