alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)Wyświetleń: 9855

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 0W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 TD1263002006.4
2.4 D51302802006.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.6

Średnie: 6.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(9.55)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.6/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 93

Głosy według opinii:

50

Opinie użytkowników

Miki 23.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Super auto, komfortowe na wiele tys kilometrów. Koszty normalne jak na klasę średnią."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:trwały i mało awaryjny motor super komfort
Wady:takie jak w każdym dieslu... DPF, koszta dwumasy
s60/2006/324000
Krystin 23.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetne auto i motory! Diesel 163KM po lifcie występuje także z skrzynią 6 biegową. Świetne na długie trasy i długie lata. Brzmienie 5 cylindrów wprawia w zachwyt... Pamiętajmy tylko, że każdy inaczej dba o auto i zapominamy w Polsce że hydropopychaczę to także część zużywająca się i podlegająca wymianie jak w każdym innym aucie, np. przy tych samych przelotach w BMW e60 535d :) Take it easy, it's normal :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Kultura i piękno pracy 5cyl. Tani rozrząd Super dostęp do osprzętu, niech inne marki się uczą... Komfort ogólny auta i foteli, merceder, hm... też niech się poduczy o dobrych fotelach w standardzie. Zawsze świetne auto (wyłączając S40, V50 z czasów fo
Wady:Niedocenione motory w świecie polaka_buraka, gdzie rdzewiejący passeratti 1.9TDI to król polskiej wsi i nic innego się nie liczy...
S60/2007/260000km
Mateusz 23.10.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"W tym silniku nic się nie psuje !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bardzo dynamiczny, i co najważniejsze - jest bardzo żywotny
Wady:Brak
S60 d5 163/2002/295tys km
Jaro 13.03.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"CZARNA KOSA"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Wygodny, niezawodny szybki i ekonomiczny, a w automacie to już pełny luksus
Wady:brak
S60 2.4 D5 163KM
30.04.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetny i bardzo ekonomiczny silnik, ma duży potencjał i można go łatwo tuningować poprzez wgrywanie oprogramowania ( Nowe Mapy) Piękny dźwięk przy przyspieszaniu, który słychać wew. auta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Ekonomiczny, dynamiczny, wytrzymały
Wady:sam silnik nie ma wad, a przynajmniej nie zaobserwowałem., Wadliwy bywa osprzęt silnika.
volvo S60 2.4, 2005/190000km; ( 226KM - RICA Tuning)

Komentarze użytkowników

+1 #1 Kryśka 23.09.2017
Warto dodać, że po lifcie zarówno motory diesla o mocy 131, 163 i 186KM to identyczne jednostki w każdym calu, łącznie z osprzętem. Inaczej było przed liftem, gdzie wersja mocniejsza była inna.
Także można znaleźć auto 163KM i 6 biegową skrzynie manualną.
Także można znaleźć auto 131KM z chipem na 220KM/500NM, bo to te same motory!
Producent ograniczał je tylko dla rynków gdzie przez ilość koni mechanicznych wyliczano podatek i inne opłaty od auta.
Każdy z tych motorów po lifcie (koniec 2005r w przypadku s60) to te same silniki, nie dajcie się ogłupiać.

25.02.2015CzarekTak

Kupiłem rok temu xc90 2003 r- "duńczyka” D5 163 koniki w automacie.Przebieg hmmm teoretycznie 200 tyś. Było fajnie . Został wgrany nowy program - zrobło się 200 Km i 400 momentu oj to jest teraz rozkosz :). Generalnie fura zajefajna . Na tą chwilę mam problem z klimą - chyba coś padło mimo że po kupnie była naprawiana. Koła mam 245x65x16 więc ładnie się sprawują na wszelakich dziurach. Spalanie po mieście 12,5 litra , na mniejszych oponach może być troszkę mniej , trasa - 130 kmh 8,5. Powiem krótko , tylko Volvo i najchętniej z takim silnikiem i koniecznie w automacie.


16.08.2014Artur SzczecinTak

Posiadam już 2 auto z D5 215 KM silnikiem jeden sprzedany w ubiegłym roku s60 2010 rok przebieg 230 tyś km i zero problemów. Obecnie mam v60 D5 215 KM i przebieg już 130 tyś km i także zero problemów. Jak kupować to tylko i wyłącznie D5 i nie bawić się w jakieś chipy czy inne bajery tylko kupić oryginalne 215 km i tyle. Wiadomo auto kosztuje ale coś za coś 215 KM daje przyjemność z prowadzenia. Ja polecam!!!


15.12.2014ArturTak

Współczuję Tobie Grzegorz!!! Prawdopodobnie pękła Ci tuleja w najlepszym wypadku uszczelka pod głowica.... Niemniej jednak posiadam xc60 z 215 konnym motorem mam ponad 200 tys. km i wszystko jest jak najbardziej OK.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Kryśka
23.09.2017
+1
Warto dodać, że po lifcie zarówno motory diesla o mocy 131, 163 i 186KM to identyczne jednostki w każdym calu, łącznie z osprzętem. Inaczej było przed liftem, gdzie wersja mocniejsza była inna.
Także można znaleźć auto 163KM i 6 biegową skrzynie manualną.
Także można znaleźć auto 131KM z chipem na 220KM/500NM, bo to te same motory!
Producent ograniczał je tylko dla rynków gdzie przez ilość koni mechanicznych wyliczano podatek i inne opłaty od auta.
Każdy z tych motorów po lifcie (koniec 2005r w przypadku s60) to te same silniki, nie dajcie się ogłupiać.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.