alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 17244

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701954.5
2.0 D31363502054.5

11.06.2014MirekNie

D5 215 KM super brzmi i ma super osiągi niestety ale nie można tego powiedzieć o trwałości. Kompletne zero możliwości naprawienia jednostki. D5 215 KM niestety mnie rozczarował awaria przy 120 tys km - silnik tylko i wyłącznie do wymiany. A co na to Volvo ???? czemu pękaja tuleje i czemu volvo nie chce tego uznawać jako wada fabryczną!!!


14.07.2014KrissTak

Mam D5 i nie chcę w życiu innego silnika. Fantastyczne osiągi


20.06.2016DanielTak

NAPISZE BYLE JAK.Ten silnik to majstersztyk, najlepszy diesel z jakim miałem kontakt, a jestem samochodziarzem i jeździłem setkami autami. Auto jake posiadam od 9 lat to Volvo S80 z 2001r D5 163km i przebieg 500tys na liczniku a ile w żeczywistości to już zagadka, silnik bardzo dobrze współgra z tym nadwoziem i manualna 5 biegowa skrzynia, spala od uwaga rekord 4.2/100 sprawdzane na dystrybutorze (komputer to chłam czasem pokazywał 3.5 litra a nigdy wiecej jak 5.8 SREDNIE) a max przy bardzo dynamicznej wręcz pirackej jezdzie po miescie to 10l/100 sredno realnie to 6 z groszami, do 160km/h jest bardzo oszczedny. silnik dynamiczny elastyczny o wysokej kulturze pracy (nie klekocze) 5 cylindrów nawet ładnie brzmi. i najwazniejsze pancerna jednostka bez awaryjna kturej nie straszna gorsza jakosc paliwa poprostu tankowałem ON zadne VERVY itp. olej 10w40 plus wszystkie możliwe filtry co 10tys km, jedyne awarie to dosc droge koło dwu masowe (najdrosza jaka miałęm awaria w tym aucie) czujnik cisnienia paliwa (podczas ostrej jazdy auto gasło) Termostat ( volvo zrobilo w raz z obudowa co jest kosztowne jak na termostat 450 zl całe szczescie tylko raz na 9 lat) napinacz paska wieloklinowego, sprzegiełko sprezarki klimatyzacji, kiepske przednie zawieszenie co prawda tanie jak w sejczento ;) a kupuje zamienniki tylko z najwyszych pulem ( serwis volvo to kpina z klijenta sa bardzo drodzy a i podejscie maja olewcze z bmw, mercedes, mitsubishi, peugeot, citroen, szajswagen nie miałem problemów), ale za czesto tulejki i sfożnie wachaczy reszta ok tylne zawieszenie pancerne, ogromny plus dla skrzyni zadnych oznak zuzycia (jak oni to zrobili?) ogulnie polecam VOLVO z 2.4 D5 pod maska. auto bardzo komfortowe i tanie w utrzymaniu. SZKODA ZE VOLVO NIE SPRZEDAŁO INNYM MARKOM TEJ JEDNOSTKI, To naprawde bardzo udany cichy oszczedny bezawaryjny diesel. Sory za błedy itp


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 125

Opinie użytkowników

wojtek 21.09.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"szukałem, używanej v60 z silnikiem d5 ponad rok- niestety ale kupno bezwypadkowego auta z tym silnikiem graniczy z cudem. Z auta jestem bardzo zadowolony jak v 60 to tylko z D5"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:
v60/2011/170000
Radosław 18.06.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"To moje 2 volvo wcześniej miałem v50 z silnikiem 2..o diesel. V60 z silnikiem D5 wręcz pocisk przy dość niskim spalaniu. Jestem mega zadowolony z tego auta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, wygoda , bezpieczeństwo,
Wady:
v60/2010/180000
Andrzej 15.05.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne auto. Jestem bardzo zadowolony ze wybrałem właśnie ten model. jedynie czego żałuje to faktu ze nie poszukałem auta z wyższym wyposażeniem ale cóż to moje pierwsze volvo wiec nie miałem zbyt wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o wyposażenie w bajerki tego auta. Niemniej jednak ważne ze auto jest z silnikiem D5 - przyjemność z jazdy niesamowita."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przyczepnosc, dynamika, wykonanie
Wady:w chwili obecnej nie ma
v60/2012/145
Rafał Pruszcz Gdański 26.03.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"v60 to bardzo fajne auto, kupiliśmy z żoną v60 z 2011 roku z silnikiem D5 - używane od dealera Volvo. Na chwile obecną po 3 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję ze będzie tak dalej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:Bardzo wygodne, kultura prowadzenia. przyczepnosc , przyspieszenie
Wady:brak koła dojazdowego- zapasowego.
v60
Mariusz 22.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"v60 test fantastyczna kupiłem auto kilka miesięcy temu rocznik 2010 silnik 2.4 D5. jestem bardzo z auta zadowolony. poprzednik t audi A4 z 2009 roku który v60 to nawet do piet nie dorasta. Tak jak to już wiele osób napisało co i ja potwierdzę v60 z połączeniem z silnikiem D5 to rakieta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie , przyczepność, wykonanie
Wady:kupno pewnego auta- ja szukałem ponad 9 miesiecy
v60/2010/168