alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.0 D3 (136KM)

Volvo V60 2.0 D3 (136KM)Wyświetleń: 5099

Volvo V60 2.0 D3 (136KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1984
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]350
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)10.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701904.5
2.0 D31634002205.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.3

Średnie: 6.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Jacek 20.12.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Volvo V60 z 2012 roku, nie zauważyłem wad, z czystym sumieniem polecam ten 5 cylindrowy silnik, auto dynamiczne, bezawaryjne, spalanie średnie na poziomie 7 litrów. Kupiłem z przebiegiem 90 tys więc mam nadzieję na spokój przez parę lat, te silniki spokojnie wytrzymują przebiegi powyżej 300 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Dynamika, kultura pracy, spalanie, 6 biegów, 5 cylindrów, D3 jest to sprawdzona bezawaryjna jednostka.
Wady:brak
V60/2012/92 tys
Karol 01.06.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Świetny samochód najlepszy diesel jakim jeździłem,silnik bardzo dynamiczny,bardzo dobre przyspieszenie i niskie spalanie.Układ jezdny na wysokim poziomie auto trzyma się bardzo dobrze drogi,skrzynia biegów idealnie zestrojona.Co do wad to choć bym coś chciał znaleźć to jest niemożliwe."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:silnik, zawieszenie, skrzynia biegów, spalanie, dynamika, przyspieszenie, wyposażenie
Wady:żadnych
Volvo V60 2011r 89 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

05.12.2016LUKASZTak

Jak dotąd bez problemów, ale dwumasa powoli przestaje tłumić pracę kół zębatych, za jakiś czas zmiana. Dynamika dobra, przyjemnie się prowadzi. Drzwi grube sprawiają wrażenie bezpiecznego auta. Spalanie 5,4 trasa/6 średnio. po samym mieście nie jeżdżę a serwis omijam. Auto nie rodzinne, ciasno a bagażnik to raczej szuflada. Ale jeździ się świetnie, kultura pracy, estetyka nadwozia, na razie brak awarii.


11.03.2015SebekNie

v60 D3 wywalona uszczelka pod głowicą- przebieg 160 tys km. W mojej opinii zdecydowanie za słaby silnik jak na v60. Z tego tez powodu podniosłem moc silnika i stało się to co się stało ....żałuję mogłem kupić auto z D5


22.12.2015MariaTak

Witam! w przypadku naszego D3 rocznik 2010 (oczywiście jeżdżony od 2011 r.,) przebieg 157 tys. właśnie pękł... blok silnika. Zusammen z głowicą. Właśnie odebraliśmy telefon z serwisu. Koszt wymiany 30 tys. Kupiony i serwisowany w ASO od nowości. Serwisowany olejowo co 13-15 tys km, wymienione przewody, rozrząd przy 110 tys. km. Dwumasa bez przygód, turbina też. Pod maską zadbany tak, że, ASO miało z nas najlepszych klientów - przez 2 lata 4x w tygodniu robił ze mną 300 km A2ką. Niebity, bezwypadkowy, nasze trzecie volvo z kolei (czwarte XC60'2014 mamy w D5 AWD i prawdę powiedziawszy dynamika jazdy w V50 była porównywalna do D5). Jestem w szoku, specjalnie czekałam, żeby w małym volvo wziąć silnik oryginalny, nie PSA. I co??? Jeden wielki zawód... Czy ktoś z Panów może coś podpowiedzieć? Usłyszeliśmy, że MOŻE dostaną częściowe dofinansowanie... Każda podpowiedź jak skłonić Volvo do rozmowy na temat poczuwania się do odpowiedzialności za bublowaty silnik - mile widziana. Dodam, że samochód kupowałam na firmę, więc gwarancje konsumenckie nie wchodzą w grę. Z góry dziękuję za pomoc.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.