alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.0 D3 (136KM)

Volvo V60 2.0 D3 (136KM)Wyświetleń: 7919

Volvo V60 2.0 D3 (136KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1984
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]350
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.3

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701904.5
2.0 D31634002205.1

09.12.2014ŁukaszTak

Kupilem testowy z przebiegiem 40 000km z automatem. Jezdzi sie super, spalanie male a dynamika na dobrym poziomie. Automat fajnie zmienia biegi i idealnie pasuje do tego silnika z wysokim momentem obrotowym osiaganym bardzo nisko bo juz przy 1400 obrotow jest prawie 400nm! Spalanie przy 150km/h to 7.2l sprawdzone "na baku" nie wedlug komputera. Dzwiek i kultura pracy nawet na zimnym silniku duzo wyzsza niz 4 cylindrowych "traktorow". Kupulem to auto ze wzgledu wlasnie na silnik. Ponoc ma byc tak trwaly jak slynny 2.4D volvo.


04.03.2015Sławek BiałystokNie

Zgodzę się z innymi co do faktu ze 2 litrowy silnik jest za mały do auta typu s60, v60, v70 a tym bardziej do XC. kupując swoją v70 myślałem ze 2.0 to rewelacja- małe spalanie itd.- auto Wglądowo super, czego więcej chcieć. wcześniej jeździliśmy Passatem 1.9. Co mogę powiedzieć po rocznym użytkowaniu v70 z silnikiem D3. Szału nie ma... miałem okazję poprowadzić v70 z silnikiem D5 - spalanie niemal identyczne jak u mnie , a radość z jazdy niesamowita. Kolejne auto będzie z D5. Sam silnik D3 nie przysporzył mi żadnych problemów - ale warto się zastanowić do jakiego auta powinien być. Odradzam ze względów ekonomicznych przy aucie takiej masy jak powyżej wymieniłem- auto nie ma kompletnie przyspieszenia.


21.09.2015RafałNie

mam s60 z 2011 roku już 2 krotnie robiono mi uszczelkę pod głowicą. Osobiscie bardzo załuje ze kupiłem auto z tym silnikiem. Namawiano mnie na d5 ale się napaliłem i zasugerowałem spalaniem i cena auta które z silnikim 2 litrowym było o wiele tańsze. Jedno co mogę powiedzieć ze kolejne auto będzie z D5


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Jacek 20.12.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Volvo V60 z 2012 roku, nie zauważyłem wad, z czystym sumieniem polecam ten 5 cylindrowy silnik, auto dynamiczne, bezawaryjne, spalanie średnie na poziomie 7 litrów. Kupiłem z przebiegiem 90 tys więc mam nadzieję na spokój przez parę lat, te silniki spokojnie wytrzymują przebiegi powyżej 300 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dynamika, kultura pracy, spalanie, 6 biegów, 5 cylindrów, D3 jest to sprawdzona bezawaryjna jednostka.
Wady:brak
V60/2012/92 tys
Karol 01.06.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Świetny samochód najlepszy diesel jakim jeździłem,silnik bardzo dynamiczny,bardzo dobre przyspieszenie i niskie spalanie.Układ jezdny na wysokim poziomie auto trzyma się bardzo dobrze drogi,skrzynia biegów idealnie zestrojona.Co do wad to choć bym coś chciał znaleźć to jest niemożliwe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:silnik, zawieszenie, skrzynia biegów, spalanie, dynamika, przyspieszenie, wyposażenie
Wady:żadnych
Volvo V60 2011r 89 tyś