alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi 80 B3 1.6 TD (80KM)

Audi 80 B3 1.6 TD (80KM)Wyświetleń: 3626

Audi 80 B3 1.6 TD (80KM)

Okres produkcji: 1986-1991

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1588
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna172
Przyspieszenie (0-100km/h)14.6
Spalanie - miasto [l/100km]6.8
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.0 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
Turbina
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D681271655.6
1.6 D5.41001535.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 3.7

Średnie: 4.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Rafał 10.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moja audiczka 80 1,6 TD jest niezawodna. Tylko wyminan oleju i części jak w każdym aucie tuleje na wahaczach drążki wiadomo przy eksploatacji. Silnik 26 lat bez bez remontu i żadnych ubytków oleju od zmiany do zmiany gorąco polecam choć ciężko kupić ktoś kto ją ma raczej niechętnie się pozbędzie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:Tanie w utrzymaniu ,niezawodne , zużywają się części eksploatacyjne jak w każdym aucie.
Wady:W moim brak klimatyzacji
Audi 80 b3 1,6 Td 1990r. Prawie 600000 bez remontu silnika ☺

Kod antyspamowy
Odśwież

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.