alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S80 II 2.0 D (136KM)

Volvo S80 II 2.0 D (136KM)Wyświetleń: 3376

Volvo S80 II 2.0 D (136KM)

Okres produkcji: 2006-2011

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D1092401904.9
1.6 D21152701904.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.8

Średnie: 5.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Czarek 01.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Wszystko w tym aucie chodzi jak w Szwajcarskim zegarku,auto juz nie młode bo rok 2007 i przebieg 230tys a nic mu nie dolega. Kiedy kupowałem miał przebieg 170tys i maiłem obawy czy nie zaczną sie problemy ale do dziś nic mnie nie zaskoczyło.Wymieniłem rozrząd,tarcze,oczywiście oleje,łożysko koła przedniego,natomiast co do silnika to nawet sie nie poci.Silnik dynamiczny,i w miarę oszczędny pisze w miarę bo przy bardzo dużych prędkościach spala nawet 8L ale to naprawdę chodzi o 170-180km? normalnie to 6L a przy bardzo spokojnej jeździe po niżej 5L .Auto bardzo wygodne,fotele w skórze dobre wyposażenie,w aucie nawet przy dużych prędkościach jest cicho.Jednym słowem Super auto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:koszty użytkowania niskie,komfort jazdy,wyposażenie,bardzo dynamiczny i oszczędny silnik,brak awarii,bezpieczny samochód
Wady:nie mam
S80 2007r 230tys

Kod antyspamowy
Odśwież

08.02.2015JACHUTak

Witam Zakupiłem swoje Volvo V50 pół roku temu 2,0 D 136KM chce tylko nadmienić iż jest to już kolejne Volvo w moim życiu poprzednio V40 1,9 TDI - nie do końca uda jednostka -konstrukcja Renault . Olej 5W40 Castrol Magnatec Filtry MANN filtr kabinowy Filtron węglowy, wymieniłem samodzielnie rozrząd Pasek Conti tech, rolki/napinacz SKF , pompa wymiana zachowawczo- przecieki nieszczelności Dynamika- 10/10 silnik 350Nm Utrzymanie -koszty podzespołów równają się z grupą VW, moja praca i naprawdę nie ma co mówić o micie drogiego VOLVO Co do Filtra to nie jest DPF( tzw suchy) to jest FAP (tzw mokry) Rożnica DPF potrzebuje aby rozpoczął proces dopalania specyficznych warunków np przebieg autostradowy, natomiast w układzie gdzie zainstalowano FAP podawana jest specjalny płyn -eolys-(Volvo v50 zbiornik nad tylną osią) czyli proces jest rozpoczęty w trakcie nawet przebiegu krótko dystansowego gdy tylko wystąpi potrzeba dopalenia zgromadzonych sadzy. UWAGA NIESAMOWITY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA BIERNEGO/CZYNNEGO https://www.youtube.com/watch?v=sYVIodyl5Xc&feature=share&fb_ref=share Pozdrawiam


07.02.2015MTak

Kilka uwag co do opisu: DPF nie zawsze występuje z tym silnikiem. Wczesne roczniki przeznaczone na niektóre kraje spełniały normę EURO3 i nie miały filtra. Ten silnik nie występował w Mondeo. Diesel z mondeo mimo tej samej pojemności i mocy to zupełnie inna konstrukcja.


05.02.2016PawełTak

volvo v50 2.0/136km mam go od 230tys przy 290tys wymieniłem świece żarowe, turbinę, wyłączyłem EGR (zacząl szwankować). Łożyska kół przód wytrzymały 50tys km. Jak narazie dwumasy , wtrysków i DPFa nie ruszałem. Brak problemów. Polecam ze względu na bardzo dobra dynamikę a przy tym niskie spalanie. Wytrzymałe hamulce. Wersja z webasto błyskawiczne rozgrzewanie sie auta [mega plus]. Całkowity brak problemów z odpalaniem jedynie na zimnym szarpie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.