alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)

Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)Wyświetleń: 4701

Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1685
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna202
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

02.12.2014Marek ZTak

w porównaniu do silnika kia sorento z 2005r. 2.4 170KM ten ma porównywalne osiągi a w dodatku pali mniej, fakt waży też mniej ok. 700kg.Ale mam auto idealnie spasowane do moich wymagań. Jestem zadowolony. Spalanie 5,3 - 5,6 trasa mieszana.


09.03.2014Mariusz Tak

Silnik bardzo dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie ,jak dal mnie wad żadnych nie znalazłem .To nowoczesny silnik w systemie Common Rayl wiec praca bardzo równa i cicha .Lepiej się spisuje na wyższych obrotach ,dobre przyspieszenie .


13.03.2017ArcziNie

Nieprawdą jest to, że Sportage III z tym silnikiem mało pali! W moim średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 7,4-7,5 L/100km od nowości. Spalanie na autostradzie pomiędzy bramkami na A1, przy tempomacie zapiętym na 160 km/h, to 14,4 L/100km!!! (tyle pokazał komputer po resecie na pierwszych bramkach!!!) Kompletny brak dynamiki i elastyczności (13s do setki i problemy z wyprzedzaniem). Bardzo głośna praca i kiepska kultura w porównaniu np. z silnikiem 1,6 HDI. Bardzo mały zakres obrotów użytkowych silnika. Należy wcześniej planować i poważnie uważać przy wyprzedzaniu, ponieważ silnik niechętnie wkręca się na obroty!!! Nie kupiłbym tego auta ponownie z tym silnikiem, a ten zakup uważam za nieudany!!! Nie polecam tego silnika, no chyba, że ktoś chce machać wszystkim na pożegnanie przy starcie ze świateł (łącznie z Seicento i Tico). Wszystkie inne, sprzeczne opinie zamieszczone tutaj uważam za nieszczere i nierzetelne!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Mariusz 09.03.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Oceniłem wcześniej silnik ,teraz kilka słów o samym aucie .Kia Optima komfortowy dobrze wyposażony samochód z idealnie dopasowanym silnikiem .jazda tym autem to sama przyjemność ,cicho we wnętrzu nawet przy prędkościach po wyżej 160 km/h co w większości aut z silnikiem diesla nie osiągalne .Bardzo dynamiczny i zarazem elastyczny silnik ,zbiera się praktycznie na każdym biegu ,spalanie w zależności od warunków (trasa 120 lub 170 miasto itd ) średnio 6.2 L .Auto nie tanie bo moja wersja ponad 100tys złotych ale mogę powiedzieć że pieniądze nie zostały wyrzucone .Jestem szczęśliwym posiadaczem i szczerze mogę polecić ten samochód "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:sylwetak, wnetrze dobrze dopasowane elementy, wyposażenie, komfort pdróżowania, dobry mocny silnik ', spalanie
Wady:cena zakupu mogła by byc troszkę niższa
Kia Optima 2012 rok 69 tyś