alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sorento II 2.2 CRDi 197KM (D4HB)

Kia Sorento II 2.2 CRDi 197KM (D4HB)Wyświetleń: 8402

Kia Sorento II 2.2 CRDi 197KM (D4HB)

Okres produkcji: 2009-2014

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2199
Moc [KM]197
Moment obrotowy [Nm]421
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)9.4
Spalanie - miasto [l/100km]8.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.3
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CRDi15038311.06.5

16.04.2014MahajTak

"Bardzo dobra dynamika i dobre spalanie na poziomie 7.5L przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym.Sam silnik ładnie się zbiera cicho pracuje i jest elastyczny .Na początku myślałem że takie duże auto może mieć problemy z przyspieszeniem ale kompletnie żadnych."


02.02.2014JanuszTak

"Nowoczesny silnik ,cicha praca ,bardzo elastyczny ,moc 197 KM jest idealna .Świetne parametry ,auto przy tej mocy bardzo dynamiczne ,a jest naprawdę co ruszyć .Spalanie ,no powiedzmy do przeżycia .Przebieg 95 tyś ,bez żadnej usterki ."


02.01.2015PrzemekTak

"Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Janusz 15.08.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo dobre auto. Przejechałem 60 tys. bez najmniejszych problemów. Silnik ekonomiczny, u mnie średnia 7.6 przy dość ciężkiej nodze. Doskonała dynamika ( 80-120). Dobre wyciszenie, trochę twarde zawieszenie, ale za to nieźle radzi sobie w terenie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:silnik,ekonomia, wygodne wnętrze
Wady:koszt serwisu
sorento 2.2 ,2014, 60tys