alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sportage III 2.0 CRDi 136KM (D4HA)

Kia Sportage III 2.0 CRDi 136KM (D4HA)Wyświetleń: 13929

Kia Sportage III 2.0 CRDi 136KM (D4HA)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: crossover

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]314
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11.2

Trasa: 6.5

Średnie: 8.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CRDi11626012.35.3
2.0 CRDi1843839.45.9

18.10.2013Krzysztof Tak

"Rewelacyjny dynamiczny i bardzo oszczędny silnik .Piszę tak ponieważ spełnił dosłownie wszelkie moje oczekiwania . Kupując diesla nie byłem przekonany ,myślałem że to stare klekoty nic bardziej mylnego ,cichy bardzo dynamiczny i przy tym bardzo mało pali- jakieś 6 L .To mój pierwszy diesel i jestem zachwycony .Przejechane 64 tyś i żadnych problemów ."


10.04.2014LeonTak

"Silnik bardzo dynamiczny świetnie się zbiera i bardzo cicho pracuje.Minusem jest spalanie zwłaszcza w mieście 10-11 L na trasie przy spokojnej jeździe 6.L.Jak komuś nie zależy na niskim spalaniu to auto i silnik idealny."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Paweł 05.10.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Doskonała praca silnika: płynnie, cicho, dynamicznie. Nawet niskie obroty są "mocne" - brak dławienia, aksamitne ruszanie czy powolne toczenie również pod górę. Wyraźny przyrost mocy tuż przed 2 tys. obrotów. Stosunkowo niski zakres obrotów użytecznych - kwestia przyzwyczajenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy, niska hałaśliwość, wysoki moment obrotowy dostępny niemal od obrotów biegu jałowego, niezawodność startu i pracy w każdych warunkach, płynna współpraca ze sprzęgłem i skrzynią biegów
Wady:stosunkowo nieduży zakres obrotów użytecznych, realne zużycie paliwa wyraźnie wyższe niż informacje producenta
Sportage III 2.0 CRDI 136 KM 4x4