alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi 80 B3 1.6 TD 80KM (RA/SB)

Audi 80 B3 1.6 TD 80KM (RA/SB)Wyświetleń: 6134

Audi 80 B3 1.6 TD 80KM (RA/SB)

Okres produkcji: 1986-1991

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1588
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna172
Przyspieszenie (0-100km/h)14.6
Spalanie - miasto [l/100km]6.8
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .10.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D54100225.4
1.9 D6812716.95.6

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 3):
(8.33)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 6.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Audi 80 b3 1.6td 10.01.2019
Średnia:
(5.00)
Tak
"Audi 80 b3 1.6td 1988r dobrze utrzymany egzemplarz w moim posiadaniu od kilku lat. Na chwilę obecną przebieg ponad MILION !! kilometrów i zero jakiejkolwiek awarii. Rozrząd wymieniany co 60tys. olej co 15tys. Buda cała w ocynku, nie ma co sie popsuć. Moc na nogi nie powala ale koszta eksploatacji i niezawodność to poezja. Spalanie nigdy nie przekroczyło 5.5l/100km. Na trasie przy średniej prędkości 110-120km/h 3.9l/100km! Zdecydowanie polecam. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:-Ocynk-zero rdzy -Turbinka -Spalanie -Koszt i dostępność części
Wady:Nie posiada
1988r/1100000km.
Rafał 27.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam. W swoim życiu jeździłem już kilkoma samochodami i od roku przyszedł moment na spełnienie starych marzeń by mieć Audi 80. Trafiłem na fajnie utrzymany egzemplarz tzn. B-3 1.6-td 80-KM i ją kupiłem. Napiszę tu jedno ,,Jestem mega szczęśliwy i zadowolony" , żałować mogę jedynie , że tak późno to uczyniłem. Audi mam zupełnie gołe tzn. posiadam jedynie wspomaganie, lecz to nic w porównaniu z satysfakcją jaką ona mi daje gdy nią prowadzę. Auto ma już 27 lat jest całe w oryginale i lakier lśni jak nowy. Do tej pory po umyciu i wypastowaniu nie mogę się sam nadziwić, że ona jeszcze tak wygląda. Po zakupie wymiana rozrządu, wszystkich pasków, filtrów, termostatu, oleju i płynów. Koszt przy swojej robociźnie to 300 zł !!! Za wszystko i nie jakieś buble tylko dobre niemieckie zamienniki !!! Dodatkowo wymieniłem dla siebie dwa uszczelniacze na wale za UWAGA 23 zł oba !!! Audi śmiga ja zegarek a i turbinka daje jej fajny bodziec do jechania. Piękny wóz , w środku zero trzeszczenia..... Naprawdę polecam, ale trzeba znaleźć w dobrym stanie model, lepiej dopłacić 1 tysiąc złotych aniżeli kupić zajechaną ....."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Blacha w podwójnym ocynku, turbina, silnik.
Wady:Jakie wady ????? :)
Audi80 B3 1.6td 80km/ przebieg 360000
Rafał 10.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moja audiczka 80 1,6 TD jest niezawodna. Tylko wyminan oleju i części jak w każdym aucie tuleje na wahaczach drążki wiadomo przy eksploatacji. Silnik 26 lat bez bez remontu i żadnych ubytków oleju od zmiany do zmiany gorąco polecam choć ciężko kupić ktoś kto ją ma raczej niechętnie się pozbędzie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:Tanie w utrzymaniu ,niezawodne , zużywają się części eksploatacyjne jak w każdym aucie.
Wady:W moim brak klimatyzacji
Audi 80 b3 1,6 Td 1990r. Prawie 600000 bez remontu silnika ☺