alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V50 2.0 D (136KM)

Volvo V50 2.0 D (136KM)Wyświetleń: 37027

Volvo V50 2.0 D (136KM)

Okres produkcji: 2004-2012

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.4

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D1092401904.5
1.6 D21152701954.3

08.02.2015JACHUTak

Witam Zakupiłem swoje Volvo V50 pół roku temu 2,0 D 136KM chce tylko nadmienić iż jest to już kolejne Volvo w moim życiu poprzednio V40 1,9 TDI - nie do końca uda jednostka -konstrukcja Renault . Olej 5W40 Castrol Magnatec Filtry MANN filtr kabinowy Filtron węglowy, wymieniłem samodzielnie rozrząd Pasek Conti tech, rolki/napinacz SKF , pompa wymiana zachowawczo- przecieki nieszczelności Dynamika- 10/10 silnik 350Nm Utrzymanie -koszty podzespołów równają się z grupą VW, moja praca i naprawdę nie ma co mówić o micie drogiego VOLVO Co do Filtra to nie jest DPF( tzw suchy) to jest FAP (tzw mokry) Rożnica DPF potrzebuje aby rozpoczął proces dopalania specyficznych warunków np przebieg autostradowy, natomiast w układzie gdzie zainstalowano FAP podawana jest specjalny płyn -eolys-(Volvo v50 zbiornik nad tylną osią) czyli proces jest rozpoczęty w trakcie nawet przebiegu krótko dystansowego gdy tylko wystąpi potrzeba dopalenia zgromadzonych sadzy. UWAGA NIESAMOWITY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA BIERNEGO/CZYNNEGO https://www.youtube.com/watch?v=sYVIodyl5Xc&feature=share&fb_ref=share Pozdrawiam


26.02.2014BogdanTak

V50 przebieg 195 tyś zero problemów ,silnik spisuje się wyśmienicie .Spalanie w mieście 8 L trasa 5L przy normalnej jeździe .Silnik bardzo elastyczny ,dobrze się zbiera nawet z wyższych biegów .


01.03.2015CzarekTak

Volvo S80 2.0/136KM przebieg 230tys wymiana tylko rozrządu i klasyczny serwis co 20tys to są koszty przy tym silniku.Awaryjność na poziomie ZERO silnik suchutki pracuje jak nowy cicha praca i równa zero problemów.Spalanie miasto to 6.7L trasa to po niżej 5L.Bardzo dobra dynamika przyspieszenie.Same plusy i to przy nie małym przebiegu 230tys,Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 90
Średnia (głosów 8):
(8.19)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8.25/10
Spalanie ON
 8.25/10
Koszty utrzymania
 7.25/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 100

Opinie użytkowników

Wiktor 07.05.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"Super auto, dobrze się prowadzi. Jak na kombi jest zgrabne, spala 5,6 l. na trasie. Z napraw nie planowanych wymieniłem dwa razy czujnik DPF i tuleje wahacza"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Ładne zgrabne a zarazem masywne auto, dobre światła
Wady:Za małe dla pięciu osób żeby wyjechać na dalszy urlop.
V50/ 2008/ 240tys.km
Mateusz 22.04.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Dobrze się prowadzi, wygodne. Jeśli trafisz dobry egzemplarz będziesz się z niego naprawdę cieszył. Osobiście polecam . 2007 polift"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:Wygoda Prowadzenie Bezpieczeństwo Wygląd
Wady:Usterki Egr Wysokie spalanie w mieście Mało miejsca z tyłu
2.0d 2007 fl
Janusz 20.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam ten samochód 3 lata przejechałem nim 70 tyś. i jak narazie miałem tylko awarie rozrusznika ale to i tak była wymiana szczotek. Polecam ten typ auta ale nie można zapomnieć ze jak dbasz tak masz pozdrawiam "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczedny i praktycznie nie zawodny
Wady:glosny przy duzej predkosci
volvo v50 D 2010
Przemek 02.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Auto z tym silnikiem godne polecenia. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie spalanie, niezawodność, dynamika
Wady::)
v50 2004 200 tys.km.
Lukasz 27.11.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"MIasto odcinki 4-5km zimny silnik, zero korkow, klima non stop, jazda przepisowa, jedna osoba na pokladzie bez bagazu 9,8l/100km. Trasa do 110km/godz 4,8l/100km. Przebieg 240000 wymieniony byl alternator i sprezyna zawieszenia przod."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Male spalanie w trasie
Wady:Duze spalanie w miescie
V50 2004 240000
<<<12>>>