alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)Wyświetleń: 14130

Volvo S60 I FL 2.4 D5 (163KM)

Okres produkcji: 2004-2009

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 0W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 5.6

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 TD1263002006.4
2.4 D51302802006.3

25.09.2016MXTak

Posiadam czarną Violę już 4 rok. Po przesiadce z golfa 90 kucy myślałem że to rakieta. Kupiłem ją z nalotem 216 tyś (ponoć) po przejechaniu 20 tyś padły mi wtryski co jest normalne. Mechanik oddał do naprawy (co okazało się że kiepsko zrobili albo tylko wyczyścili) co było skutkiem po kolejnych 50 tyś generalny remont silnika. Pomijając te przygody auto godne uwagi, ze spalaniem spokojnie schodzę do 5L/100 po zalaniu na ful komputer pokazuję zasięg 1600km. Pozostałe części zamienne na poziomie innych samochodów tej klasy. Silnik pracuję jak nie diesel, przyjemne brzmienie na wysokich obrotach, na 3 biegu potrafi zerwać przyczepność max 230km/h. Posiadam model bez DPF-u. Mechanik mi mówił że spotyka D5 z nalotem 700tys z takim zużyciem silnika co fordy czy słynne TDI po 300tys. Komfort jazdy bije konkurentów na głowę, przy wyprzedzaniu nie trzeba stawiać żagla. Kolejne auto też będzie volvo tylko już pnad 200 kucy


15.06.2014kris wwwTak

Mam v60 d5 215KM obecny przebieg 190 tyś.km 2011 rok. Na chwile obecną jestem super z auta zadowolony , super dynamiczny silnik, z naprawianych elementów pasek napędu i jakaś tam delikatna sprawa w tylnym zawieszeniu. Co do awaryjności silnika faktycznie słyszałem o przypadkach ale każda marka ma takie przypadki. Polecam v 60 to super auto!


01.07.2017VOLVO D5Tak

Auto posiadam od ponad 10 lat, na liczniku 750 tys tylko raz wymieniałem koło dwu masowe, olej mobil 10w40 co 10 tys, po tym czasie stwierdzam że to najlepszy diesel jaki kiedy kolwiek istniał, wtryskiwacze jeszcze fabryczne choć już dymek widać z wydechu, turbo idealne, egr nawet nie wiem czy tam jest, spalanie bardzo niskie rekord przy spokojnej jeździe 4.6 z dystrybutora, przy normalnej jeździe do 120 5.5l silnik jest oszczędny do 160 3tys obrotów po wyżej tej prędkości spalanie rośnie (komputer pokazuje bzdury np.3.2 l/100) miasto max 8 przy dynamicznej jeździe, silnik bardzo kulturalnie pracuje, 5 cylindrów przyjemnie brzmi. Awarie jakie miałem, połamały się łopatki pompy wody (były plastikowe) pompa zmieniana na taką z matalowymi łopatkami, raz padł termostat pare lat temu był bardzo drogi 450zł, czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (przy dynamicznym przyspieszaniu wyskakiwał błąd i auto drastycznie traciło moc) zerwane koło pasowe napędzające pasek wielorowkowy o dziwo auto dojechało z Ostrowca Świętokszyskiego do Warszawy bez paska.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 6):
(9.54)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.67/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Opinie użytkowników

Krystian 17.04.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Całkowity brak problemów związanych z eksploatacją. Zrobiłem nim 140 tys km. w 9lat. regularna wymiana oleju co 10tys, + klocki, tarcze, płyny, filtry. Jedyna poważna naprawa to regeneracja przekładni kierowniczej (1000zł), rozciekła się przy 300tys km. ale to nie wada tylko zwyczajne zużycie eksploatacyjne. Polecam ten samochód z tym silnikiem. Zimą w mieście spalanie między 8 a 10 litrów, zwykle niedogrzany silnik przez krótkie dystanse."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wysoki komfort jazdy, bardzo ekonomiczny,
Wady:brak wad.
Volvo S60 rok 2002 przebieg 395tys
Miki 23.09.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Super auto, komfortowe na wiele tys kilometrów. Koszty normalne jak na klasę średnią."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:trwały i mało awaryjny motor super komfort
Wady:takie jak w każdym dieslu... DPF, koszta dwumasy
s60/2006/324000
Krystin 23.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetne auto i motory! Diesel 163KM po lifcie występuje także z skrzynią 6 biegową. Świetne na długie trasy i długie lata. Brzmienie 5 cylindrów wprawia w zachwyt... Pamiętajmy tylko, że każdy inaczej dba o auto i zapominamy w Polsce że hydropopychaczę to także część zużywająca się i podlegająca wymianie jak w każdym innym aucie, np. przy tych samych przelotach w BMW e60 535d :) Take it easy, it's normal :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Kultura i piękno pracy 5cyl. Tani rozrząd Super dostęp do osprzętu, niech inne marki się uczą... Komfort ogólny auta i foteli, merceder, hm... też niech się poduczy o dobrych fotelach w standardzie. Zawsze świetne auto (wyłączając S40, V50 z czasów fo
Wady:Niedocenione motory w świecie polaka_buraka, gdzie rdzewiejący passeratti 1.9TDI to król polskiej wsi i nic innego się nie liczy...
S60/2007/260000km
Mateusz 23.10.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"W tym silniku nic się nie psuje !"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, bardzo dynamiczny, i co najważniejsze - jest bardzo żywotny
Wady:Brak
S60 d5 163/2002/295tys km
Jaro 13.03.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"CZARNA KOSA"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Wygodny, niezawodny szybki i ekonomiczny, a w automacie to już pełny luksus
Wady:brak
S60 2.4 D5 163KM
<<<12>>>