alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)

Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)Wyświetleń: 3177

Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1685
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna202
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Mariusz 09.03.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Oceniłem wcześniej silnik ,teraz kilka słów o samym aucie .Kia Optima komfortowy dobrze wyposażony samochód z idealnie dopasowanym silnikiem .jazda tym autem to sama przyjemność ,cicho we wnętrzu nawet przy prędkościach po wyżej 160 km/h co w większości aut z silnikiem diesla nie osiągalne .Bardzo dynamiczny i zarazem elastyczny silnik ,zbiera się praktycznie na każdym biegu ,spalanie w zależności od warunków (trasa 120 lub 170 miasto itd ) średnio 6.2 L .Auto nie tanie bo moja wersja ponad 100tys złotych ale mogę powiedzieć że pieniądze nie zostały wyrzucone .Jestem szczęśliwym posiadaczem i szczerze mogę polecić ten samochód "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:sylwetak, wnetrze dobrze dopasowane elementy, wyposażenie, komfort pdróżowania, dobry mocny silnik ', spalanie
Wady:cena zakupu mogła by byc troszkę niższa
Kia Optima 2012 rok 69 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

25.09.2015RAFAŁTak

Posiadam IX35 z 2011 z takim silnikiem. Zrobiłem nim w szybkim czasie 15000km. Dynamika wystarczająca, na trasie nie ma problemów z szybkością czy wyprzedzaniem. Spalanie rewelacyjne udało mi się osiągnąć 5,1L/100km na dystansie 1200km po autostradzie przy prędkościach 110-140km/h. Miasto na krótkich odcinkach 6,5-7L. Jedyny mankament to ciut głośna praca w porównaniu do np 2,0 DCi czy 1,6 HDi.


29.12.2013SławekTak

Co do samego silnika nie można mieć zastrzeżeń, do samego spalania jak również jego awaryjności .Jednak jak ktoś szuka mocarza to nie polecam ,silnik nie jest dynamiczny ale za to odpłaca się niskim spalaniem nawet w mieście a auto nie jest małe .Atuty tej jednostki to łańcuch rozrządu i przeglądy co 30 tys niestety koszt prawie 900 zł .Nie bać się kupować śmiało !!!


05.06.2014MangoNie

Jeżeli chodzi o dynamikę to zdecydowanie nie polecam !!!Jeżeli chodzi komuś o spokojna jazdę i niskie koszty to jak najbardziej godny polecenia(z tym silnikiem to dla emeryta)Nie wiem co powiedzieć ,silnik mnie nie zawiódł ale napewno by go nie polecił do Sportage .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.