alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 FL 2.2 TDCi (200KM)

Ford Mondeo Mk4 FL 2.2 TDCi (200KM)Wyświetleń: 9875

Ford Mondeo Mk4 FL 2.2 TDCi (200KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]200
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna225
Przyspieszenie (0-100km/h)8.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju6.1 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.6

Średnie: 7.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi1253202056.5
2.0 TDCi1303202006.6

10.05.2018RobiTak

Silnik mam w Mondku i jestem bardzo zadowolony bardzo dobra dynamika świetna elastyczność to jego największe atutu,dodam że kultura pracy silnika to bajeczka ne to co TDI.Zdecydowałem się za zakup Mondea z tym silnikiem dlatego że miał świetne ponad standartowe wyposażenie a szukałem 2.0 140KM ,nie żałuję.Pali może o dwa litry więcej ale to co auto chodzi to szok. Jak dotąd nie miałem żadnych problemów z niczym.Fajny zwłaszcza na trasy pięknie się zbiera lekkie dodanie gazu odrazu odczuwalne ale przyjemne.Fajne auto i świetny silnik.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(8.38)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Paweł 28.09.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Mam go od 6 miesięcy, zrobiłem ok. 15 tys km. Wcześniej jeżdźiłem mondeo mk3 2 TDCI i octawią 2 TDI. Super trzyma się drogi, w mk3 też jest bardzo dobrze, lepsze wyciszenie niż w mk3 i octawi, dobra dynamika jak na duży ciężar, silnika w środku samochodu nie słychać, tylko podczas przyspieszania gwałtownego. Reakcja na gaz bardzo szybka mimo automatu hydraulicznego. Spalanie ok.8-9 l na kołach R19/235/40 dunlop i Goodyear o klasie spalania E. Spalanie bardzo zależy od pedału gazu, gdy tylko delikatnie podtrzymujemy gaz utrzymując prędkość, to spala ok.5-6 l, trzeba sie tego nauczyć gdy chcemy oszczędnie jeźdxić bo turbina jest zależna bardzo od stopnia wciśnięcia pedału gazu, za to reakcja jest natychmiastowa bez zbędnej zwłoki. Bardzo ważne sa opony, gdy zmieniłem na Dunlop i Goodyear klasy spal. E wzrosło spalanie nawet o 1litr. a wcześniej były klacy C Narazie nic w nim nie naprawiałem , ale silnik się poci pomiędzy skrzynią, co jest podobno dosyć normalne wg. serwisu, ale nie widziałem ubytku oleju. Wersja Titanium S jest odjazdowa , obniżone zawieszenie na dużych felgach wygląda super, aktywny tempomat, fotele full elektryczne wentylowane i ogrzewane z alcantary, webasto itp."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:super wyposażenie, dobre wyciszenie, optymalne osiągi do spalania,
Wady:silnik 2.2 w stosunku do 2.0 ma droższe części, jest go mniej na rynku co wiąże się z brakiem części używanych.
mk4/2011/kombi TitaniumS
Mgiel 25.07.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Miałem przyjemność jeździć w Belgi tym autem jakieś pół roku,właściciel kupił go nowego w salonie z Ful wyposażeniem .Auto totalna rakieta zbiera się niemiłosiernie,bardzo dobra kultura pracy silnika (automat) przebieg 150tys tylko serwis a silnik jak nowy bez grama wycieku tylko kurz na deklu. Auto prowadzi się jak co najmniej segment E typy mercedes,cisz,komfort,zawieszenie bardzo dobre trzyma się drogi na ostrych zakrętach. Jeździłem Audi,BMW,Mercedes i ten samochód nie odbiega od nich niczym śmiem twierdzić że jest bardziej komfortowy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.4l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:komfort,wyposażenie,silnik,dynamika,zawieszenie,spalanie same plusy,kolor
Wady:nie znalazłem
2013r 150tys