alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sportage III 2.0 CRDi (136KM)

Kia Sportage III 2.0 CRDi (136KM)Wyświetleń: 11204

Kia Sportage III 2.0 CRDi (136KM)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: crossover

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]314
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.9 L-DPF 8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11.2

Trasa: 6.5

Średnie: 8.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CRDi1162601735.3
2.0 CRDI1843831955.9

13.12.2013Adam Tak

Silnik dynamiczny mało awaryjny godny polecenia .Przejechane 143 tys Kia Carenes 2.0 CRDI 140 KM ,jestem zadowolony spalanie średnie około 7L .Autem zrobiłem jako drugi właściciel 85 tyś nie robiłem przy silniku kompletnie nic ,wymiany oleju co 20 tys wraz z filtrami ,rozrząd jeszcze nie był robiony .


28.02.2018PrzemoTak

Auto rewelacyjne pod względem technicznym no ale żeby nie było kolorowo to coś tam do wymiany i czyszczenia było. Auto oprócz wymiany płynów śmiga bez problemowo jak na tej wielkości auto przyśpieszenie przy 140km ma zajebiste przy małym spalaniu 7l. Wymiana rozrządu przy 118tyś już się zaczął odzywać, zapchany zawór EGR od nagaru oraz sprężarka klimy którą trzeba było wymienić przy 120tyś ale nasze paliwa na niektórych stacjach zostawiają wiele do życzenia, a pierdoły eksploatacyjne jak świece, oleje, klocki, tarcze wymiana rok temu. I teraz coś przy zawieszeniu zaczęło się odzywać z przodu.


10.04.2014LeonTak

Silnik bardzo dynamiczny świetnie się zbiera i bardzo cicho pracuje.Minusem jest spalanie zwłaszcza w mieście 10-11 L na trasie przy spokojnej jeździe 6.L.Jak komuś nie zależy na niskim spalaniu to auto i silnik idealny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Paweł 05.10.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Doskonała praca silnika: płynnie, cicho, dynamicznie. Nawet niskie obroty są "mocne" - brak dławienia, aksamitne ruszanie czy powolne toczenie również pod górę. Wyraźny przyrost mocy tuż przed 2 tys. obrotów. Stosunkowo niski zakres obrotów użytecznych - kwestia przyzwyczajenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy, niska hałaśliwość, wysoki moment obrotowy dostępny niemal od obrotów biegu jałowego, niezawodność startu i pracy w każdych warunkach, płynna współpraca ze sprzęgłem i skrzynią biegów
Wady:stosunkowo nieduży zakres obrotów użytecznych, realne zużycie paliwa wyraźnie wyższe niż informacje producenta
Sportage III 2.0 CRDI 136 KM 4x4