alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sportage II 2.0 CRDi 112KM (D4EA)

Kia Sportage II 2.0 CRDi 112KM (D4EA)Wyświetleń: 9908

Kia Sportage II 2.0 CRDi 112KM (D4EA)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1991
Moc [KM]112
Moment obrotowy [Nm]245
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna168
Przyspieszenie (0-100km/h)13.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]7.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 8

Średnie: 8.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CRDi14030511.97.1

24.11.2013Hyundai TrajetTak

"Hyundai Trajet 2.0 CRdi 113 KM za malo mocy do tak duzego pojazdu "


12.07.2018TataLudwiczkaTak

Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Ogólnie silnik pancerny i tani w eksploatacji. Spalanie 12l/100km w mieście w budzie o masie 1,8t w automacie i stałym 4x4. Najbardziej to brakuje mocy


26.01.2016Rafał Tak

"Sprzęgło bywa też normalne na sztywnym kole. Jak ktoś pisze że Carens pali 5-6 litrów to znaczy że kłamie lub jeździ a raczej męczy silnik jak dziadek. Auto godne polecenia, dość proste i mało awaryjne(Hyundai Tucson 2.0 CRDI 113 KM 4WD) dobrze znosi CHIP."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 2):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

MICHAŁ 08.10.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Jak naradzie jest ok"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:10l/100km

Spalanie - średnie:8.7l/100km

Zalety:
Wady:
wojtek 21.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Dotyczy wersji z motorem 2.0 crdi 113ps. 4x4. rok prod. 2005. Auto bezproblemowe, prosta turbina bez geometrii, żadnych filtrow cząstek stałych i co najważniejsze niema koła dwumasowego - występuję tylko koło zamachowe stałe, wiem bo mechanik wymieniał mi ostatnio sprzęgło - wytrzymało 110tyśkm. Samochód jest cichy, jeżdżę dużo za granicę i 140-160km/h po autostradzie tylko syczy, spalanie bardzo dobre jak na 4 napędy i opony 235 od 6,5 do 9."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5-9l/100km

Spalanie - trasa:6-7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:prosty, niezawodny, dobre plastiki lepsze jak w ravce po 2007, wszędzie można nim pojechać.
Wady:przy pełnym obciążeniu 4 osoby i full bagaż, troszkę brakuję dynamiki na starcie
2.0 crdi 2005 spotage