alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 10317

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701954.5
2.0 D31363502054.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 115

Głosy według opinii:

300

Opinie użytkowników

wojtek 21.09.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"szukałem, używanej v60 z silnikiem d5 ponad rok- niestety ale kupno bezwypadkowego auta z tym silnikiem graniczy z cudem. Z auta jestem bardzo zadowolony jak v 60 to tylko z D5"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:
v60/2011/170000
Radosław 18.06.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"To moje 2 volvo wcześniej miałem v50 z silnikiem 2..o diesel. V60 z silnikiem D5 wręcz pocisk przy dość niskim spalaniu. Jestem mega zadowolony z tego auta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, wygoda , bezpieczeństwo,
Wady:
v60/2010/180000
Andrzej 15.05.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne auto. Jestem bardzo zadowolony ze wybrałem właśnie ten model. jedynie czego żałuje to faktu ze nie poszukałem auta z wyższym wyposażeniem ale cóż to moje pierwsze volvo wiec nie miałem zbyt wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o wyposażenie w bajerki tego auta. Niemniej jednak ważne ze auto jest z silnikiem D5 - przyjemność z jazdy niesamowita."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przyczepnosc, dynamika, wykonanie
Wady:w chwili obecnej nie ma
v60/2012/145
Rafał Pruszcz Gdański 26.03.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"v60 to bardzo fajne auto, kupiliśmy z żoną v60 z 2011 roku z silnikiem D5 - używane od dealera Volvo. Na chwile obecną po 3 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję ze będzie tak dalej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:Bardzo wygodne, kultura prowadzenia. przyczepnosc , przyspieszenie
Wady:brak koła dojazdowego- zapasowego.
v60
Mariusz 22.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"v60 test fantastyczna kupiłem auto kilka miesięcy temu rocznik 2010 silnik 2.4 D5. jestem bardzo z auta zadowolony. poprzednik t audi A4 z 2009 roku który v60 to nawet do piet nie dorasta. Tak jak to już wiele osób napisało co i ja potwierdzę v60 z połączeniem z silnikiem D5 to rakieta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie , przyczepność, wykonanie
Wady:kupno pewnego auta- ja szukałem ponad 9 miesiecy
v60/2010/168
Łukasz 24.02.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"fantastyczne auto. przesiadłem się z audi i jestem bardzo zadowolony. V60 fantastycznie trzyma się drogi, ma bardzo proste, dobrze wykończone wnętrze. Wąchałem się pomiędzy silnikiem D3 163KM a silnikiem D5 215KM. po przetestowaniu aut wybór padł zdecydowanie na D5 auta ma super przyspieszenie brak turbo-dziury. bardzo zbliżone albo i identyczne spalanie jak silnik D3. przejechałem autem zaledwie 49 tys.km jak na ta chwilę jest super."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, przyczepność , wykonanie
Wady:rak
v60/2011/170tys.km
Adam 22.01.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Spalanie podane przez producenta to fikcja - użytkownicy poddają spalanie dokładnie takie jakie jest. Posiadam v60 niestety z silnikiem 2.0 D3 163 KM. podniosłem moc do 200KM. Z auta jestem zadowolony niemniej jednak żałuje że nie kupiłem D5 215 KM. W moim aucie padła uszczelka głowicy przy 80 tyś.km czego powodem było właśnie podniesienie mocy. Z dat tez jeśli miał bym ponownie kupować v60 to z silnikiem D5. Spalanie w D3 i D5 niemal identyczne a moc D5 nieporównywalnie większa. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:..........
Wady:...........
v60 2012
Michał Ostrołeka 21.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajne auto szukam takiego od kilku miesięcy... Niestety ale znaleźć ładne zadbane i pewne auto z silnikiem D5 graniczy z cudem. Miałem okazję jeździć S60 z tym silnikiem przez okres 2 miesięcy - BAJKA :-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:konfort, przyspieszenie, praca silnika, dopracowane wykończenie
Wady:w s60 bardzo mały bagaznik
S60 2010
Marek 13.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Zgadzam się z Niezależny serwis VOLVO. Niemniej jednak Polacy aby pochwalić się sąsiadowi nie patrzą na silnik a na model auta - zasada ja mam np. v60 ale ze z najsłabszym albo dziadowskim D3 to już nie ważne- albo powypadkowy złom o 30% tańszy kupiony od handlarza. W Naszym kraju liczy się tylko cena i mały przebieg - nie ważne ze skręcony. V 60 jest bardzo fajnym autem , niemniej jednak kupić zadbane z D5 to wyzwanie. Płaczą że się silnik popsuł Ci co kupili śmiecia ściągniętego z zachodu z Bóg wie jakim przebiegiem od cwaniaka handlarza"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:konfort, bezpieczeństwo
Wady:brak
v60/2010/D5
Niezależny serwis VOLVO 09.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"jeśli v60 to tylko z silnikiem D5.( 215 KM ) W żadnym wypadku nie kupować D3 ( 163 KM) bo to awaryjny silnik który jest wyżyłowany i ciągle w nim ulega uszkodzeniu uszczelka pod głowica lub właśnie pęka obudowa cylindra. kolejna sprawa to fakt ze jego spalanie jest większe od D5.2.4. Silnik 2.0 ( 136 KM ) do v60 to trochę zbyt mało a D2 ( 115 KM ) to naprawdę nieporozumienie. Jak poniżej koledzy wspomnieli : jak kupować to sprawdzone modele serwisowane w aso - wystrzegać się aut od handlarzy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo fajne bezpieczne auto. Fantastyczne przyspieszenie i dynamika z silnikiem D5
Wady:Wadliwy silnik D3 163 KM. Zbyt słabe silniki D3 136 KM i D2 115 KM.
v60
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

12.12.2014AndrzejTak

Zgadzam się z Sylwestrem 2.0 to lipa jak na v60 mimo. Jak kupować to tylko 2.4


25.02.2015CzarekTak

Kupiłem rok temu xc90 2003 r- "duńczyka” D5 163 koniki w automacie.Przebieg hmmm teoretycznie 200 tyś. Było fajnie . Został wgrany nowy program - zrobło się 200 Km i 400 momentu oj to jest teraz rozkosz :). Generalnie fura zajefajna . Na tą chwilę mam problem z klimą - chyba coś padło mimo że po kupnie była naprawiana. Koła mam 245x65x16 więc ładnie się sprawują na wszelakich dziurach. Spalanie po mieście 12,5 litra , na mniejszych oponach może być troszkę mniej , trasa - 130 kmh 8,5. Powiem krótko , tylko Volvo i najchętniej z takim silnikiem i koniecznie w automacie.


06.08.2013MariuszTak

Moje Volvo S80 z 2002 roku posiada silnik D5 o mocy 163 kM i max. momencie 340 Nm. Obecny przebieg to 390 tys.km. Silnik przechodzi bez najmniejszego problemu przegląd i jest w rewelacyjnym stanie. Dynamika tej jednostki jest w pełni wystarczająca do sprawnego poruszania się autem ważącym ponad 1600 kg. Spalanie średnie latem przy ruchu 50/50 (miasto/trasa) to 6,7 l natomiast zimą to 7,8 l. Osiągnięcie prędkości 220 km/h nie stanowi nawet obecnie najmniejszego problemu. Elastyczność tej jednostki... zaczynając na 5 biegu od 80 do 180 ciągnie bez zająknięcia potem też sprawnie ale bez wodotrysków. Dodam jeszcze, że na trasie potrafi spokojnie zejść do 5,7 l/100km przy normalnej jeździe.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 39

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.