alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)

Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)Wyświetleń: 6929

Citroen Xantia 1.9 TD (90KM)

Okres produkcji: 1993-2001

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1905
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]196
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 10W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.1 TD1102501886.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6

Średnie: 6.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

11.06.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Silnik bardzo, bardzo prosty, zbyt krótka skrzynia biegów, mało elastyczny silnik, przez brak turbosprężarki z nadzorem elektroniczny, jak ktoś nie wie o czym piszę to proszę jechać na 5 biegu 60km/h i uzyskać 6,5 s do 100km/h co dla silnika 2,0 HDI nie stanowi kłopotu. Przez wtrysk pośredni auto cichsze od wymienionego HDI na postoju tylko :P wiem bo 1,9TD zrobiłem 110kkm Teraz wiem że tylko brakuje mi tak zadbanej budy, silnik tylko 2,0HDI wepnę w kompa powie co go boli itp powie ile dawkuje, nie traci mocy na ciepły itp. Dopiero po przeróbkach 1,9TD staje się demonem mocy. Wada grzanie się okropne i głowica trach .. niestety w moich rękach nie doczekał się rozwiązania tego problemu a szkoda bo A6 3,0TDI do 1,4zł nie było wstanie zerwać z ogona 1,9TD cóż... spalanie średnio 6,5 L :( o 1L więcej jak 2,0HDI "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Silnik cichy, bez wycieków do spokojnej jazdy
Wady:krótka skrzynia biegów mało elastyczny
Citroen Xantia 1,9TD 130PS
W 16.04.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Wygodny i cichy w porównaniu z konkurentami z epoki (Passat B3, Primera 2.0 D) dupowóz. Hydro się nie psuje jeśli nie grzebie w nim osoba niekompetentna, dobrze jeździ po szybkich łukach, ma dobre światła, wydajne ogrzewanie (wersja skandynawska) widoczność i poprawną ergonomię. Przyjemne tworzywa o zaskakującej trwałości. Warto używać markowych materiałów. Filtry Purflux, olej syntetyczny Orlenu i LHM Totala zapewni bezproblemową eksploatacje. Uważać na mechaników od Golfów... Duże koszta po wymianie np. sprzęgła czy sworznia (niedokręcona skrzynia i niezaklepany sworzeń). Co się psuje? Elektryka..."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Komfort, Cisza, Bezpieczne właściwości jezdne, Regulacja prześwitu, Solidne zawieszenie, Nieskomplikowany diesel
Wady:Bezpieczeństwo, Promień skrętu, Nie każdy umie odpowiednio naprawić aby nie zepsuć przy okazji
1.9TD Break/1996/240

Kod antyspamowy
Odśwież

16.01.2015foxieTak

silnik jest żywotny i ekonomiczny, ale musi być PRAWIDŁOWO serwisowany (w moim mechanicy "zapomnieli" o manualnej regulacji zaworów, efektrm czego0 remont kosztował 2500,00 zł) :(


02.10.2016JuliaTak

Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)


01.05.2015NestorTak

Ostatni z prawdziwych diesli, zbliżony do założeń, prostoty i niezawodności działania silnika wysokoprężnego - bez elektroniki podatnej na wilgoć i wstrząsy, niezliczonych czujników, koła dwumasowego, filtra FAP i innych udogodnień, przez które właściciel nie śpi po nocach i nie jest pewien czy wróci do domu o własnych kołach czy na przyczepie. Turbina starego typu ze stałą geometrią nie potrzebuje do prawidłowej pracy przepływomierza czy czujnika doładowania, starego typu wtryskiwacze-pompki w cenie 30 zł/szt nowe ! Niekapryśne na paliwo, proste do bólu. Mój silnik ma już ponad 600.000 km, nigdy nie był remontowany, zawory nie regulowane - nic a nic nie robione oprócz wymiany świec żarowych, zmiany oleju i filtrów co 10.000 km. Na tle nowoczesnego plastikowo-gumowego dziadostwa koszta tych elementów są śmiesznie niskie i nawet bezrobotnego będzie stać na prawidłową obsługę tego silnika, przykładowo: wkład filtra paliwa 10 zł, filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 30 zł, kompletny rozrząd z pompą wody 300 zł, kompletne sprzęgło od 250 zł... Jeżdżę do tej pory na syntetyku 5w40, na przestrzeni 10.000 km dolewam ok 300 ml oleju. Dynamika średnia, natomiast spalanie wspaniałe: miasto ok 5.5 litra, trasa do 100 km/h to będzie też ok 5 litrów (powyżej prędkości 110 km/h silniczek staje się dość głośny). Zapala w każdy mróz, mogę tym autem ze spokojnym sumieniem pojechać na wycieczkę dookoła świata i wiem, że mi nie zdechnie gdzieś na trasie. Polecam każdemu, kto nie chce przekopywać internetu w poszukiwaniu objawów uszkodzeń posiadanych w swoim nowoczesnym dieslu - jest to na prawdę bezstresowy silnik. Jeszcze coś o ekologii i osiągach, którymi producenci mamią klientów - stare diesle palą prawie tyle samo lub nawet mniej niż nowe, w Warszawie widuję ostatnio nowoczesne auta z wykastrowanym FAPem, które kopcą znacznie bardziej niż stare zadbane ropniaki.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.