alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sportage III 2.0 CRDi (136KM)

Kia Sportage III 2.0 CRDi (136KM)Wyświetleń: 11911

Kia Sportage III 2.0 CRDi (136KM)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: crossover

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]314
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.9 L-DPF 8 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11.2

Trasa: 6.5

Średnie: 8.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CRDi1162601735.3
2.0 CRDI1843831955.9

24.11.2013Hyundai TrajetTak

Hyundai Trajet 2.0 CRdi 113 KM za malo mocy do tak duzego pojazdu


04.03.2016PiotrTak

Kia Carens, Cerato tak mam obydwa z tym samym silnikiem 2.0crdi mają po 250kkm przebiegu, praktycznie zero problemów, bo regeneracja dwóch wtrysków i pomp wtryskowych w dwóch silnikach się nie liczą do poważnych awarii carens pali ok. 7L/100km cerato 6.2L/100km. Regularna wymiana oleju i silniki będą śmigać aż buda zgnije :D


11.03.2017PiotrekTak

Od nowości u mnie przy 150000 wymiana dpf i śmiga dalej , na autostrady u sąsiadów super potrafi kierowców aut z ich znaczkami trochę zdziwić . do 200km/h bez problemów potem trochę buja (buda za wysoka) , ale czy trzeba szybciej, trochę słabe sprzęgło wym po 1100000 , świece żarowe po120000 , jak jedzie kobieta to mieści się w 6l/100km


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Paweł 05.10.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Doskonała praca silnika: płynnie, cicho, dynamicznie. Nawet niskie obroty są "mocne" - brak dławienia, aksamitne ruszanie czy powolne toczenie również pod górę. Wyraźny przyrost mocy tuż przed 2 tys. obrotów. Stosunkowo niski zakres obrotów użytecznych - kwestia przyzwyczajenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy, niska hałaśliwość, wysoki moment obrotowy dostępny niemal od obrotów biegu jałowego, niezawodność startu i pracy w każdych warunkach, płynna współpraca ze sprzęgłem i skrzynią biegów
Wady:stosunkowo nieduży zakres obrotów użytecznych, realne zużycie paliwa wyraźnie wyższe niż informacje producenta
Sportage III 2.0 CRDI 136 KM 4x4