alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.0 D3 (163KM)

Volvo V60 2.0 D3 (163KM)Wyświetleń: 14964

Volvo V60 2.0 D3 (163KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1984
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna220
Przyspieszenie (0-100km/h)9.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 6.2

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701904.5
2.0 D31363502054.5

25.06.2017SławekNie

Ciąg dalszy opinii z 01.04.216: Wymieniłem tarczę sprzęgła i docisk(50000km!). Sprzęgło ślizgało się z powodu wydostającego się z dwumasy smaru! Dodatkowo mechanik stwierdził, że samoistnie przestawiła się samoregulacja docisku! Żeby było śmieszniej dwumasa sztywna i cicha (zero objawów padnięcia)! I jeszcze fajnie-brak na rynku do kupienia koła dwumasowego do tego silnika w najbliżsej przyszłości a w ASO koszt dwumasy to 4000zł!!! Dodam że wymiana sprzęgła kompletnego (bez dwumasy) z częściami(poza ASO) kosztowała mnie 1700zł. Czeka mnie jeszcze wymiana paska osprzętu z rolką napinacza(części z robocizną podobno ok 1000zł!-szok). Miałem wiele nowych pojazdów różnych marek(również BMW) ale Volvo zdecydowanie jest najgorsze! Do "Mariusz z 10.04.2017" Ciesz się kolego, że nie trafiłeś na to co ja. A tak swoją drogą piszesz opinie a nie podajesz stanu licznika, modelu itd!? Może to wszystko co niżej opisano dopiero cię czeka. A może hejtujesz na rzecz obecnej chińszczyzny pod znaczkiem Volvo? Co to za opinia użytkownika:..moi znajomi bardzo sobie chwalą...: Ja go mam i używam i nie chwalę, tylko ładuję kasę bo muszę nim jeździć! Sprzedać mi się zwyczajnie nie opłaca bo kolosalna utrata wartości! Nie stać mnie na nic nowego, ledwo uciułałem na to badziewie, myśląc głupio, że kupując nowe, wychwalane, markowe Volvo mam spokój na lata. TRAGEDIA Jeszcze raz NIE POLECAM!!!


24.02.2014TomaszTak

Bardzo dobry silnik, super osiągi, małe spalanie, super elastyczność.


21.05.2015Marek W-waNie

Kolego ADI silnik D3 generalnie do dnia dzisiejszego ma problemy z uszczelkami pod głowicą i pęknięciami bloku silnika. W mojej ocenie zbyt mało dynamiczny silnik jak na auto o masie S60. Spalanie identyczne jak w D$ lup D5 wiec radze poszukać auta z silnikiem D4 lub D5


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 5):
(7.1)
Trwałość silnika
 7.4/10
Niezawodność auta
 7.8/10
Spalanie ON
 7.2/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 64

Opinie użytkowników

marcin 13.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"mega auto,mega silnik,mistrzostwo wykonania"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
s60/10
leszek 31.05.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Średnie spalanie podałem z komputera - 5.6 litra/100 - faktem jest, że nie mam ciężkiej prawej stopy i jeżdżę przeważnie dłuższe trasy (mało w mieście) - to może dlatego. Silnik bez uwag - przebieg 80.000 km"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Dynamiczny, cichy silnik,
Wady:Drogi olej castrol 0w30 A5, filtr paliwa i powietrza.
S40
Łukasz 24.12.2014
Średnia:
(0.00)
Tak
"Kupilem auto ze wzgledu na ponoc malo awaryjny i pancerny silnik diesla. Poprzednio mialem forestera z dieslem i nie byl zbyt dobry. Volvo jezdzi sie super szczegolnie z automatem. Dzwiek silnika i elastycznosc w trasie robi swoje. Jezdze szybko na dwupasmowkach ok 150km/h i wiecej i spalanie przy takie jezdzie nigdy nie wyszlo wiecej niz 7,5l z 4 osobami na pokladzie. Mam zamiar go czipowac i wtedy bedzie brakowalo napedy 4x4 szczegolnie na mokrym."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:Dzwiek silnika, wspolpraca z automatem, elastycznosc, zawieszenie.
Wady:Dosc ciasno z tylu
V60/2013/54000km
Maciej1966 04.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Volvo V60 D3 (163KM) - 150tys. km. - rewelacyjne auto pod każdym względem"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Jazda tym autem to przyjemność
Wady:mało miejsca dla pasażerów z tylu
V60 D3 2011 - 150tyś
Marek 02.05.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Auto (automat) sprawuje sie rewelacyjnie, mam go od 4 miesiecy i zrobiłem 10 tys kilometrow. Jeśli chodzi o spalanie to na zimowkach (205) spalanie bylo średnio 0,8 l/100km mniejsze od letnich (235). To co podałem w tabelce to uśredniony wynik. Jezdze raczej dynamicznie, glownie w trasie (130 - 140 km/h)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.3l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:- dobra dynamika, w miarę niewielkie spalanie
Wady:niewielki bagaznik jak na kombi
Momentum/2011/55000