alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza II FL 1.9 TDI 90KM (AGR/ALH)

Seat Ibiza II FL 1.9 TDI 90KM (AGR/ALH)Wyświetleń: 9815

Seat Ibiza II FL 1.9 TDI 90KM (AGR/ALH)

Okres produkcji: 1999-2002

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrola 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 10.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.5

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 SDI6813316.05.0
1.9 TDI11023510.54.9
1.9 TDI11023510.25.0

07.12.2014TomTak

Co tu pisac silnik super. Turbinke trzeba bylo przeczyscic. a Z buda to psulo sie wszystko od czujnikow po przelaczniki, przekazniki. Jak sie dba to posłuzy dlugo.


21.03.2018Jędrzej Tak

Na poczatku pragnę zdemontować wszelkie pogłoski na temat braku koła dwumasowego oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii. Silnik ALH posiada obydwie z wymienionych części. Utrzymanie silnika jest bardzo tanie poza wymianą rozrządu ktora kosztuje okolo 750-800pln. Wystepują czasami awarie napinacza paska napędu osprzętu (250pln) oraz przepływomierza (150pln). Poza tym drobne wycieki oleju. Silnik jest niestety bardzo głośny i dość długo się nagrzewa. Dynamika na poziomie ledwo wystarczającym do normalnego poruszania się. Spalanie minimalne na poziomie 4,7l/100km a średnie 5,8l/100km. Układ wtryskowy praktycznie bezawaryjny. Po przebiegu 530000km nadal mam oryginalną pompę wtryskową, wtryskowacze oraz turbo. Gorąco polecam dla kierowców bez sportowych aspiracji chcących tanio i bezawaryjnie dojeżdżać do celu


13.09.2013JareckiTak

Z mojego garażu i 12 lat obserwacji: TDI 90KM na pompie w Golfie III przejechałem 240 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów(o turbo i paliwo trzeba dbać). TDI 101KM pompowtryski w Golfie IV przejechałem 200 tys.km ZERO problemów z silnikiem, nie dotykany(tylko wymiany rozrządu i raz świece), brak ubytków oleju i wody,turbina i układ wtryskowy ZERO problemów,sprzęgło dwumasowe - ZERO problemów(chyba że ktoś zawsze musi być pierwszy z pod świateł, jedynka 4 tys.obr i strzał...) Pompowtrysk lepiej pali przy mrozach (-15 i mniej) od TDI na pompie. Polecam, oby nie zajechane... a takich niestety jest najwięcej. Przed kupnem najlepiej sprawdzić: kompresję, korekcję dawki na wtryskach i turbo


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 3):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Cordoba FL kombi 07.01.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
"Auto posiadam od 8 lat i naprawdę jest to solidna konstrukcja przemyślana pozwala na spokojne wyprzedzanie na trasie nawet z takim przebiegiem, jednocześnie jest bardzo ekonomiczny. Polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:elastyczność oraz moc, bezawaryjność, koszt utrzymania, dużo części.
Wady:kultura pracy na wolnych obrotach,
2000r 400tys
Mateusz 10.05.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Posiadam Ibizę z 2000 roku z silnikem 1.9 TDI 90 KM o oznaczeniu AGR. Jestem z niego bardzo zadowolony. Jest elastyczny,żwawy,ekonomiczny i bezawaryjny w jednym. Na trasie spisuje się świetnie nie strach nim wyprzedzać. Mógłbym tylko narzekać na brak 6 biegu w trasie. Ten legendarny klekot TDI ma w sobie to coś. Polecam każdemu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu, bez problemowy i żwawy
Wady:dla mnie brak chodź można przyczepić się do kultury pracy
Ibiza/2000/234000
Waldek 13.04.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"To najlepszy wybór z pośród gamy silników VW,miałem możliwość jeżdżeniem autami z silnikiem 1.4TDI (dla mnie słaba moc i niska kultura pracy) natomiast 1.9 TDI 110KM to zbyt duża moc do tego auta.90-konny silnik jest idealny do tego modelu auta,dobra moc dobra elastyczność i niskie spalanie ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:żadnych problemów z silnikiem i jego osprzętem, niskie spalanie, dobra moc i elstyczność, łatwosć naprawy, duzo części
Wady:trochę głośny silnik zwlaszcza na wolnych obrotach
Seat Ibiza 2001r 185 tyś