alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)

Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)Wyświetleń: 3513

Kia Optima I 1.7 CRDi (136KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1685
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna202
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Mariusz 09.03.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Oceniłem wcześniej silnik ,teraz kilka słów o samym aucie .Kia Optima komfortowy dobrze wyposażony samochód z idealnie dopasowanym silnikiem .jazda tym autem to sama przyjemność ,cicho we wnętrzu nawet przy prędkościach po wyżej 160 km/h co w większości aut z silnikiem diesla nie osiągalne .Bardzo dynamiczny i zarazem elastyczny silnik ,zbiera się praktycznie na każdym biegu ,spalanie w zależności od warunków (trasa 120 lub 170 miasto itd ) średnio 6.2 L .Auto nie tanie bo moja wersja ponad 100tys złotych ale mogę powiedzieć że pieniądze nie zostały wyrzucone .Jestem szczęśliwym posiadaczem i szczerze mogę polecić ten samochód "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:sylwetak, wnetrze dobrze dopasowane elementy, wyposażenie, komfort pdróżowania, dobry mocny silnik ', spalanie
Wady:cena zakupu mogła by byc troszkę niższa
Kia Optima 2012 rok 69 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

23.04.2014Jerzy Tak

Jak dla mnie silnik jest trochę za słaby ale napewno godny polecenia.Chodzi cichutko i bardzo równo,jest elastyczny i mało pali.Przebieg auta 75 tyś po za wymianami olejów i przeglądów w serwisie tylko leje i jazda .


16.11.2017XXXTak

różnica dynamiki pomiędzy 116KM a 136KM jest prawie nie zauważalna a spalanie w cyklu miejskim 116KM pali dużo mniej z kolei w trasie 136KM jest nieco bardziej elastyczny ogólnie jeśi robusz krótkie trasy i dużo w mieście to wersja 116KM bedzie lepszym wyborem silnik jest ten sam tylko mapa jest inna


21.04.2017JacekTak

Zaskakująco dobre auto. Byłem uprzedzony do marek koreańskich jednak moja I40 zmieniła ten pogląd. Samochód stylistycznie piękny, bardzo wygodny, ekonomiczny . Jak każdy ma swoje ułomności i trzeba go użytkować z głową ale to akurat dotyczy każdego auta nowszej generacji .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.