alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)Wyświetleń: 12097

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 0W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 TD1263002006.4
2.4 D51302802006.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 5.6

Średnie: 6.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 5):
(9.55)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.6/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

Miki 23.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Super auto, komfortowe na wiele tys kilometrów. Koszty normalne jak na klasę średnią."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:trwały i mało awaryjny motor super komfort
Wady:takie jak w każdym dieslu... DPF, koszta dwumasy
s60/2006/324000
Krystin 23.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetne auto i motory! Diesel 163KM po lifcie występuje także z skrzynią 6 biegową. Świetne na długie trasy i długie lata. Brzmienie 5 cylindrów wprawia w zachwyt... Pamiętajmy tylko, że każdy inaczej dba o auto i zapominamy w Polsce że hydropopychaczę to także część zużywająca się i podlegająca wymianie jak w każdym innym aucie, np. przy tych samych przelotach w BMW e60 535d :) Take it easy, it's normal :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Kultura i piękno pracy 5cyl. Tani rozrząd Super dostęp do osprzętu, niech inne marki się uczą... Komfort ogólny auta i foteli, merceder, hm... też niech się poduczy o dobrych fotelach w standardzie. Zawsze świetne auto (wyłączając S40, V50 z czasów fo
Wady:Niedocenione motory w świecie polaka_buraka, gdzie rdzewiejący passeratti 1.9TDI to król polskiej wsi i nic innego się nie liczy...
S60/2007/260000km
Mateusz 23.10.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"W tym silniku nic się nie psuje !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bardzo dynamiczny, i co najważniejsze - jest bardzo żywotny
Wady:Brak
S60 d5 163/2002/295tys km
Jaro 13.03.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"CZARNA KOSA"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Wygodny, niezawodny szybki i ekonomiczny, a w automacie to już pełny luksus
Wady:brak
S60 2.4 D5 163KM
30.04.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetny i bardzo ekonomiczny silnik, ma duży potencjał i można go łatwo tuningować poprzez wgrywanie oprogramowania ( Nowe Mapy) Piękny dźwięk przy przyspieszaniu, który słychać wew. auta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:Ekonomiczny, dynamiczny, wytrzymały
Wady:sam silnik nie ma wad, a przynajmniej nie zaobserwowałem., Wadliwy bywa osprzęt silnika.
volvo S60 2.4, 2005/190000km; ( 226KM - RICA Tuning)

Komentarze użytkowników

+2 #1 Kryśka 23.09.2017
Warto dodać, że po lifcie zarówno motory diesla o mocy 131, 163 i 186KM to identyczne jednostki w każdym calu, łącznie z osprzętem. Inaczej było przed liftem, gdzie wersja mocniejsza była inna.
Także można znaleźć auto 163KM i 6 biegową skrzynie manualną.
Także można znaleźć auto 131KM z chipem na 220KM/500NM, bo to te same motory!
Producent ograniczał je tylko dla rynków gdzie przez ilość koni mechanicznych wyliczano podatek i inne opłaty od auta.
Każdy z tych motorów po lifcie (koniec 2005r w przypadku s60) to te same silniki, nie dajcie się ogłupiać.

11.06.2015MariuszTak

jestem mega zadowolony z D5 jest rewelacyjny. Tak jak poprzednicy jak napisali D5 to frajda z jazdy.


26.10.2014BartekTak

jestem posiadaczem s 60 z 2010 roku z silnikiem D5 manualna skrzynia. obecny przebieg 120 tys.km. Z auta jestem bardzo zadowolony super dynamika, super przyspieszenie. Jestem bardzo zadowolony. Cieszę się że nie kupiłem 2.0 bo D5 to jest naprawdę auto z charakterem sportowym


22.11.2016ZJTak

Nie jest to mój pierwszy disel. ten jest szczególny. Mimo przebiegu 350 tys. żadnych wymian w odniesieniu do ; dwumas / sprzegło, turbo i wtryski. Co dalej nie wiem. Na razie dynamika i praca bez zarzutu


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Kryśka
23.09.2017
+2
Warto dodać, że po lifcie zarówno motory diesla o mocy 131, 163 i 186KM to identyczne jednostki w każdym calu, łącznie z osprzętem. Inaczej było przed liftem, gdzie wersja mocniejsza była inna.
Także można znaleźć auto 163KM i 6 biegową skrzynie manualną.
Także można znaleźć auto 131KM z chipem na 220KM/500NM, bo to te same motory!
Producent ograniczał je tylko dla rynków gdzie przez ilość koni mechanicznych wyliczano podatek i inne opłaty od auta.
Każdy z tych motorów po lifcie (koniec 2005r w przypadku s60) to te same silniki, nie dajcie się ogłupiać.

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów