alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sportage II 2.0 CRDi 112KM (D4EA)

Kia Sportage II 2.0 CRDi 112KM (D4EA)Wyświetleń: 11293

Kia Sportage II 2.0 CRDi 112KM (D4EA)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1991
Moc [KM]112
Moment obrotowy [Nm]245
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna168
Przyspieszenie (0-100km/h)13.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]7.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 8

Średnie: 8.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CRDi14030511.97.1

19.12.2014Piotr Tak

"Silnik całkiem dobrze sobie radzi z masą 1,5t choć ma tylko 112KM spalanie pomiędzy 7 max 9L/100 przy ciężkiej nodze i automatycznej skrzyni to całkiem ok. zero awarii tylko raz coś było z zaworem EGR "


24.11.2013Hyundai TrajetTak

"Hyundai Trajet 2.0 CRdi 113 KM za malo mocy do tak duzego pojazdu "


04.03.2016PiotrTak

Kia Carens, Cerato tak mam obydwa z tym samym silnikiem 2.0crdi mają po 250kkm przebiegu, praktycznie zero problemów, bo regeneracja dwóch wtrysków i pomp wtryskowych w dwóch silnikach się nie liczą do poważnych awarii carens pali ok. 7L/100km cerato 6.2L/100km. Regularna wymiana oleju i silniki będą śmigać aż buda zgnije :D"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 2):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

MICHAŁ 08.10.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Jak naradzie jest ok"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:10l/100km

Spalanie - średnie:8.7l/100km

Zalety:
Wady:
wojtek 21.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Dotyczy wersji z motorem 2.0 crdi 113ps. 4x4. rok prod. 2005. Auto bezproblemowe, prosta turbina bez geometrii, żadnych filtrow cząstek stałych i co najważniejsze niema koła dwumasowego - występuję tylko koło zamachowe stałe, wiem bo mechanik wymieniał mi ostatnio sprzęgło - wytrzymało 110tyśkm. Samochód jest cichy, jeżdżę dużo za granicę i 140-160km/h po autostradzie tylko syczy, spalanie bardzo dobre jak na 4 napędy i opony 235 od 6,5 do 9."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5-9l/100km

Spalanie - trasa:6-7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:prosty, niezawodny, dobre plastiki lepsze jak w ravce po 2007, wszędzie można nim pojechać.
Wady:przy pełnym obciążeniu 4 osoby i full bagaż, troszkę brakuję dynamiki na starcie
2.0 crdi 2005 spotage