alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)Wyświetleń: 24529

Volvo V40 I FL 1.9 DI (115KM)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]265
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.1

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

08.11.2018PIOTRTak

Uważam, ze jest to bardzo dobry silnik. Kupiłem samochód z przebiegiem 178 tys km, a obecnie ma na liczniku 417 tys. Stosuje olej półsyntetyk wymieniany co 15 tys km, rozrząd wymieniany co 70 tys km. Muszę stwierdzić, że jest praktycznie bez awaryjny. podczas mojego użytkowania wymieniłem: 1. rurę przy turbo (odma), 2. przepustnicę, 3 czujnik położenia wału, 4. przy przebiegu 410 tys km wymieniłem turbosprężarkę. I to są wszystkie naprawy przy silniku. Dwumasy nie słychać działa jak należy, skrzynia biegów jak w najlepszym porządku - cicha, biegi wchodzą precyzyjnie.


04.01.2014Paweł Tak

Silnik Renówki nie wszyscy wiedzą o tym a jest to istotna rzecz ,co za tym idzie nie ma problemu z ewentualnym serwisem .Przejechane około 212 tyś i po za wymianą pompy wtryskowej (zatarta przebieg 185 tyś ) koszt 2000 zł ,wymiana rozrządu ,tarcze ,hamulce i oleje .Tak po za tym auto bardzo przyzwoite pali bez problemu w zimie na zewnątrz ,nie miałem żadnych awarii po za pompą ,spalanie na poziomie 6.5 L trasa przy prędkości 120-130 km/H 5L .Dość dużo części zamiennych ,silnik raczej nie przysparza problemów trzeba uważać na złej jakości paliwo (tak właśnie załatwiłem pompę ) .Co do dynamiki jak dla mnie wystarczająca choć nie jest to wariat ,jest dość elastyczny ,dobrze się zbiera .


22.03.2014Lucek Tak

Silnik trwały ale osprzęt niestety bardzo słaby zwłaszcza układ wtryskowy pompa oraz wtryski .Dobrze że to starsza jednostka bo części jest dość dużo używanych .Wymiana wtrysków dwóch kupiłem na Allegro po 200 zł i pompę która się zatarła 700zł a reszta OK .Co do jego pracy jest dość głośny i kopci jak dodaje się gazu,kultura pracy na średnim poziomie,spalanie nie najgorsze ale nie liczcie na 5L w mieście (miasto 7-8L) .Jak wyżej pisałem plus dostępne są części an rynku w dobrych pieniądzach,trwały silnik,minus drobne usterki ,spalanie,oraz sama praca.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 9):
(7.06)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 7.78/10
Koszty utrzymania
 6.44/10

Głosy według opinii:

72

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Łukasz 24.08.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"Auto generalnie ładnie się prezentujące, wygodne. Nie grzeszy ilością miejsca, więc zimą wsiadanie za kierownicę w grubszej kurtce jest trudniejsze. Wnętrze- jakość tapicerki i plastików wysokiej jakości- jednakże w porównaniu do francuskich aut z tego okresu to wyraźnie w tyle pod względem technologicznym (prymitywne przełączniki zespolone). Silnik ma wysoką kulturę pracy, na niskich obrotach przyjemnie mruczy w porównaniu do klekotu 1.9TDI od VAG, dynamika oraz osiągi odpowiednie do masy auta. Koszty części z uwagi na dzielone razem z Carismą oraz Renault na akceptowalnym poziomie - z wyjątkiem elementów z patentem VOLVO jak np żarówki podświetlania kokpitu. Przy 303 tyś oryginalnego przebiegu miałem regenerację turbo, wymianę sprzęgła oraz dwumasy - koszt to 4 tyś.zł .Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Najlepiej pracuje na paliwie z BP- najlepsza dynamika i reakcja na dodanie gazu oraz subiektywnie najcichsza praca. Nieco gorzej ale też dobrze pracuje na paliwie z LOTOS oraz SHELL. Zalanie kiepskiej jakości ON skutkuje wyczuwalnym brakiem mocy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wysoka kultura pracy silnika jak na diesel z tego okresu, fajna dynamika, rozsądne koszty utrzymania,
Wady:Nieco ciasny.Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Układ kierowniczy nieco za czuły na wyższych prędkościach.Mechanicy ostrzegają przed słabymi panewkami.
V40 Fl 2001 305tyś
Przemek 09.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobre rodzinne autko. Kupiłem po rodzinie, 2010 sprowadzone z Belgii, odkupiłem od kuzyna przy 260 tyś. (przypuszczam, że skręcony min. o 100tys) Obecnie 275 tyś po roku użytkowania wymienione łożysko lewy tył +klocki tarcze przód+oleje i filtry Zalewasz i jedziesz.Cicho i w miarę komfortowo. 186cm wzrostu i nie ma tragedii, 90% miasto co 2 miesiące trasa 2 x 500km bez obawy, że stanie na drodze. Jak dbasz tak masz i chyba tyczy się to każdej marki"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie,tania eksploatacja, tani w zakupie,
Wady:troszkę ciasno, trzeba zwracać uwage na jakość ON,
V40, 1.9D,115km, 275 tyś
andrzej 27.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla ludzi do 170cm wzrostu wyższy będzie się trochę wkurzał ,oszczędne i tanie w utrzymaniu jeżeli chodzi o okresowe wymiany... części pasują od carismy i jest ich multum na allegro ogólnie polecam niskie zawieszenie jak ktoś lubi do lasu wjechać będzie miał problemy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:7-8l/100km

Zalety:Świetny ocynk ładne auto i wiekszoci bezawaryjne tanie czesci wiekszosc od mitsubishi carismy tez pasuje
Wady:Wywalaja sie tuleje wycieraczek z czasem tra o maske sa plastikowe , niestety dwumas nie wymienialem ale koszt spory wymiany , miejsca jak dla kobiety 160cm wzrostu dobry ale ja mam 180 cm i musze spogladac spod szyby na swiatla...
115/2004/230000
Tomek 19.10.2016
Średnia:
(6.50)
Tak
"Posiadam auto od w lat. Zrobiłem przez ten czas 75k km i jestem bardzo zadowolony. Mimo że posypało się kilka rzeczy czyli regeneracja wtrysków (1750zł) i czyszczenie turbo i remont zawieszenia to fura odwdzięcza się bezawaryjnością. Auto bardzo dobrze przyspiesza, wygodny (dla 2,3 osób) i wydaje mi się że, wersje poliftowe (od 2001r.) są bardziej odporne na rdzę. Co do spalania mój pije trochę więcej ale jest podkręcony tak więc proszę się nie sugerować. Zawieszenie słabe jak na nasze polskie drogi ale ceny zamienników są normalne. Nie które części są droższe ale cóż Volvo. W długą trasę jedzie się nim bardzo przyjemnie (600km ciągiem i nogi z d**ą nie odpadły) ale w dwójkę. 4 dorosłe osoby mogą mieć problem problem bo miejscem z tyłu nie ma szału. Bagażnik tak samo mało pojemny. Trzeba uważać na paliwo ponieważ lubi tylko dobrej jakości (nie chodzi tu o Verve czy inne wynalazki tylko dobra zwykła ropa) wtryski od tego padają na potęgę wiem z autopsji. Nie zgodzę się z opiniami że auto jest mułowate (chyba że ktoś przesiadł się z 200 konnej fury). Wycieki oleju są często spotykanym problemem dlatego trzeba na to uważać."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, solidne wykonanie wnętrza spalanie
Wady:Awarie wtryskiwaczy, wycieki oleju z pod głowicy wrażliwy na złej jakości paliwo
V402002290 000km
Adam 18.08.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo wygodny samochód."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
V40/2003/227000
<<<12>>>