alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.0 D3 (136KM)

Volvo V60 2.0 D3 (136KM)Wyświetleń: 8777

Volvo V60 2.0 D3 (136KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1984
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]350
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.3

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

30.01.2015RafaTak

nic złego nie zanotowałem ,silnik wystarczający do normalnej jazdy spala mało nie ma awarii i o to chodzi.A tym co piszą że tylko 2.4D5 to powiem tak jakbym chciał mocarza to bym kupił Tuarega. Dal mnie silnik super !!!


10.09.2016JakubNie

W moim przypadku V60 silnik D3 163km 5 cylindrów okazał się wyjątkowo awaryjny. Serwisowałem w ASO, olej wymieniałem co 15 tys a i tak przy 70 tys km poszła uszczelka pod głowicą. Cały czas mam problem z DPF i przybywaniem oleju choć kilka razy w miesiącu jeżdżę w trasie z dużymi prędkościami. Zdecydowanie odradzam!


08.10.2018WaldemarTak

polecam, mam volvo s40 D3 z 2011 r żadnych problemów przebieg 106 000 km pasek alternatora od nowości ,cichy dynamiczny żadnych ubytków płynów spalanie 6,5 l przy dynamicznej jeździe.oby tak dalej.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Jacek 20.12.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Volvo V60 z 2012 roku, nie zauważyłem wad, z czystym sumieniem polecam ten 5 cylindrowy silnik, auto dynamiczne, bezawaryjne, spalanie średnie na poziomie 7 litrów. Kupiłem z przebiegiem 90 tys więc mam nadzieję na spokój przez parę lat, te silniki spokojnie wytrzymują przebiegi powyżej 300 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dynamika, kultura pracy, spalanie, 6 biegów, 5 cylindrów, D3 jest to sprawdzona bezawaryjna jednostka.
Wady:brak
V60/2012/92 tys
Karol 01.06.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Świetny samochód najlepszy diesel jakim jeździłem,silnik bardzo dynamiczny,bardzo dobre przyspieszenie i niskie spalanie.Układ jezdny na wysokim poziomie auto trzyma się bardzo dobrze drogi,skrzynia biegów idealnie zestrojona.Co do wad to choć bym coś chciał znaleźć to jest niemożliwe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:silnik, zawieszenie, skrzynia biegów, spalanie, dynamika, przyspieszenie, wyposażenie
Wady:żadnych
Volvo V60 2011r 89 tyś