alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 11442

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701954.5
2.0 D31363502054.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 118

Głosy według opinii:

300

Opinie użytkowników

wojtek 21.09.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"szukałem, używanej v60 z silnikiem d5 ponad rok- niestety ale kupno bezwypadkowego auta z tym silnikiem graniczy z cudem. Z auta jestem bardzo zadowolony jak v 60 to tylko z D5"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:
v60/2011/170000
Radosław 18.06.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"To moje 2 volvo wcześniej miałem v50 z silnikiem 2..o diesel. V60 z silnikiem D5 wręcz pocisk przy dość niskim spalaniu. Jestem mega zadowolony z tego auta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, wygoda , bezpieczeństwo,
Wady:
v60/2010/180000
Andrzej 15.05.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne auto. Jestem bardzo zadowolony ze wybrałem właśnie ten model. jedynie czego żałuje to faktu ze nie poszukałem auta z wyższym wyposażeniem ale cóż to moje pierwsze volvo wiec nie miałem zbyt wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o wyposażenie w bajerki tego auta. Niemniej jednak ważne ze auto jest z silnikiem D5 - przyjemność z jazdy niesamowita."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przyczepnosc, dynamika, wykonanie
Wady:w chwili obecnej nie ma
v60/2012/145
Rafał Pruszcz Gdański 26.03.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"v60 to bardzo fajne auto, kupiliśmy z żoną v60 z 2011 roku z silnikiem D5 - używane od dealera Volvo. Na chwile obecną po 3 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję ze będzie tak dalej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:Bardzo wygodne, kultura prowadzenia. przyczepnosc , przyspieszenie
Wady:brak koła dojazdowego- zapasowego.
v60
Mariusz 22.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"v60 test fantastyczna kupiłem auto kilka miesięcy temu rocznik 2010 silnik 2.4 D5. jestem bardzo z auta zadowolony. poprzednik t audi A4 z 2009 roku który v60 to nawet do piet nie dorasta. Tak jak to już wiele osób napisało co i ja potwierdzę v60 z połączeniem z silnikiem D5 to rakieta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie , przyczepność, wykonanie
Wady:kupno pewnego auta- ja szukałem ponad 9 miesiecy
v60/2010/168
Łukasz 24.02.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"fantastyczne auto. przesiadłem się z audi i jestem bardzo zadowolony. V60 fantastycznie trzyma się drogi, ma bardzo proste, dobrze wykończone wnętrze. Wąchałem się pomiędzy silnikiem D3 163KM a silnikiem D5 215KM. po przetestowaniu aut wybór padł zdecydowanie na D5 auta ma super przyspieszenie brak turbo-dziury. bardzo zbliżone albo i identyczne spalanie jak silnik D3. przejechałem autem zaledwie 49 tys.km jak na ta chwilę jest super."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, przyczepność , wykonanie
Wady:rak
v60/2011/170tys.km
Adam 22.01.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Spalanie podane przez producenta to fikcja - użytkownicy poddają spalanie dokładnie takie jakie jest. Posiadam v60 niestety z silnikiem 2.0 D3 163 KM. podniosłem moc do 200KM. Z auta jestem zadowolony niemniej jednak żałuje że nie kupiłem D5 215 KM. W moim aucie padła uszczelka głowicy przy 80 tyś.km czego powodem było właśnie podniesienie mocy. Z dat tez jeśli miał bym ponownie kupować v60 to z silnikiem D5. Spalanie w D3 i D5 niemal identyczne a moc D5 nieporównywalnie większa. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:..........
Wady:...........
v60 2012
Michał Ostrołeka 21.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajne auto szukam takiego od kilku miesięcy... Niestety ale znaleźć ładne zadbane i pewne auto z silnikiem D5 graniczy z cudem. Miałem okazję jeździć S60 z tym silnikiem przez okres 2 miesięcy - BAJKA :-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:konfort, przyspieszenie, praca silnika, dopracowane wykończenie
Wady:w s60 bardzo mały bagaznik
S60 2010
Marek 13.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Zgadzam się z Niezależny serwis VOLVO. Niemniej jednak Polacy aby pochwalić się sąsiadowi nie patrzą na silnik a na model auta - zasada ja mam np. v60 ale ze z najsłabszym albo dziadowskim D3 to już nie ważne- albo powypadkowy złom o 30% tańszy kupiony od handlarza. W Naszym kraju liczy się tylko cena i mały przebieg - nie ważne ze skręcony. V 60 jest bardzo fajnym autem , niemniej jednak kupić zadbane z D5 to wyzwanie. Płaczą że się silnik popsuł Ci co kupili śmiecia ściągniętego z zachodu z Bóg wie jakim przebiegiem od cwaniaka handlarza"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:konfort, bezpieczeństwo
Wady:brak
v60/2010/D5
Niezależny serwis VOLVO 09.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"jeśli v60 to tylko z silnikiem D5.( 215 KM ) W żadnym wypadku nie kupować D3 ( 163 KM) bo to awaryjny silnik który jest wyżyłowany i ciągle w nim ulega uszkodzeniu uszczelka pod głowica lub właśnie pęka obudowa cylindra. kolejna sprawa to fakt ze jego spalanie jest większe od D5.2.4. Silnik 2.0 ( 136 KM ) do v60 to trochę zbyt mało a D2 ( 115 KM ) to naprawdę nieporozumienie. Jak poniżej koledzy wspomnieli : jak kupować to sprawdzone modele serwisowane w aso - wystrzegać się aut od handlarzy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo fajne bezpieczne auto. Fantastyczne przyspieszenie i dynamika z silnikiem D5
Wady:Wadliwy silnik D3 163 KM. Zbyt słabe silniki D3 136 KM i D2 115 KM.
v60
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

12.06.2014Marcin z WłocławkaTak

v60 to super auto - naprawdę miło się jeździ. Mój sąsiad ma 2.0 - to zbyt mało jak na te auto ja kupiłem D% 215 KM i jestem super ale to super zadowolony mam przebieg 140 tys. km i trochę się zmartwiłem czytając o tych awariach. Mam nadzieję że mnie to nie spotka... A co na to ASO może ktoś z Aso by się wypowiedział Panowie czytają te wpisy....


15.05.2014MaxNie

Niestety marka volvo mnie rozczarowała- to moja 4 volvinka z żadną nie miałem problemu niestety ale silnik D5 215 KM mnie zawiódł. przy 90 tyś. km pękła obudowa cylindra. Niestety mój przypadek nie jest jedyny po poszperaniu w Internecie okazuje się ze ten silnik ma taka przypadłość - albo uszczelka pod głowica pada albo pęka obudowa cylindra. Volvo niestety umywa ręce i nie chcę uznać tego jako wadę fabryczną.


15.09.2015AntoniNie

NIGDY volvo!!!!!! jest moim 16 samoch. do pierwszej naprawy! potem wez pozyczke albo kup drugi samochod na czas naprawy nie dziwie sie teraz ze tak malo jest do kupna z polskiego rynku bo jesli ktos wpakuje wniego 5-8000, na dzien dobry to nie bedzie go dlugo sprzedawał wole dalej sie nie wypowiadac na temat Serwisow,Aso itp


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 40

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów