alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)Wyświetleń: 20867

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]265
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D901761806.5
1.9 DI951901805.9

04.01.2014Paweł Tak

Silnik Renówki nie wszyscy wiedzą o tym a jest to istotna rzecz ,co za tym idzie nie ma problemu z ewentualnym serwisem .Przejechane około 212 tyś i po za wymianą pompy wtryskowej (zatarta przebieg 185 tyś ) koszt 2000 zł ,wymiana rozrządu ,tarcze ,hamulce i oleje .Tak po za tym auto bardzo przyzwoite pali bez problemu w zimie na zewnątrz ,nie miałem żadnych awarii po za pompą ,spalanie na poziomie 6.5 L trasa przy prędkości 120-130 km/H 5L .Dość dużo części zamiennych ,silnik raczej nie przysparza problemów trzeba uważać na złej jakości paliwo (tak właśnie załatwiłem pompę ) .Co do dynamiki jak dla mnie wystarczająca choć nie jest to wariat ,jest dość elastyczny ,dobrze się zbiera .


25.08.2014MarcinTak

Silnik praktycznie bezobsługowy, średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km, dynamika nie powala na kolana ale do normalnej jazdy wystarczająca, wysoka kultura pracy silnika.


18.01.2017SebsNie

W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 8):
(7)
Trwałość silnika
 6.88/10
Niezawodność auta
 6.88/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 6.5/10

Głosy według opinii:

62

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Przemek 09.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobre rodzinne autko. Kupiłem po rodzinie, 2010 sprowadzone z Belgii, odkupiłem od kuzyna przy 260 tyś. (przypuszczam, że skręcony min. o 100tys) Obecnie 275 tyś po roku użytkowania wymienione łożysko lewy tył +klocki tarcze przód+oleje i filtry Zalewasz i jedziesz.Cicho i w miarę komfortowo. 186cm wzrostu i nie ma tragedii, 90% miasto co 2 miesiące trasa 2 x 500km bez obawy, że stanie na drodze. Jak dbasz tak masz i chyba tyczy się to każdej marki"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie,tania eksploatacja, tani w zakupie,
Wady:troszkę ciasno, trzeba zwracać uwage na jakość ON,
V40, 1.9D,115km, 275 tyś
andrzej 27.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla ludzi do 170cm wzrostu wyższy będzie się trochę wkurzał ,oszczędne i tanie w utrzymaniu jeżeli chodzi o okresowe wymiany... części pasują od carismy i jest ich multum na allegro ogólnie polecam niskie zawieszenie jak ktoś lubi do lasu wjechać będzie miał problemy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:7-8l/100km

Zalety:Świetny ocynk ładne auto i wiekszoci bezawaryjne tanie czesci wiekszosc od mitsubishi carismy tez pasuje
Wady:Wywalaja sie tuleje wycieraczek z czasem tra o maske sa plastikowe , niestety dwumas nie wymienialem ale koszt spory wymiany , miejsca jak dla kobiety 160cm wzrostu dobry ale ja mam 180 cm i musze spogladac spod szyby na swiatla...
115/2004/230000
Tomek 19.10.2016
Średnia:
(6.50)
Tak
"Posiadam auto od w lat. Zrobiłem przez ten czas 75k km i jestem bardzo zadowolony. Mimo że posypało się kilka rzeczy czyli regeneracja wtrysków (1750zł) i czyszczenie turbo i remont zawieszenia to fura odwdzięcza się bezawaryjnością. Auto bardzo dobrze przyspiesza, wygodny (dla 2,3 osób) i wydaje mi się że, wersje poliftowe (od 2001r.) są bardziej odporne na rdzę. Co do spalania mój pije trochę więcej ale jest podkręcony tak więc proszę się nie sugerować. Zawieszenie słabe jak na nasze polskie drogi ale ceny zamienników są normalne. Nie które części są droższe ale cóż Volvo. W długą trasę jedzie się nim bardzo przyjemnie (600km ciągiem i nogi z d**ą nie odpadły) ale w dwójkę. 4 dorosłe osoby mogą mieć problem problem bo miejscem z tyłu nie ma szału. Bagażnik tak samo mało pojemny. Trzeba uważać na paliwo ponieważ lubi tylko dobrej jakości (nie chodzi tu o Verve czy inne wynalazki tylko dobra zwykła ropa) wtryski od tego padają na potęgę wiem z autopsji. Nie zgodzę się z opiniami że auto jest mułowate (chyba że ktoś przesiadł się z 200 konnej fury). Wycieki oleju są często spotykanym problemem dlatego trzeba na to uważać."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, solidne wykonanie wnętrza spalanie
Wady:Awarie wtryskiwaczy, wycieki oleju z pod głowicy wrażliwy na złej jakości paliwo
V402002290 000km
Adam 18.08.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo wygodny samochód."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
V40/2003/227000
Dominik 13.08.2016
Średnia:
(8.50)
Nie
"10000km zrobiłem i ok. Kupiłem z klekoczaca dwumasa na zimnym i przez te 10tys nic się nie zmieniło. Turbo czuć od ok.1.8k rpm więc trzeba tym jeździć jak benzynowym czyli kręcić do 2.5 na biegach bo inaczej wieeelka turbodziura. Na włączonej klimie przy ruszaniu potrafi zgasnąć. Musiałem się nauczyć tym poprostu jeździć po przyzwyczajeniu do jtd. Bardzo słaby jest zakres obrotów do 1800 tam gdzie jtd spokojnie na trójce to tutaj słabo na dwójce. Uprzedzam że z silnikiem wszystko dobrze. Taki jego urok. Może jak by skrzynie inaczej zestopniowac? Nie wiem... "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie i cichutka praca
Wady:Mały zakres użytecznych obrotów i przeciętna dynamika
V40/2002/230000
<<<12>>>