alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 1.6 D2 (115KM)

Volvo V60 1.6 D2 (115KM)Wyświetleń: 5720

Volvo V60 1.6 D2 (115KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D31363502054.5
2.0 D31634002205.1

21.06.2015GrzesiekTak

Silnik bardzo oszczędny i cichy.Warunek -stosowanie dobrego,sprawdzonego paliwa i odpowiedniego oleju ( castrol edge 0w30 a5). Jeżeli ktoś poszukuje wyscigówki to proponuje szukać innego agregatu. Początkowe problemy z dwumasą i egr spowodowane użytkowaniem w warunkach miejskich przez poprzedniego właściciela- po wymianie na gwarancji bez problemów. Przebieg 68tys średnie spalanie w warunkach mieszanych 5,2/100, przy czym jazda " zgodnie z przepisami" 60%trasa 40% miasto.


09.09.2013Damian Tak

Silnik Koncernu PSA czyli bardzo popularna jednostka na rynku ,silnik montowany w autach Forda ,Peugeota no i oczywiście w Volvo .To mnie zachęciło na zakup auta z tym silnikiem .Używam moje V50 już drugi rok zrobiłem nim około 60 tyś bez kompletnie żadnych problemów ,bardzo dobre parametry ,super dynamika ,niskie spalanie nawet przy dynamicznej jeździe .Auto posiada DPF ale dla mnie to nie problem ponieważ używam auta na trasie .Słyszałem że do miasta jest to duży problem i trzeba wtedy jeździć na trasy żeby wypalić lub po prostu sunąć .Spalanie na trasie mojej V50 to 5.5 L przy jeździe 120-140k/H Polecam


04.03.2015PiotrNie

Przecież z tym autem auto się toczy a nie jedzie - strach cokolwiek wyprzedzić ... Nigdy w życiu, nigdy więcej tak małego silnika w aucie o takich gabarytach jak v50. Kolejna sprawa wieczny problem z przybywaniem oleju i filtrem DPF- bo ta jednostka ma tak zwany mokry DPF. A spalanie - jest identyczne jak w 2.0 aby to 1.6 jechalo to trzeba je ciągle deptać ...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7
Brak opinii