alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)

Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)Wyświetleń: 5755

Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)

Okres produkcji: 1993-2001

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1905
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]196
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 10W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.1 TD1102501886.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6

Średnie: 6.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

11.06.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik bardzo, bardzo prosty, zbyt krótka skrzynia biegów, mało elastyczny silnik, przez brak turbosprężarki z nadzorem elektroniczny, jak ktoś nie wie o czym piszę to proszę jechać na 5 biegu 60km/h i uzyskać 6,5 s do 100km/h co dla silnika 2,0 HDI nie stanowi kłopotu. Przez wtrysk pośredni auto cichsze od wymienionego HDI na postoju tylko :P wiem bo 1,9TD zrobiłem 110kkm Teraz wiem że tylko brakuje mi tak zadbanej budy, silnik tylko 2,0HDI wepnę w kompa powie co go boli itp powie ile dawkuje, nie traci mocy na ciepły itp. Dopiero po przeróbkach 1,9TD staje się demonem mocy. Wada grzanie się okropne i głowica trach .. niestety w moich rękach nie doczekał się rozwiązania tego problemu a szkoda bo A6 3,0TDI do 1,4zł nie było wstanie zerwać z ogona 1,9TD cóż... spalanie średnio 6,5 L :( o 1L więcej jak 2,0HDI "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Silnik cichy, bez wycieków do spokojnej jazdy
Wady:krótka skrzynia biegów mało elastyczny
Citroen Xantia 1,9TD 130PS
W 16.04.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Wygodny i cichy w porównaniu z konkurentami z epoki (Passat B3, Primera 2.0 D) dupowóz. Hydro się nie psuje jeśli nie grzebie w nim osoba niekompetentna, dobrze jeździ po szybkich łukach, ma dobre światła, wydajne ogrzewanie (wersja skandynawska) widoczność i poprawną ergonomię. Przyjemne tworzywa o zaskakującej trwałości. Warto używać markowych materiałów. Filtry Purflux, olej syntetyczny Orlenu i LHM Totala zapewni bezproblemową eksploatacje. Uważać na mechaników od Golfów... Duże koszta po wymianie np. sprzęgła czy sworznia (niedokręcona skrzynia i niezaklepany sworzeń). Co się psuje? Elektryka..."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Komfort, Cisza, Bezpieczne właściwości jezdne, Regulacja prześwitu, Solidne zawieszenie, Nieskomplikowany diesel
Wady:Bezpieczeństwo, Promień skrętu, Nie każdy umie odpowiednio naprawić aby nie zepsuć przy okazji
1.9TD Break/1996/240

Kod antyspamowy
Odśwież

16.01.2015foxieTak

silnik jest żywotny i ekonomiczny, ale musi być PRAWIDŁOWO serwisowany (w moim mechanicy "zapomnieli" o manualnej regulacji zaworów, efektrm czego0 remont kosztował 2500,00 zł) :(


20.10.2014RoBoTRoNTak

Auto mam 9 lat, zrobiłem 95 tys. km trasa/miasto. Silnik wyraźnie za słaby jak na ten typ auta (1410 kg), ale do "bujania" się wystarczy. Bardzo trwały, naprawy wykonywane niskim kosztem. Pracuje głośno (klasyczny "klekot", ale słychać go tylko na zewnątrz auta). Wyraźna poprawa osiągów w zimie, gdy temp. spadnie poniżej zera (brak intercoolera). Za to latem, przy 30+ stopni i załączonej klimie, prawdziwy "wół" i spalanie rzędu 10-13 l/100 km. w mieście. Wbrew pozorom, silnik świetnie sprawdza się w trasie, przy równej jeździe ok. 120 km/h spalanie na poziomie 5-6 l/100 km. i tak do 2700/3000 rpm kultura pracy znośna. Powyżej 140-150 km/h silnik produkuje głównie hałas (aż prosi się o 6 bieg). Polecam osobom szukającym niezłego diesla za dosłownie grosze, którzy nie zwracają uwagi na dynamikę jazdy. O silnik trzeba jednak dbać, wymiana filtrów i oleju w terminie to podstawa, polecam też chłodzić turbinę 2-3 min. na jałowym biegu za każdym razem jak dostanie "w pedał", odwdzięczy się bezawaryjną pracą.


02.10.2016JuliaTak

Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów