alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.0 D3 (163KM)

Volvo V60 2.0 D3 (163KM)Wyświetleń: 11498

Volvo V60 2.0 D3 (163KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1984
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna220
Przyspieszenie (0-100km/h)9.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701904.5
2.0 D31363502054.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 6.2

Średnie: 6.7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 5):
(7.1)
Trwałość silnika
 7.4/10
Niezawodność auta
 7.8/10
Spalanie ON
 7.2/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

marcin 13.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"mega auto,mega silnik,mistrzostwo wykonania"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
s60/10
leszek 31.05.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Średnie spalanie podałem z komputera - 5.6 litra/100 - faktem jest, że nie mam ciężkiej prawej stopy i jeżdżę przeważnie dłuższe trasy (mało w mieście) - to może dlatego. Silnik bez uwag - przebieg 80.000 km"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Dynamiczny, cichy silnik,
Wady:Drogi olej castrol 0w30 A5, filtr paliwa i powietrza.
S40
Łukasz 24.12.2014
Średnia:
(0.00)
Tak
"Kupilem auto ze wzgledu na ponoc malo awaryjny i pancerny silnik diesla. Poprzednio mialem forestera z dieslem i nie byl zbyt dobry. Volvo jezdzi sie super szczegolnie z automatem. Dzwiek silnika i elastycznosc w trasie robi swoje. Jezdze szybko na dwupasmowkach ok 150km/h i wiecej i spalanie przy takie jezdzie nigdy nie wyszlo wiecej niz 7,5l z 4 osobami na pokladzie. Mam zamiar go czipowac i wtedy bedzie brakowalo napedy 4x4 szczegolnie na mokrym."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:Dzwiek silnika, wspolpraca z automatem, elastycznosc, zawieszenie.
Wady:Dosc ciasno z tylu
V60/2013/54000km
Maciej1966 04.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Volvo V60 D3 (163KM) - 150tys. km. - rewelacyjne auto pod każdym względem"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Jazda tym autem to przyjemność
Wady:mało miejsca dla pasażerów z tylu
V60 D3 2011 - 150tyś
Marek 02.05.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto (automat) sprawuje sie rewelacyjnie, mam go od 4 miesiecy i zrobiłem 10 tys kilometrow. Jeśli chodzi o spalanie to na zimowkach (205) spalanie bylo średnio 0,8 l/100km mniejsze od letnich (235). To co podałem w tabelce to uśredniony wynik. Jezdze raczej dynamicznie, glownie w trasie (130 - 140 km/h)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.3l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:- dobra dynamika, w miarę niewielkie spalanie
Wady:niewielki bagaznik jak na kombi
Momentum/2011/55000

Kod antyspamowy
Odśwież

16.08.2015AdamTak

Witam, pracuje w Autoryzowanym Serwisie Volvo (nie w Polsce) i mogę tylko dodać, że firma Volvo wymienia napinacz i pasek alternatora w ramach akcji naprawczej (rozwiercany jest otwór i napinacz przykręcany jest grubszą śrubą). Podobny problem występował w silniku D5 w latach 2006-2008 w silnikach montowanych w S80 czy V70. mogę dodać od siebie, że silnik raczej jest bezproblemowy, gorzej z nową czterocylindrową jednostką, ale to inny temat. pozdrawiam posiadaczy Volvo.


21.09.2015RafałNie

mam s60 z 2011 roku już 2 krotnie robiono mi uszczelkę pod głowicą. Osobiscie bardzo załuje ze kupiłem auto z tym silnikiem. Namawiano mnie na d5 ale się napaliłem i zasugerowałem spalaniem i cena auta które z silnikim 2 litrowym było o wiele tańsze. Jedno co mogę powiedzieć ze kolejne auto będzie z D5


10.04.2017MariuszTak

Ale niektorzy z was albo trafiali na trefny egzemplarz ambo jakies auta popsute kupujecie... Bylem w Szwecji i w serwisie im wyskoczylo ze wymiana paska jest co mniej więcej około 100000 km wiec co ja za bajki tutaj czytam to glowa mała... Mam Volvo s60 d3 2012 rok i żadne z tych pierdul które napisaliscie mi się nie pojawiło a jezdze nim dwa lata... Za bardzo chcecie dbać o auto... A co do filtra cząsteczek to im więcej jezdzicie autem tym lepiej... Wiec skoncze z tym narzekaniem... Ja pierwszy raz czytam ze co 15 tys olej trzeba wymieniać ....to było najsmieszniejsze... Jak olej kiepski to normalne ze wam się będzie auto psulo.... Poradzcie się ekspertów jaki najlepiej olej zalewać a potem lejcie... Ale nie oblewajcie tej marki oszczerstwami ze jest zła... Ta recenzja też nieciekawa... Malo miejsca w środku... Moi znajomi bardzo sobie chwałą ten samochód jeśli chodzi o wygodę podróży i komfort. A jak wam nie pasuje to sobie samolotem latajcie... Paranoja jakaś...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.