alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S80 II 2.0 D (136KM)

Volvo S80 II 2.0 D (136KM)Wyświetleń: 3991

Volvo S80 II 2.0 D (136KM)

Okres produkcji: 2006-2011

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.8

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D1092401904.9
1.6 D21152701904.5

17.07.2013KrzysiekTak

Użytkuję ten silnik w V50 od 5 lat. Zrobiłem nim 120 tys km (przebieg samochodu 60 tys km w momencie zakupu i 180 tys km na chwilę obecną). Wersja bez filtra cząstek stałych sprzęgnięta ze skrzynią 5-biegową. Silnik niezawodny, dość oszczędny (5,5 - 7,0 litrów) i bardzo elastyczny. Sposób w jaki rozwija moc jest o wiele bardziej sportowy niż u konkurencji (jeździłem np. Passatem 2.0 TDI 140 km, Insignią 2.0 CTDI 160 km, Citroenem C5 2.0 HDI). Ma się wrażenie jazdy samochodem o większej mocy niż 136 KM. Ciągnie równo i mocno.


08.02.2015JACHUTak

Witam Zakupiłem swoje Volvo V50 pół roku temu 2,0 D 136KM chce tylko nadmienić iż jest to już kolejne Volvo w moim życiu poprzednio V40 1,9 TDI - nie do końca uda jednostka -konstrukcja Renault . Olej 5W40 Castrol Magnatec Filtry MANN filtr kabinowy Filtron węglowy, wymieniłem samodzielnie rozrząd Pasek Conti tech, rolki/napinacz SKF , pompa wymiana zachowawczo- przecieki nieszczelności Dynamika- 10/10 silnik 350Nm Utrzymanie -koszty podzespołów równają się z grupą VW, moja praca i naprawdę nie ma co mówić o micie drogiego VOLVO Co do Filtra to nie jest DPF( tzw suchy) to jest FAP (tzw mokry) Rożnica DPF potrzebuje aby rozpoczął proces dopalania specyficznych warunków np przebieg autostradowy, natomiast w układzie gdzie zainstalowano FAP podawana jest specjalny płyn -eolys-(Volvo v50 zbiornik nad tylną osią) czyli proces jest rozpoczęty w trakcie nawet przebiegu krótko dystansowego gdy tylko wystąpi potrzeba dopalenia zgromadzonych sadzy. UWAGA NIESAMOWITY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA BIERNEGO/CZYNNEGO https://www.youtube.com/watch?v=sYVIodyl5Xc&feature=share&fb_ref=share Pozdrawiam


01.03.2015CzarekTak

Volvo S80 2.0/136KM przebieg 230tys wymiana tylko rozrządu i klasyczny serwis co 20tys to są koszty przy tym silniku.Awaryjność na poziomie ZERO silnik suchutki pracuje jak nowy cicha praca i równa zero problemów.Spalanie miasto to 6.7L trasa to po niżej 5L.Bardzo dobra dynamika przyspieszenie.Same plusy i to przy nie małym przebiegu 230tys,Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Czarek 01.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Wszystko w tym aucie chodzi jak w Szwajcarskim zegarku,auto juz nie młode bo rok 2007 i przebieg 230tys a nic mu nie dolega. Kiedy kupowałem miał przebieg 170tys i maiłem obawy czy nie zaczną sie problemy ale do dziś nic mnie nie zaskoczyło.Wymieniłem rozrząd,tarcze,oczywiście oleje,łożysko koła przedniego,natomiast co do silnika to nawet sie nie poci.Silnik dynamiczny,i w miarę oszczędny pisze w miarę bo przy bardzo dużych prędkościach spala nawet 8L ale to naprawdę chodzi o 170-180km? normalnie to 6L a przy bardzo spokojnej jeździe po niżej 5L .Auto bardzo wygodne,fotele w skórze dobre wyposażenie,w aucie nawet przy dużych prędkościach jest cicho.Jednym słowem Super auto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:koszty użytkowania niskie,komfort jazdy,wyposażenie,bardzo dynamiczny i oszczędny silnik,brak awarii,bezpieczny samochód
Wady:nie mam
S80 2007r 230tys