alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sorento II 2.2 CRDi (197KM)

Kia Sorento II 2.2 CRDi (197KM)Wyświetleń: 7292

Kia Sorento II 2.2 CRDi (197KM)

Okres produkcji: 2009-2014

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2199
Moc [KM]197
Moment obrotowy [Nm]421
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)9.4
Spalanie - miasto [l/100km]8.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.3
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju6.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CRDi15038311.06.5

02.01.2015PrzemekTak

Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h


24.05.2013SławekTak

Silnik ten montowany jest też w KIA Sorento. Mam taki (2.2 CRDI 197KM) od ponad dwóch lat (Sorento 2010 4x4 skrzynia manual) 50 tys km - bezawaryjny, bardzo dynamiczny, spalanie na poziomie 8,6 - 9,0 miasto, krótkie trasy.


02.02.2014JanuszTak

Nowoczesny silnik ,cicha praca ,bardzo elastyczny ,moc 197 KM jest idealna .Świetne parametry ,auto przy tej mocy bardzo dynamiczne ,a jest naprawdę co ruszyć .Spalanie ,no powiedzmy do przeżycia .Przebieg 95 tyś ,bez żadnej usterki .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 23
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Janusz 15.08.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo dobre auto. Przejechałem 60 tys. bez najmniejszych problemów. Silnik ekonomiczny, u mnie średnia 7.6 przy dość ciężkiej nodze. Doskonała dynamika ( 80-120). Dobre wyciszenie, trochę twarde zawieszenie, ale za to nieźle radzi sobie w terenie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:silnik,ekonomia, wygodne wnętrze
Wady:koszt serwisu
sorento 2.2 ,2014, 60tys