alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza IV 1.4 TDI PD 80KM (BMS)

Seat Ibiza IV 1.4 TDI PD 80KM (BMS)Wyświetleń: 12091

Seat Ibiza IV 1.4 TDI PD 80KM (BMS)

Okres produkcji: 2008-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]195
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna169
Przyspieszenie (0-100km/h)13.0
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40 VW 505.01
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5

Trasa: 4

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.2 TDI7518013.93.8
1.6 TDI9023011.84.2
1.9 TDI10523510.64.7

09.05.2014Tak

Mam Ibize z tym silnikiem, rocznik 2006. Kupiona w 2008 z przebiegiem 54000, obecnie przebieg 237000. W tym czasie zero poważnych awarii, tylko drobne wycieki. Spalanie na bardzo niskim poziomie, sporo poniżej 5 l/100. Kultura pracy jak w Kamazie ale wiedziałem co kupuje. Dynamika, rzecz gustu dla mnie trochę za słaba. Auto ogólnie sprawuje się bardzo dobrze. Smarować, lać, jechać.


12.04.2016AdamTak

Trochę głośny ale nie przeszkadza mi to. Chciałbym doświadczonych użytkowników zapytać o technikę jazdy. Przy jakiś obrotach należy zmienić bieg. Jeżdżę jednostajnie 2000-2500 biegi zmieniam powyżej 2500. Proszę o poradę. Naczytałem się naprawdę mnóstwa o obrotach w tym silniku a opinie były czasem tak sprzeczne że można zgłupieć


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Piotr 25.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik jak na ta pojemność to cud natury. Mam przejechane 100000 km i zero jakiejkolwiek awarii. Olej wymieniam co 15000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Wytrzymały, małe spalanie, dostępność części, agresywny
Wady:głośna praca
Seat Ibiza 6j / 2008r / 100 tys.