alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Picanto I 1.1 CRDi 75KM (D3FA)

Kia Picanto I 1.1 CRDi 75KM (D3FA)Wyświetleń: 5100

Kia Picanto I 1.1 CRDi 75KM (D3FA)

Okres produkcji: 2004-2011

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1120
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna163
Przyspieszenie (0-100km/h)15.7
Spalanie - miasto [l/100km]5.0
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W40
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.5

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

18.02.2015JurekTak

Słaba dynamika ? Jak na taki silnik nie jest źle, a wyprzedzanie na trójce dużo lepsze niż w wielu większych samochodach. Spalanie na trasie od 4,2 do 5, zależy od prędkości. Na autostradzie może być i 7, ale to nie jest auto do wyścigów.


05.02.2017DominikTak

Ogólnie wydaję się że bardzo udany silnik. Zakupiłem Picanto z przebiegiem 180.000 w 2014 roku. Obecnie przebieg 230.000. W tym samym w samochodzie naprawy wymagało. -Chłodnica wody(wszystko było ok aż pewnego razu zimą 2015/2016 przy -20 stopniach zaczęło z niej kapać) -Wymieniona została pompa hamulcowa( nie puszczały hamulce) -Pomimo łańcucha rozrządu szykuję się jego wymiana( rozrząd słychać, albo rozciągnął się łańcuch bądź napinacze nie działają jak trzeba.) I to tyle, na chwilę obecną po przejechaniu 50.000 km na awarie wydałem 1800 zł. Nie licząc oleju, klocków itp co uważam można uznać za dobry wynik. Co Ciekawe silnik dalej pracuje na 5w30 castrol wymieniany co 15.000 km. Nigdy nie było potrzeby dolewać oleju. Jeśli chodzi o picanto Crdi to w moim wypadku silnik okazał się najlepszym elementem tego auto, a gdyby nie rozciągnięty rozrząd byłby idealny. Chodź i tak uważam że w obecnych silnikach 230.000 w 3 cylindrowym silniku to dobry wynik na łańcuch. W nowych autach rzadko łańcuchy są już całkowicie bezobsługowe i wytrzymują 500.000 km. Niestety wymiana jest dość droga. Jeśli chodzi o dynamikę to niestety poniżej 1800 obrotów to jej nie ma, a autem dodatkowe telepie. Powyżej jest naprawdę bardzo fajnie. Spalanie w mieście max zimą 6l, w trasie minimalnie udało się zejść na 3,8l


05.10.2015janTak

3 cylindry w dieslu. Hmm. Komfort chyba zaden od tych wibracji. Ciekawe jak z trwaloscia 100 tysięcy może 150 i zacznie padać. Polecam z malych diesli 1.3 multijet. Ta konstrukcja jest sprawdzona i to w różnych markach. Czy to z dpf czy nie jest najlepszy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Picanto/I 19.04.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
"ogólnie od 2 lat małżonka jeździ tym samochodem. rocznik 2007 z przebiegiem obecnie ca 100 tys. W ciągu tych dwóch lat zrobiła nim ca 20 tys km. Jeździ przede wszystkim wokół komina czyli średnio ok. 40 km dziennie. samochód sprawuje się bardzo dobrze. silnik bardzo dynamiczny i nie klekocze. Sam lubię się do tego auta przesiąść z mazdy 6 albowiem jest zwinne i ma bardzo dobre przyspieszenie, jak na taki silniczek. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:opisałem powyżej.
Wady:Obecnie koszt diesla to wada, wady nie dotycząca silnika to bardzo mały bagażnik.
2007/100000