alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)Wyświetleń: 29334

Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D313635010.44.7
2.0 D41634009.45.1
2.0 D52054208.26.9

15.05.2014ARTUR Nie

kupiłem auto opierając się na opiniach innych ludzi którzy bardzo ten silnik chwalili- niestety jak u kolego MAX - przy 120 tyś wywaliło uszczelkę głowicy- mam dokładnie ten sam silnik co on- chyba volvo zrobiło jakiś błąd "


02.02.2015RadekTak

"od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem s60 z silnikiem d5. jestem pod mega wrażeniem jeśli chodzi o wynik spalania , prace silnika i przyspieszenie. Przesiadłem się z audi A6 i w obecnej chwili wielki + dla volvo."


06.11.2016MariuszTak

"Nabyłem drogą kupna VOLVO XC70 D5 AWD 2013 rok przebieg 190 tys km oryginał kupiony od znajomego który nabył auto w salonie jako nowe. Co mogę powiedzić po przejechaniu 50 tys km. Zero ale to absolutne zero problemów. Wymiana oleju co 15 tys km daje gwarancję czystości silnika i bezproblemowej eksploatacji DPF. Serwisanci przestrzegają że to D5 jazda nim jak D3 na rekord niskiego zużycia paliwa 6l (pojazd waży 2t) to krótka droga do problemów dlatego konie trzeba karmić i żwawo operowač pedałem gazu. Na autostradach jeżdzić 140-150 km/h i tankować paliwo dobrej jakości o obliżonej zawartości siarki (abałość o wtryski w nowej wersji nie są poddawane regeneracji a to spory koszt który można odłożyć w czasie nawet o 80-100 tys - wymiana 250-300 tys km. Moje wtryski sprawdzałem przy przebiegu 190 tys bezpośrednio w Bosh i diagnoza to potwierdza używanie dobrej jakości paliwa opłaciło się). Polecam ten model i silnik pod wzgllędem dynamiki, na uznanie zasługuje układ kierowniczy i komfort podróżowania na długich trasach. Pokonanie pojazdem dystansu 1000-1500 kilometrów kończy się zawsze tak samo jakbym przejechał 400 km VW Touaregiem z ktrórego się przesiadłem 3,5 V6 2010 rok. W czym VOLVO jest słabsze od VW to dzielność w lekkim terenie, i uciąg przyczepy. Ale kupując VOLVO XC70 AWD D5 oczekiwałem max komfortu i radości z jazdy i te warunki spełnia w 100%. Co dalej zobaczymy wszystko się kiedyś psuje mam nadzieję że nie w moich rękach jak doświadcze złego napewno Wam to opiszę na razie słowa uznania dla VOLVO za ten model i konfiguracjé."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 52
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 130

Opinie użytkowników

wojtek 21.09.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"szukałem, używanej v60 z silnikiem d5 ponad rok- niestety ale kupno bezwypadkowego auta z tym silnikiem graniczy z cudem. Z auta jestem bardzo zadowolony jak v 60 to tylko z D5"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:
v60/2011/170000
Radosław 18.06.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"To moje 2 volvo wcześniej miałem v50 z silnikiem 2..o diesel. V60 z silnikiem D5 wręcz pocisk przy dość niskim spalaniu. Jestem mega zadowolony z tego auta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, wygoda , bezpieczeństwo,
Wady:
v60/2010/180000
Andrzej 15.05.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne auto. Jestem bardzo zadowolony ze wybrałem właśnie ten model. jedynie czego żałuje to faktu ze nie poszukałem auta z wyższym wyposażeniem ale cóż to moje pierwsze volvo wiec nie miałem zbyt wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o wyposażenie w bajerki tego auta. Niemniej jednak ważne ze auto jest z silnikiem D5 - przyjemność z jazdy niesamowita."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przyczepnosc, dynamika, wykonanie
Wady:w chwili obecnej nie ma
v60/2012/145
Rafał Pruszcz Gdański 26.03.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"v60 to bardzo fajne auto, kupiliśmy z żoną v60 z 2011 roku z silnikiem D5 - używane od dealera Volvo. Na chwile obecną po 3 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję ze będzie tak dalej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:Bardzo wygodne, kultura prowadzenia. przyczepnosc , przyspieszenie
Wady:brak koła dojazdowego- zapasowego.
v60
Mariusz 22.03.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"v60 test fantastyczna kupiłem auto kilka miesięcy temu rocznik 2010 silnik 2.4 D5. jestem bardzo z auta zadowolony. poprzednik t audi A4 z 2009 roku który v60 to nawet do piet nie dorasta. Tak jak to już wiele osób napisało co i ja potwierdzę v60 z połączeniem z silnikiem D5 to rakieta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie , przyczepność, wykonanie
Wady:kupno pewnego auta- ja szukałem ponad 9 miesiecy
v60/2010/168