alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi 80 B3 1.6 TD (80KM)

Audi 80 B3 1.6 TD (80KM)Wyświetleń: 3457

Audi 80 B3 1.6 TD (80KM)

Okres produkcji: 1986-1991

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1588
Moc [KM]80
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna172
Przyspieszenie (0-100km/h)14.6
Spalanie - miasto [l/100km]6.8
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.0 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
Turbina
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D681271655.6
1.6 D5.41001535.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 3.7

Średnie: 4.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Rafał 10.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moja audiczka 80 1,6 TD jest niezawodna. Tylko wyminan oleju i części jak w każdym aucie tuleje na wahaczach drążki wiadomo przy eksploatacji. Silnik 26 lat bez bez remontu i żadnych ubytków oleju od zmiany do zmiany gorąco polecam choć ciężko kupić ktoś kto ją ma raczej niechętnie się pozbędzie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:Tanie w utrzymaniu ,niezawodne , zużywają się części eksploatacyjne jak w każdym aucie.
Wady:W moim brak klimatyzacji
Audi 80 b3 1,6 Td 1990r. Prawie 600000 bez remontu silnika ☺

Kod antyspamowy
Odśwież

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów