alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza II FL 1.9 TDI 90KM (AGR/ALH)

Seat Ibiza II FL 1.9 TDI 90KM (AGR/ALH)Wyświetleń: 10713

Seat Ibiza II FL 1.9 TDI 90KM (AGR/ALH)

Okres produkcji: 1999-2002

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrola 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 10.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.5

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 SDI6813316.05.0
1.9 TDI11023510.54.9
1.9 TDI11023510.25.0

08.06.2013HubertTak

Mam ten silnik w audi 80 . przebieg 267 000 tys km Jestem bardzo zadowolony, auto kupiłem w Niemcach od jednego właściciela , rocznik 44 :) Przejechałem już ok 30 tyś , jestem bardzo zadowolony z eksploatacji tego motoru. Ojciec były mechanik mówi ,że spokojnie przy regularnych wymianach oleju co 10 - 15 tysięcy i ogólnej dbałości przejadę jeszcze ponad 200 000 tyś km. Polecam ten silnik


21.05.2016MarekNie

Większość aut z tym silnikiem jest już wyeksplorowana więc znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem , bo większość ma przejechane masę kilometrów lub jest po prostu zaniedbana. Sam szukałem auta w TDI i muszę stwierdzić że kiedyś był to dobry motor ale teraz to już w większości to szmelc!


31.12.2015rafałTak

silnik jak na przestarzały niezawodny,bezawaryiny niech się schowają te nowe modele pompowtrysku


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 3):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Cordoba FL kombi 07.01.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
"Auto posiadam od 8 lat i naprawdę jest to solidna konstrukcja przemyślana pozwala na spokojne wyprzedzanie na trasie nawet z takim przebiegiem, jednocześnie jest bardzo ekonomiczny. Polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:elastyczność oraz moc, bezawaryjność, koszt utrzymania, dużo części.
Wady:kultura pracy na wolnych obrotach,
2000r 400tys
Mateusz 10.05.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Posiadam Ibizę z 2000 roku z silnikem 1.9 TDI 90 KM o oznaczeniu AGR. Jestem z niego bardzo zadowolony. Jest elastyczny,żwawy,ekonomiczny i bezawaryjny w jednym. Na trasie spisuje się świetnie nie strach nim wyprzedzać. Mógłbym tylko narzekać na brak 6 biegu w trasie. Ten legendarny klekot TDI ma w sobie to coś. Polecam każdemu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu, bez problemowy i żwawy
Wady:dla mnie brak chodź można przyczepić się do kultury pracy
Ibiza/2000/234000
Waldek 13.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"To najlepszy wybór z pośród gamy silników VW,miałem możliwość jeżdżeniem autami z silnikiem 1.4TDI (dla mnie słaba moc i niska kultura pracy) natomiast 1.9 TDI 110KM to zbyt duża moc do tego auta.90-konny silnik jest idealny do tego modelu auta,dobra moc dobra elastyczność i niskie spalanie ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:żadnych problemów z silnikiem i jego osprzętem, niskie spalanie, dobra moc i elstyczność, łatwosć naprawy, duzo części
Wady:trochę głośny silnik zwlaszcza na wolnych obrotach
Seat Ibiza 2001r 185 tyś