alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)Wyświetleń: 17059

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]265
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D901761806.5
1.9 DI951901805.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 23
Średnia (głosów 8):
(7)
Trwałość silnika
 6.88/10
Niezawodność auta
 6.88/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 6.5/10

Głosy według opinii:

62

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Przemek 09.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobre rodzinne autko. Kupiłem po rodzinie, 2010 sprowadzone z Belgii, odkupiłem od kuzyna przy 260 tyś. (przypuszczam, że skręcony min. o 100tys) Obecnie 275 tyś po roku użytkowania wymienione łożysko lewy tył +klocki tarcze przód+oleje i filtry Zalewasz i jedziesz.Cicho i w miarę komfortowo. 186cm wzrostu i nie ma tragedii, 90% miasto co 2 miesiące trasa 2 x 500km bez obawy, że stanie na drodze. Jak dbasz tak masz i chyba tyczy się to każdej marki"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie,tania eksploatacja, tani w zakupie,
Wady:troszkę ciasno, trzeba zwracać uwage na jakość ON,
V40, 1.9D,115km, 275 tyś
andrzej 27.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla ludzi do 170cm wzrostu wyższy będzie się trochę wkurzał ,oszczędne i tanie w utrzymaniu jeżeli chodzi o okresowe wymiany... części pasują od carismy i jest ich multum na allegro ogólnie polecam niskie zawieszenie jak ktoś lubi do lasu wjechać będzie miał problemy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:7-8l/100km

Zalety:Świetny ocynk ładne auto i wiekszoci bezawaryjne tanie czesci wiekszosc od mitsubishi carismy tez pasuje
Wady:Wywalaja sie tuleje wycieraczek z czasem tra o maske sa plastikowe , niestety dwumas nie wymienialem ale koszt spory wymiany , miejsca jak dla kobiety 160cm wzrostu dobry ale ja mam 180 cm i musze spogladac spod szyby na swiatla...
115/2004/230000
Tomek 19.10.2016
Średnia:
(6.50)
Tak
"Posiadam auto od w lat. Zrobiłem przez ten czas 75k km i jestem bardzo zadowolony. Mimo że posypało się kilka rzeczy czyli regeneracja wtrysków (1750zł) i czyszczenie turbo i remont zawieszenia to fura odwdzięcza się bezawaryjnością. Auto bardzo dobrze przyspiesza, wygodny (dla 2,3 osób) i wydaje mi się że, wersje poliftowe (od 2001r.) są bardziej odporne na rdzę. Co do spalania mój pije trochę więcej ale jest podkręcony tak więc proszę się nie sugerować. Zawieszenie słabe jak na nasze polskie drogi ale ceny zamienników są normalne. Nie które części są droższe ale cóż Volvo. W długą trasę jedzie się nim bardzo przyjemnie (600km ciągiem i nogi z d**ą nie odpadły) ale w dwójkę. 4 dorosłe osoby mogą mieć problem problem bo miejscem z tyłu nie ma szału. Bagażnik tak samo mało pojemny. Trzeba uważać na paliwo ponieważ lubi tylko dobrej jakości (nie chodzi tu o Verve czy inne wynalazki tylko dobra zwykła ropa) wtryski od tego padają na potęgę wiem z autopsji. Nie zgodzę się z opiniami że auto jest mułowate (chyba że ktoś przesiadł się z 200 konnej fury). Wycieki oleju są często spotykanym problemem dlatego trzeba na to uważać."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, solidne wykonanie wnętrza spalanie
Wady:Awarie wtryskiwaczy, wycieki oleju z pod głowicy wrażliwy na złej jakości paliwo
V402002290 000km
Adam 18.08.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo wygodny samochód."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
V40/2003/227000
Dominik 13.08.2016
Średnia:
(8.50)
Nie
"10000km zrobiłem i ok. Kupiłem z klekoczaca dwumasa na zimnym i przez te 10tys nic się nie zmieniło. Turbo czuć od ok.1.8k rpm więc trzeba tym jeździć jak benzynowym czyli kręcić do 2.5 na biegach bo inaczej wieeelka turbodziura. Na włączonej klimie przy ruszaniu potrafi zgasnąć. Musiałem się nauczyć tym poprostu jeździć po przyzwyczajeniu do jtd. Bardzo słaby jest zakres obrotów do 1800 tam gdzie jtd spokojnie na trójce to tutaj słabo na dwójce. Uprzedzam że z silnikiem wszystko dobrze. Taki jego urok. Może jak by skrzynie inaczej zestopniowac? Nie wiem... "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie i cichutka praca
Wady:Mały zakres użytecznych obrotów i przeciętna dynamika
V40/2002/230000
Jakub 16.05.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Świetny samochód"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie
Wady:brak
V40 2002 210 tyś
olek 30.04.2016
Średnia:
(2.00)
Nie
"Dziadostwo francuskie od panewek po turbo"
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:wygląd i zabezpieczenie antykorozyjne
Wady:silnik żle chłodzenie turbo,klimatronik do bani, panewki pow 20000 do wymiany silnik nienaprawialny potężne koszty naprawy brak możliwości praktycznie szlifu silnik jednorazówka nigdy wiecej diesla od reno
v40 2003
Dawid 14.07.2013
Średnia:
(6.25)
Tak
"Volvo v40 mimo że nie jest rasowym Volvo da się lubić. Jeśli ktoś ceni wygodę, bezpieczeństwo bezawaryjność porównywalną do passata b5 to v40 jest dobrym wyborem. Posiadam auto ze 116 konnym silnikiem 1.9di. Silnik francuski ale naprawdę udany. Napewno lepszy niż jego brat 1.9dci. Nie bierze grama oleju. Pracuje płynnie. No i te 115km z zupełności zaspokoją przeciętnego kierowcę. Polecam dla tych którzy korzystają z auta w trasie a nie w mieście. "
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Niskie spalanie, nie bierze grama oleju., zrywny i dynamiczny., komfortowy.
Wady:uważać na: egr, delikatna turbina, czujnik ciśnienia doładowania, wrażliwy na jakość paliwa
v40/2003/195000

Kod antyspamowy
Odśwież

16.01.2014Jarek Tak

Niskie spalanie ,w miarę dobra dynamika ,i mało awaryjny silnik . Autem zrobiłem 120 tys przy silniku nigdy nic nie robiłem po za wymianami olejów filtrów .Miedzy czasie wymiany rozrządu ,sprzęgła amortyzatorów .Naprawdę bardzo udany model oraz silnik.


21.02.2015GrzegorzTak

Silnik od Renault, trwały i bezobsługowy. Po zakupie auta ( 177 tys. przebiegu ) wymieniłem świece żarowe 120 zł, rozrząd ( 700 zł z robocizną ), olej i filtry. Przejechałem 50 tys. i śmiga dalej. Bardzo ważne - wymieniać olej co roku, ponieważ można zajechać turbo. Dynamika na średnim poziomie, ale wystarczy na nasze drogi. Części dostępne, tani w utrzymaniu. Dlatego kupiłem żonie Space Stara z takim samym silnikiem. Spalanie na trasie 5 l. przy 120km/h , natomiast miasto 7l. Do -16C. palił bez problemu, większych mrozów nie było od 2010 roku. Dla mnie to udany silnik, jak na razie bezawaryjny. Były problemy z turbo w Lagunach, a to dlatego że założono zbyt długi czas wymiany oleju.


18.01.2017SebsNie

W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów