alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Corolla E15 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV)

Toyota Corolla E15 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV)Wyświetleń: 5258

Toyota Corolla E15 1.4 D-4D 90KM DPF (1ND-TV)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1364
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)11.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.8
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuToyota 5W30 C2
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.3

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D-4D12630010.15.2

22.04.2013Tak

"Jechałem nowym Aurisem z tym silnikiem. Byłem pod wrażeniem dynamiki i kultury pracy. Zaletą tego silnika w stosunku do innych D4D jest brak koła dwu-masowego i możliwość chiptunningu."


09.01.2017mummyTak

"Bardzo fajny silnik na małe trasy. Żona nim jeździ 35km w jedną stronę do pracy. Troszkę cieknie z pokrywy rozrządu. Czy ktoś wie coś o takim problemie? W ASO powiedzieli 1,5k za uszczelnienie."


26.02.2016Adam Tak

"Bardzo dobry silnik, niezawodny, ekonomiczny, jedynie turbodziura do 2000 obr/min trochę przeszkadza. Szczerze polecam."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Daniel 25.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Posiadam Toyotę Corollę z silnikiem 1.4 d4d 90km z 2013r. Przebieg 62 tyś., samochód głównie użytkowany w aglomeracji miejskiej. Nie sprawia żadnych problemów, średnie spalanie jakie pokazuje mi na komputerze to 5,1l/100km. Więc uważam jak na warunki miejskie - rewelacyjne. Ważna wskazówka, filtr cząstek stałych wypala się samoczynnie, nie trzeba dolewać jakiś środków chemicznych itp. w codziennym użytkowaniu nie sprawia najmniejszych problemów. Zawieszenie sztywne. Nic dodać nic ując. Jestem w pełni zadowolony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5-6.5l/100km

Spalanie - trasa:4-5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:nie zawiódł mnie w najmniej oczekiwanym momencie, regularny serwis i nie trzeba podnosić maski codziennie
Wady:brak
Corolla 2013r. 62 tyś
Grzegorz 01.03.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"To moja trzecia Toyota i nigdy mnie nie zawiodły więc następna też będzie Toyota.Od nowości w moich rękach z salonu PL ,regularny seriws dobrej jakości części nie podróbki i nic sie nie dzieje.Kupiłem z tym silnikiem bo jazda w większości po mieście i silnik jest wystarczający,również na trasie mu nic nie brakuje.Toyoty słyną z niezawodności i niskich kosztów utrzymania i ja to potwierdzam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:niskie spalanie,brak awarii,duża trwałość zawieszenia,i innych części,nigdy nie miałem żadnej usterki na drodze,solodny samochód
Wady:Toyota nie ma wad jak się o nią dba!!!
Toyota Corolla 2008r 176tys