alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Corolla VIII FL 2.0 D-4D (90KM)

Toyota Corolla VIII FL 2.0 D-4D (90KM)Wyświetleń: 3856

Toyota Corolla VIII FL 2.0 D-4D (90KM)

Okres produkcji: 2000-2002

Wersje nadwozia: hatchback liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.105.000 km lub 7 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 4.5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D701271656.7
2.0 D721311656.7

01.04.2016JarekTak

Jeżdżę Toyotą Corollą rocznik 2001 od kilku lat auto przejechało ponad 300 tys. km i z silnikiem praktycznie nic sie nie działo. Wymieniłem jedynie zawory svp w pompie po około 280 tys. km. Może trochę mało mocy, 90 KM przy jeździe z kompletem pasażerów odczuwalny. Generalnie jestem bardzo zadowolony.


07.03.2015RysiuTak

przebieg 230tys i żadnych problemów,silnik dynamiczny i bezawaryjny przy odpowiednim użytkowaniu.Ja ma ten model już 6 lat o auto dbam wymieniam na czas oleje nie gazuje na chama.Silnik suchy,turbina w dobrej kondycji,wtryski suche nie leja .Jak dbasz tak masz,a jak nie dbasz to potem narzekasz.Auto splaa średnio 6.5L


17.10.2013SebastianTak

Rewelacyjny silnik ,bardzo dobra dynamika ,niskie spalanie ,co najważniejsze kompletnie bez awarii.Wcześniej maiłem też Corolle w dieslu i nigdy mnie nie zawiodła .Obecnie przebieg 86 tyś i tylko leje paliwo .Średnie spalanie ie 5.5-6 L to bardzo dobry wynik mając na uwadze silnik 2.0 126 KM


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Stanisław 15.04.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Silnik godny polecenia. Pancerna jednostka jak odpowiednio dbasz "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwała turbina
Wady:Mała moc, wrażliwy na paliwo słabej jakości
E11 2000r. 380 tys.