alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)

Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)Wyświetleń: 8112

Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)

Okres produkcji: 1993-2001

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1905
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]196
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 10W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.1 TD1102501886.5

17.11.2017MarcinTak

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km trasa!!! W mieście koło 5 L.Fajne autko do miasta i na dojazdy do pracy:) Awarie tylna belka skrętna i zawieszenie! Regeneracja tylnej belki to norma.Wycieki z silnika. Ogólnie 10/10 mam go już 7 lat bo nie ma turbosprężarki czy koła dwumasowego to na plus!


16.01.2015foxieTak

silnik jest żywotny i ekonomiczny, ale musi być PRAWIDŁOWO serwisowany (w moim mechanicy "zapomnieli" o manualnej regulacji zaworów, efektrm czego0 remont kosztował 2500,00 zł) :(


14.10.2013Mirek Tak

Bardzo poczciwy silnik,mało awaryjny ,konstrukcja bardzo prosta ,duzo samochodów posiada ten silnik ,łatwa dostępność części ,spalanie na dobrym poziomie .Jak ktoś szuka auta z dieslem do poruszania się po mieście to zdecydowanie polecam ,nie będzie zawiedziony .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 2):
(8.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

11.06.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik bardzo, bardzo prosty, zbyt krótka skrzynia biegów, mało elastyczny silnik, przez brak turbosprężarki z nadzorem elektroniczny, jak ktoś nie wie o czym piszę to proszę jechać na 5 biegu 60km/h i uzyskać 6,5 s do 100km/h co dla silnika 2,0 HDI nie stanowi kłopotu. Przez wtrysk pośredni auto cichsze od wymienionego HDI na postoju tylko :P wiem bo 1,9TD zrobiłem 110kkm Teraz wiem że tylko brakuje mi tak zadbanej budy, silnik tylko 2,0HDI wepnę w kompa powie co go boli itp powie ile dawkuje, nie traci mocy na ciepły itp. Dopiero po przeróbkach 1,9TD staje się demonem mocy. Wada grzanie się okropne i głowica trach .. niestety w moich rękach nie doczekał się rozwiązania tego problemu a szkoda bo A6 3,0TDI do 1,4zł nie było wstanie zerwać z ogona 1,9TD cóż... spalanie średnio 6,5 L :( o 1L więcej jak 2,0HDI "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Silnik cichy, bez wycieków do spokojnej jazdy
Wady:krótka skrzynia biegów mało elastyczny
Citroen Xantia 1,9TD 130PS
W 16.04.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Wygodny i cichy w porównaniu z konkurentami z epoki (Passat B3, Primera 2.0 D) dupowóz. Hydro się nie psuje jeśli nie grzebie w nim osoba niekompetentna, dobrze jeździ po szybkich łukach, ma dobre światła, wydajne ogrzewanie (wersja skandynawska) widoczność i poprawną ergonomię. Przyjemne tworzywa o zaskakującej trwałości. Warto używać markowych materiałów. Filtry Purflux, olej syntetyczny Orlenu i LHM Totala zapewni bezproblemową eksploatacje. Uważać na mechaników od Golfów... Duże koszta po wymianie np. sprzęgła czy sworznia (niedokręcona skrzynia i niezaklepany sworzeń). Co się psuje? Elektryka..."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Komfort, Cisza, Bezpieczne właściwości jezdne, Regulacja prześwitu, Solidne zawieszenie, Nieskomplikowany diesel
Wady:Bezpieczeństwo, Promień skrętu, Nie każdy umie odpowiednio naprawić aby nie zepsuć przy okazji
1.9TD Break/1996/240