alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Picanto I 1.1 CRDi (75KM)

Kia Picanto I 1.1 CRDi (75KM)Wyświetleń: 4103

Kia Picanto I 1.1 CRDi (75KM)

Okres produkcji: 2004-2011

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1120
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna163
Przyspieszenie (0-100km/h)15.7
Spalanie - miasto [l/100km]5.0
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W40
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

03.01.2014 Karol Tak

Bardzo przyjemny silniczek typowy do miasta .Producent nastawił się na spalanie i to jego największy atut miasto 5.5 L .Co do dynamiki jest bardzo słaba ,trzeba przycisnąć żeby wykrzesać z niego coś. Auto mam czwarty rok nie sprawia mi problemów ,użytkujemy go z żoną na zmianę dojazd do pracy zakupy dziecko do szkoły itd.Zrobiliśmy około 50 tyś nigdy nic nie było robione po za wymianami olejów i filtrów .


05.02.2017DominikTak

Ogólnie wydaję się że bardzo udany silnik. Zakupiłem Picanto z przebiegiem 180.000 w 2014 roku. Obecnie przebieg 230.000. W tym samym w samochodzie naprawy wymagało. -Chłodnica wody(wszystko było ok aż pewnego razu zimą 2015/2016 przy -20 stopniach zaczęło z niej kapać) -Wymieniona została pompa hamulcowa( nie puszczały hamulce) -Pomimo łańcucha rozrządu szykuję się jego wymiana( rozrząd słychać, albo rozciągnął się łańcuch bądź napinacze nie działają jak trzeba.) I to tyle, na chwilę obecną po przejechaniu 50.000 km na awarie wydałem 1800 zł. Nie licząc oleju, klocków itp co uważam można uznać za dobry wynik. Co Ciekawe silnik dalej pracuje na 5w30 castrol wymieniany co 15.000 km. Nigdy nie było potrzeby dolewać oleju. Jeśli chodzi o picanto Crdi to w moim wypadku silnik okazał się najlepszym elementem tego auto, a gdyby nie rozciągnięty rozrząd byłby idealny. Chodź i tak uważam że w obecnych silnikach 230.000 w 3 cylindrowym silniku to dobry wynik na łańcuch. W nowych autach rzadko łańcuchy są już całkowicie bezobsługowe i wytrzymują 500.000 km. Niestety wymiana jest dość droga. Jeśli chodzi o dynamikę to niestety poniżej 1800 obrotów to jej nie ma, a autem dodatkowe telepie. Powyżej jest naprawdę bardzo fajnie. Spalanie w mieście max zimą 6l, w trasie minimalnie udało się zejść na 3,8l


23.03.2017WMTak

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg 220 000 km i bez awarii.Wymieniłem rolkę napinacza paska,turbina i wtryski o dziwo nie regenerowane. Osobiście przejechałem ponad 100 000 km olej pełny syntetyk wymieniam co 10 000 km. Mało pali średnio 4,5 l.Przyczepiłbym się do kultury pracy,ale czego wymagać od trzech cylindrów.Ogólnie samochód bardzo tani w eksploatacji.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4
Brak opinii