alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 18415

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D21152701954.5
2.0 D31363502054.5

29.05.2018MarcinTak

Odporność na dynamiczną jazdę, niskie spalanie, niezawodność, trwałość, mało awaryjny,


06.09.2014wojtekTak

doskonały silnik. dyniamiczny, bezawaryjny i oszczędny. Uzyskany przebieg ponad 160 tzs. km bez awarii


23.06.2014Sławek Tak

Posiadam v 60 od 3 lat D5 215KM - auto super zero jakichkolwiek problemów-sama przyjemność z jazdy przebieg 140 tys.km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

Łukasz 24.02.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"fantastyczne auto. przesiadłem się z audi i jestem bardzo zadowolony. V60 fantastycznie trzyma się drogi, ma bardzo proste, dobrze wykończone wnętrze. Wąchałem się pomiędzy silnikiem D3 163KM a silnikiem D5 215KM. po przetestowaniu aut wybór padł zdecydowanie na D5 auta ma super przyspieszenie brak turbo-dziury. bardzo zbliżone albo i identyczne spalanie jak silnik D3. przejechałem autem zaledwie 49 tys.km jak na ta chwilę jest super."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, przyczepność , wykonanie
Wady:rak
v60/2011/170tys.km
Adam 22.01.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Spalanie podane przez producenta to fikcja - użytkownicy poddają spalanie dokładnie takie jakie jest. Posiadam v60 niestety z silnikiem 2.0 D3 163 KM. podniosłem moc do 200KM. Z auta jestem zadowolony niemniej jednak żałuje że nie kupiłem D5 215 KM. W moim aucie padła uszczelka głowicy przy 80 tyś.km czego powodem było właśnie podniesienie mocy. Z dat tez jeśli miał bym ponownie kupować v60 to z silnikiem D5. Spalanie w D3 i D5 niemal identyczne a moc D5 nieporównywalnie większa. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:..........
Wady:...........
v60 2012
Michał Ostrołeka 21.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajne auto szukam takiego od kilku miesięcy... Niestety ale znaleźć ładne zadbane i pewne auto z silnikiem D5 graniczy z cudem. Miałem okazję jeździć S60 z tym silnikiem przez okres 2 miesięcy - BAJKA :-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:konfort, przyspieszenie, praca silnika, dopracowane wykończenie
Wady:w s60 bardzo mały bagaznik
S60 2010
Marek 13.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Zgadzam się z Niezależny serwis VOLVO. Niemniej jednak Polacy aby pochwalić się sąsiadowi nie patrzą na silnik a na model auta - zasada ja mam np. v60 ale ze z najsłabszym albo dziadowskim D3 to już nie ważne- albo powypadkowy złom o 30% tańszy kupiony od handlarza. W Naszym kraju liczy się tylko cena i mały przebieg - nie ważne ze skręcony. V 60 jest bardzo fajnym autem , niemniej jednak kupić zadbane z D5 to wyzwanie. Płaczą że się silnik popsuł Ci co kupili śmiecia ściągniętego z zachodu z Bóg wie jakim przebiegiem od cwaniaka handlarza"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:konfort, bezpieczeństwo
Wady:brak
v60/2010/D5
Niezależny serwis VOLVO 09.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"jeśli v60 to tylko z silnikiem D5.( 215 KM ) W żadnym wypadku nie kupować D3 ( 163 KM) bo to awaryjny silnik który jest wyżyłowany i ciągle w nim ulega uszkodzeniu uszczelka pod głowica lub właśnie pęka obudowa cylindra. kolejna sprawa to fakt ze jego spalanie jest większe od D5.2.4. Silnik 2.0 ( 136 KM ) do v60 to trochę zbyt mało a D2 ( 115 KM ) to naprawdę nieporozumienie. Jak poniżej koledzy wspomnieli : jak kupować to sprawdzone modele serwisowane w aso - wystrzegać się aut od handlarzy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo fajne bezpieczne auto. Fantastyczne przyspieszenie i dynamika z silnikiem D5
Wady:Wadliwy silnik D3 163 KM. Zbyt słabe silniki D3 136 KM i D2 115 KM.
v60