alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)Wyświetleń: 10661

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 0W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 TD1263002006.4
2.4 D51302802006.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.6

Średnie: 6.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(9.55)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.6/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 96

Głosy według opinii:

50

Opinie użytkowników

Miki 23.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Super auto, komfortowe na wiele tys kilometrów. Koszty normalne jak na klasę średnią."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:trwały i mało awaryjny motor super komfort
Wady:takie jak w każdym dieslu... DPF, koszta dwumasy
s60/2006/324000
Krystin 23.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetne auto i motory! Diesel 163KM po lifcie występuje także z skrzynią 6 biegową. Świetne na długie trasy i długie lata. Brzmienie 5 cylindrów wprawia w zachwyt... Pamiętajmy tylko, że każdy inaczej dba o auto i zapominamy w Polsce że hydropopychaczę to także część zużywająca się i podlegająca wymianie jak w każdym innym aucie, np. przy tych samych przelotach w BMW e60 535d :) Take it easy, it's normal :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Kultura i piękno pracy 5cyl. Tani rozrząd Super dostęp do osprzętu, niech inne marki się uczą... Komfort ogólny auta i foteli, merceder, hm... też niech się poduczy o dobrych fotelach w standardzie. Zawsze świetne auto (wyłączając S40, V50 z czasów fo
Wady:Niedocenione motory w świecie polaka_buraka, gdzie rdzewiejący passeratti 1.9TDI to król polskiej wsi i nic innego się nie liczy...
S60/2007/260000km
Mateusz 23.10.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"W tym silniku nic się nie psuje !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bardzo dynamiczny, i co najważniejsze - jest bardzo żywotny
Wady:Brak
S60 d5 163/2002/295tys km
Jaro 13.03.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"CZARNA KOSA"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Wygodny, niezawodny szybki i ekonomiczny, a w automacie to już pełny luksus
Wady:brak
S60 2.4 D5 163KM
30.04.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetny i bardzo ekonomiczny silnik, ma duży potencjał i można go łatwo tuningować poprzez wgrywanie oprogramowania ( Nowe Mapy) Piękny dźwięk przy przyspieszaniu, który słychać wew. auta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Ekonomiczny, dynamiczny, wytrzymały
Wady:sam silnik nie ma wad, a przynajmniej nie zaobserwowałem., Wadliwy bywa osprzęt silnika.
volvo S60 2.4, 2005/190000km; ( 226KM - RICA Tuning)

Komentarze użytkowników

+2 #1 Kryśka 23.09.2017
Warto dodać, że po lifcie zarówno motory diesla o mocy 131, 163 i 186KM to identyczne jednostki w każdym calu, łącznie z osprzętem. Inaczej było przed liftem, gdzie wersja mocniejsza była inna.
Także można znaleźć auto 163KM i 6 biegową skrzynie manualną.
Także można znaleźć auto 131KM z chipem na 220KM/500NM, bo to te same motory!
Producent ograniczał je tylko dla rynków gdzie przez ilość koni mechanicznych wyliczano podatek i inne opłaty od auta.
Każdy z tych motorów po lifcie (koniec 2005r w przypadku s60) to te same silniki, nie dajcie się ogłupiać.

14.12.2014GrzegorzNie

Mam xc90 od nowości. Po przejechaniu 170 tys. Km wywaliło olej przez zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia. Czekam na diagnozę ale prawdopodobnie czeka mnie wymiana silnika. Pojazd był regularnie serwisowany.


04.01.2015RafalTak

jestem zadowolony z kultury pracy silnika D5 cenie go za dynamikę i dość niskie spalanie porównywalne do silnika D3. Auto mam od nowości serwisuje w ASO, Mam przebieg 211 tys ,km i zero problemów cho c słyszałem o awariach silnika D3 i D5. Niemniej jednak uważam ze jest to tak samo możliwe jak i awaria w innych silnikach, także w innych markach. Jak si e dba tak się ma-a jak kupuje się zajeżdżone złomy to tak właśnie jest ze się auto psuje. Polak nadal wierzy w cudowne okazje i auta za 3/4 ceny jako okazja a potem jest płacz. Osobiście polecam D5 silnika bardzo dynamiczny i oszczedny.


27.12.2014Marcin W-waTak

Kupić volvo z D5 i by jeszcze było bezwypadkowe i cacy to jak szukanie igły w stogu siana... szukam v60 z tym silnikiem już od 7 miesięcy i lipa. Cena zaporowa nie patrząc na te szorty z otomoto od handlarzy bo wiadomo ze to są śmieci. Obecnie mam s 80 D5 i w życiu tego auta nie sprzedam pozostaje dla ojca. Silnik D5 jest nie do opisania-kto raz wsiądzie do D5 będzie już tylko takim chciał jeździć 290 tys. km i zero problemu


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Kryśka
23.09.2017
+2
Warto dodać, że po lifcie zarówno motory diesla o mocy 131, 163 i 186KM to identyczne jednostki w każdym calu, łącznie z osprzętem. Inaczej było przed liftem, gdzie wersja mocniejsza była inna.
Także można znaleźć auto 163KM i 6 biegową skrzynie manualną.
Także można znaleźć auto 131KM z chipem na 220KM/500NM, bo to te same motory!
Producent ograniczał je tylko dla rynków gdzie przez ilość koni mechanicznych wyliczano podatek i inne opłaty od auta.
Każdy z tych motorów po lifcie (koniec 2005r w przypadku s60) to te same silniki, nie dajcie się ogłupiać.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów