alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Alfa Romeo 146 1.9 JTD (105KM)

Alfa Romeo 146 1.9 JTD (105KM)Wyświetleń: 3998

Alfa Romeo 146 1.9 JTD (105KM)

Okres produkcji: 1995-2001

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]255
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)10.4
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco.10.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD901861786.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.4

Średnie: 6.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Adam 02.11.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Dobre auto niestety lata lecą i już jest kilka innych generacji Alf ,ale od czegoś trzeba było zacząć .Moja pierwsza Alfa silnik JTD jak dal mnie bardzo dobry wystarczająca moc jest dynamiczny dobrze się zbiera ,spalanie na poziomie 6.5 L do 7.5 l w zależności od warunków jazdy i pogody .Zrobiłem Alfą ponad 20 tys km nie miałem żadnych problemów ,przebieg obecnie to 212 tys ,więc skoro jeździ to musi być nie zły .Powoli rozglądam się nad innym modelem Alfy szukam coś młodszego .Ten model mogę spokojnie polecić "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:wyglad, silnik, spalanie
Wady:?
Alfa Romeo 146 1.9 JTD 2000r 212 tys km

Kod antyspamowy
Odśwież

21.03.2013Tak

Powiem szczerze myślałem że silnik 1.9 TTiD w Sabie jest od Renaulta .Zgadzam się dobrej klasy silnik jeden z lepszych na rynku .Dodam ze to Fiat jest pionierem silników Common Rail i to oczymś świadczy .Niestety golfiarze tego nie zrozumią dla nich najlepszy TDI szkoda słów .Pozdrawiam


22.03.2013Tomek 2Tak

Do kolegi piszącego o Saabie z twin turbo,rzeczywiś cie dynamika jest znakomita potwierdzam. Jednak jest jedno ale.... układ jest bardzo zaawansowany technologicznie i skomplikowany,j edna ze sprężarek jest połączona z kolektorem wydechowym z kolei druga jest do kolektora dokręcona w przypadku awarii bardzo ciężko znaleźć kompetentnego mechanika,nie wspominając o dużych kosztach naprawy. Ps. zapomniałem wspomnieć o ponad przeciętnie rozbudowanej elektronice w tym silniku. Pozdrawiam.


02.11.2013MateoTak

w 1.9 JTD w wersjach 85KM oraz 105KM w przypadku awarii koła dwumasowego można je zastąpić koło jednomasowe. Ja tak zrobiłem i zaoszczędziłem ponad tysiąc złotych i już dożywotnio mam problem z głowy!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów