alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Carnival II 2.2 CRDi 195KM (D4HB)

Kia Carnival II 2.2 CRDi 195KM (D4HB)Wyświetleń: 4191

Kia Carnival II 2.2 CRDi 195KM (D4HB)

Okres produkcji: 2005-2011

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2199
Moc [KM]195
Moment obrotowy [Nm]421
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]8.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.8

Średnie: 0

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.9 CRDi18531012.97.8

16.04.2014MahajTak

"Bardzo dobra dynamika i dobre spalanie na poziomie 7.5L przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym.Sam silnik ładnie się zbiera cicho pracuje i jest elastyczny .Na początku myślałem że takie duże auto może mieć problemy z przyspieszeniem ale kompletnie żadnych."


02.01.2015PrzemekTak

"Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h"


02.02.2014JanuszTak

"Nowoczesny silnik ,cicha praca ,bardzo elastyczny ,moc 197 KM jest idealna .Świetne parametry ,auto przy tej mocy bardzo dynamiczne ,a jest naprawdę co ruszyć .Spalanie ,no powiedzmy do przeżycia .Przebieg 95 tyś ,bez żadnej usterki ."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Krzysztof 01.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo udane auto, jeśli komuś nie przeszkadza dość niewyrafinowane w wykończeniu i użytych materiałów wnętrze. Doskonałe pod względem użytkowym. Sam silnik dynamiczny, zapewnia b. dobre przyspieszenie. Optymalny zakres obrotów to pow. 1,5 tys. do 2,5 tys."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.1l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Kia Carnival, 2011, 83000 km