alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V50 2.0 D (136KM)

Volvo V50 2.0 D (136KM)Wyświetleń: 40455

Volvo V50 2.0 D (136KM)

Okres produkcji: 2004-2012

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.4

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D1092401904.5
1.6 D21152701954.3

18.01.2015SebastianTak

Volvo V30 mały wariat z tym silnikiem,bardzo dobra dynamika świetne przyspieszenie ,za minus to można zaliczyć spalanie.O usterkach nic mi nie wiadomo przebieg 138tys tylko leje ON i to wszystko.Silnik znany bo jest stosowany w innych markach Peugeot,Ford części w razie czego pod dostatkiem .Polecam


11.09.2014WojtekTak

Auto jak na razie godne polecenia. Silnik może trochę głośny ale dynamika pojazdu co najmniej dobra. Nie miałem żadnych problemów poza naprawą prostownika alternatora.


16.09.2018PawełTak

Silnik udany. Jezdze na taxi po Warszawie . Samochód posiadam od 150tys km i w tej chwili ma 250tys. Nie ma problemów z filtrem czastek - słychac jak sie wypala co kilkaset km. Uważam zeby nie gasic wtedy samochodu. Jedyny awaria to egr przy ok 220tys - samochód zaczął kopcic i dzwinie pracowac. Po zaslepieniu i odcieciu jak ręka odjął I taka mała wada fabryczna tych silników to puszczajacy oring przy wałku rozrzadu - zrobione za kilka złotych przy wymianie paska rozrzadu (koszt czesci z pompa wody to ok 370zł). Pomału odzywa sie dmumasa bo mimo ze nic nie szarpie ani nie trzesie to delikatnie zaczyna byc ją słychac. Samochód fabrycznie od nowosci przez Volvo/polestara zrobione na 178KM.W S80 zupełnie wystarcza. Do tej pory turbina nie regenerowana i brak nawet jakichkolwiek oznak zuzycia. Wcześniej w Passacie cały układ dolotowy był zażygany olejem. Mam kolege z takim samym samochodem na taxi tylko z v40 i dojezdził do 650tys km. Wymienió bo wówczas zaczał sie sypac Spalanie w miescie w recznej skrzyni ok 7l w trasie spokojnie udało mi sie schodzic po nizej 5l ale to juz toczenie i patrzenie na wiatr zeby za bardzo nie wiał z przeciwka:). Wg mnie silnik bardzo udany.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 103
Średnia (głosów 8):
(8.19)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8.25/10
Spalanie ON
 8.25/10
Koszty utrzymania
 7.25/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 107

Opinie użytkowników

Wiktor 07.05.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"Super auto, dobrze się prowadzi. Jak na kombi jest zgrabne, spala 5,6 l. na trasie. Z napraw nie planowanych wymieniłem dwa razy czujnik DPF i tuleje wahacza"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Ładne zgrabne a zarazem masywne auto, dobre światła
Wady:Za małe dla pięciu osób żeby wyjechać na dalszy urlop.
V50/ 2008/ 240tys.km
Mateusz 22.04.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Dobrze się prowadzi, wygodne. Jeśli trafisz dobry egzemplarz będziesz się z niego naprawdę cieszył. Osobiście polecam . 2007 polift"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:Wygoda Prowadzenie Bezpieczeństwo Wygląd
Wady:Usterki Egr Wysokie spalanie w mieście Mało miejsca z tyłu
2.0d 2007 fl
Janusz 20.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam ten samochód 3 lata przejechałem nim 70 tyś. i jak narazie miałem tylko awarie rozrusznika ale to i tak była wymiana szczotek. Polecam ten typ auta ale nie można zapomnieć ze jak dbasz tak masz pozdrawiam "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczedny i praktycznie nie zawodny
Wady:glosny przy duzej predkosci
volvo v50 D 2010
Przemek 02.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto z tym silnikiem godne polecenia. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie spalanie, niezawodność, dynamika
Wady::)
v50 2004 200 tys.km.
Lukasz 27.11.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"MIasto odcinki 4-5km zimny silnik, zero korkow, klima non stop, jazda przepisowa, jedna osoba na pokladzie bez bagazu 9,8l/100km. Trasa do 110km/godz 4,8l/100km. Przebieg 240000 wymieniony byl alternator i sprezyna zawieszenia przod."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Male spalanie w trasie
Wady:Duze spalanie w miescie
V50 2004 240000
<<<12>>>