alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)Wyświetleń: 22980

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]265
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.1

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D901761806.5
1.9 DI951901805.9

21.02.2015GrzegorzTak

Silnik od Renault, trwały i bezobsługowy. Po zakupie auta ( 177 tys. przebiegu ) wymieniłem świece żarowe 120 zł, rozrząd ( 700 zł z robocizną ), olej i filtry. Przejechałem 50 tys. i śmiga dalej. Bardzo ważne - wymieniać olej co roku, ponieważ można zajechać turbo. Dynamika na średnim poziomie, ale wystarczy na nasze drogi. Części dostępne, tani w utrzymaniu. Dlatego kupiłem żonie Space Stara z takim samym silnikiem. Spalanie na trasie 5 l. przy 120km/h , natomiast miasto 7l. Do -16C. palił bez problemu, większych mrozów nie było od 2010 roku. Dla mnie to udany silnik, jak na razie bezawaryjny. Były problemy z turbo w Lagunach, a to dlatego że założono zbyt długi czas wymiany oleju.


21.08.2018WaldemarNie

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyczna a faktycznie pojawia sie b.szybko luz i efekt jest odwrotny do zamierzonego. Fabrycznie beznadziejny separator odmy przez co wystepuja awarie egru (jakis idiota ekolog wpuscil przez egr gorace spaliny bezposrednio w kolektor ssacy) tam spotykaja sie sadza+mgla olejowa z odmy+powietrze pod cisnieniem. W efekcie kolektor i egr staje sie zaklejony. "Schlodzone" w niewydajnym intercoolerze umieszczonym miedzy chlodnica klimy a chlodnica plynu powietrze trafia do kolektora ssacego nastepnie zostaje nagrzane spalinami z egr. Pierscienie tlokowe i panewki zrobione z gownolitu (podobno nowsze samochody maja to poprawione) co tylko pogarsza i przyspiesza wyzej wymienione przypadlosci i prowadzi do rozbiegania tego silnika (rosnie cisnienie w skrzyni korbowej przez co olej idzie odma zasysany przez turbine i to jest efektowny koniec motoru) Spalanie 7/100km olej wymiana co 10tys 5.8l . Uklad wtryskowy trwaly. Podatnosc na modyfikacje mocy BRAK (juz seria wykancza sprzeglo). Nigdy wiecej reno w dieslu. Te silniki robia przebiegi ale jakim kosztem tego nikt nie liczy.


18.01.2017SebsNie

W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 28
Średnia (głosów 9):
(7.06)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 7.78/10
Koszty utrzymania
 6.44/10

Głosy według opinii:

72

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Łukasz 24.08.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"Auto generalnie ładnie się prezentujące, wygodne. Nie grzeszy ilością miejsca, więc zimą wsiadanie za kierownicę w grubszej kurtce jest trudniejsze. Wnętrze- jakość tapicerki i plastików wysokiej jakości- jednakże w porównaniu do francuskich aut z tego okresu to wyraźnie w tyle pod względem technologicznym (prymitywne przełączniki zespolone). Silnik ma wysoką kulturę pracy, na niskich obrotach przyjemnie mruczy w porównaniu do klekotu 1.9TDI od VAG, dynamika oraz osiągi odpowiednie do masy auta. Koszty części z uwagi na dzielone razem z Carismą oraz Renault na akceptowalnym poziomie - z wyjątkiem elementów z patentem VOLVO jak np żarówki podświetlania kokpitu. Przy 303 tyś oryginalnego przebiegu miałem regenerację turbo, wymianę sprzęgła oraz dwumasy - koszt to 4 tyś.zł .Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Najlepiej pracuje na paliwie z BP- najlepsza dynamika i reakcja na dodanie gazu oraz subiektywnie najcichsza praca. Nieco gorzej ale też dobrze pracuje na paliwie z LOTOS oraz SHELL. Zalanie kiepskiej jakości ON skutkuje wyczuwalnym brakiem mocy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wysoka kultura pracy silnika jak na diesel z tego okresu, fajna dynamika, rozsądne koszty utrzymania,
Wady:Nieco ciasny.Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Układ kierowniczy nieco za czuły na wyższych prędkościach.Mechanicy ostrzegają przed słabymi panewkami.
V40 Fl 2001 305tyś
Przemek 09.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobre rodzinne autko. Kupiłem po rodzinie, 2010 sprowadzone z Belgii, odkupiłem od kuzyna przy 260 tyś. (przypuszczam, że skręcony min. o 100tys) Obecnie 275 tyś po roku użytkowania wymienione łożysko lewy tył +klocki tarcze przód+oleje i filtry Zalewasz i jedziesz.Cicho i w miarę komfortowo. 186cm wzrostu i nie ma tragedii, 90% miasto co 2 miesiące trasa 2 x 500km bez obawy, że stanie na drodze. Jak dbasz tak masz i chyba tyczy się to każdej marki"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie,tania eksploatacja, tani w zakupie,
Wady:troszkę ciasno, trzeba zwracać uwage na jakość ON,
V40, 1.9D,115km, 275 tyś
andrzej 27.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla ludzi do 170cm wzrostu wyższy będzie się trochę wkurzał ,oszczędne i tanie w utrzymaniu jeżeli chodzi o okresowe wymiany... części pasują od carismy i jest ich multum na allegro ogólnie polecam niskie zawieszenie jak ktoś lubi do lasu wjechać będzie miał problemy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:7-8l/100km

Zalety:Świetny ocynk ładne auto i wiekszoci bezawaryjne tanie czesci wiekszosc od mitsubishi carismy tez pasuje
Wady:Wywalaja sie tuleje wycieraczek z czasem tra o maske sa plastikowe , niestety dwumas nie wymienialem ale koszt spory wymiany , miejsca jak dla kobiety 160cm wzrostu dobry ale ja mam 180 cm i musze spogladac spod szyby na swiatla...
115/2004/230000
Tomek 19.10.2016
Średnia:
(6.50)
Tak
"Posiadam auto od w lat. Zrobiłem przez ten czas 75k km i jestem bardzo zadowolony. Mimo że posypało się kilka rzeczy czyli regeneracja wtrysków (1750zł) i czyszczenie turbo i remont zawieszenia to fura odwdzięcza się bezawaryjnością. Auto bardzo dobrze przyspiesza, wygodny (dla 2,3 osób) i wydaje mi się że, wersje poliftowe (od 2001r.) są bardziej odporne na rdzę. Co do spalania mój pije trochę więcej ale jest podkręcony tak więc proszę się nie sugerować. Zawieszenie słabe jak na nasze polskie drogi ale ceny zamienników są normalne. Nie które części są droższe ale cóż Volvo. W długą trasę jedzie się nim bardzo przyjemnie (600km ciągiem i nogi z d**ą nie odpadły) ale w dwójkę. 4 dorosłe osoby mogą mieć problem problem bo miejscem z tyłu nie ma szału. Bagażnik tak samo mało pojemny. Trzeba uważać na paliwo ponieważ lubi tylko dobrej jakości (nie chodzi tu o Verve czy inne wynalazki tylko dobra zwykła ropa) wtryski od tego padają na potęgę wiem z autopsji. Nie zgodzę się z opiniami że auto jest mułowate (chyba że ktoś przesiadł się z 200 konnej fury). Wycieki oleju są często spotykanym problemem dlatego trzeba na to uważać."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, solidne wykonanie wnętrza spalanie
Wady:Awarie wtryskiwaczy, wycieki oleju z pod głowicy wrażliwy na złej jakości paliwo
V402002290 000km
Adam 18.08.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo wygodny samochód."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
V40/2003/227000
<<<12>>>