alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Corolla E11 FL 2.0 D-4D 90KM (1CD-FTV)

Toyota Corolla E11 FL 2.0 D-4D 90KM (1CD-FTV)Wyświetleń: 5214

Toyota Corolla E11 FL 2.0 D-4D 90KM (1CD-FTV)

Okres produkcji: 2000-2002

Wersje nadwozia: hatchback liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.105.000 km lub 7 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 4.5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D7012715.56.7

16.07.2018MichałTak

Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 tys. i cały czas oryginalne wtryski i turbina. Innymi słowy - lać paliwo - czasem uszlachetnione olejem 2T ;) i jeździć bo żal takie dobre auto sprzedać za grosze.


01.04.2016JarekTak

"Jeżdżę Toyotą Corollą rocznik 2001 od kilku lat auto przejechało ponad 300 tys. km i z silnikiem praktycznie nic sie nie działo. Wymieniłem jedynie zawory svp w pompie po około 280 tys. km. Może trochę mało mocy, 90 KM przy jeździe z kompletem pasażerów odczuwalny. Generalnie jestem bardzo zadowolony."


21.06.2015PiotrekTak

"jak ktoś kupuje auto z cofniętym licznikiem o 200tyś i pisze że turbina mu padła przy 180tyś to poco zdziwienie albo 6l średnie spalanie to dużo wiec może kupić ropke z tira za 3zł a potem wtryski mi padły co za złom! Kupiłem krajową corolle i miała 137 tyś więc wszystko przedemną bo robię miesięcznie 3500-4000 tys km wcześniej auto jeździło tylko po warszawie z tąd taki przebieg olej pełen syntetyk plus płukanka co 15tyś ibardzo dobry dodatek do paliwa co 15tyś dodam że paliwo kupuje od hurtownika"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Stanisław 15.04.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Silnik godny polecenia. Pancerna jednostka jak odpowiednio dbasz "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwała turbina
Wady:Mała moc, wrażliwy na paliwo słabej jakości
E11 2000r. 380 tys.