alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 I 1.6 D2 114KM (D4 162T)

Volvo V60 I 1.6 D2 114KM (D4 162T)Wyświetleń: 7502

Volvo V60 I 1.6 D2 114KM (D4 162T)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D313635010.44.7
2.0 D41634009.45.1
2.0 D52054208.26.9

26.04.2014KrisTak

Mam ten silnik w S80 nic złego nie mogę powiedzieć,auto mnie nigdy nie zawiodło a przebieg jest nie mały 180tys.Sprowadziłem go z Belgi przy 156 tyś pełny serwis,silnik jest bardzo dynamiczny i mało pali na trasie spokojnie po niżej 5 L miasto 6.7 L ,o kosztach mogę powiedzieć że znikome,wymiana olejów i filtrów u zwykłego mechanika to koszt 200zł śmiech na sali przy tej marce.


04.03.2015PiotrNie

Przecież z tym autem auto się toczy a nie jedzie - strach cokolwiek wyprzedzić ... Nigdy w życiu, nigdy więcej tak małego silnika w aucie o takich gabarytach jak v50. Kolejna sprawa wieczny problem z przybywaniem oleju i filtrem DPF- bo ta jednostka ma tak zwany mokry DPF. A spalanie - jest identyczne jak w 2.0 aby to 1.6 jechalo to trzeba je ciągle deptać ...


21.09.2015Radek Nie

silnik o kiepskich opiniach, może i dobrze się sprawuje w małych autach typu c30 ale szczerze jak dla mnie w s40 czy v50 to trochę mało nie mówiąc o większych autach. Mając przyjemność jazdy autem v50 z silnikiem 1.6 i 2.0 trasa Poznań - Warszawa mogę powiedzieć jedno :spalanie na bardzo podobnym wyniku , plus dla motoru 2.0 za znacznie lepsze przyspieszenie- miasto - jak dla mnie i jeden i 2 stał w korku podobnie z podobnym spalaniem. Podsumowywując- osobiście biorqac pod uwagę problemy 1.6 z DPF, EGR, Dwumasem wole sprawdzone 2.0


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9
Brak opinii