alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)Wyświetleń: 22822

Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D211527011.34.5
2.0 D313635010.44.7
2.0 D52054208.26.9

28.04.2015KRISSTak

"posiadam już 4 samochód marki volvo - każdy był z silnikiem D5 obecnie od 4 miesięcy mam xc 60 z D5. Niech nikt nie sugeruje się mniejszym spalaniem, itp. bo to bajka, kolega ma xc 60 z D3 ( 5 cylindrów ) miał być taki oszczędny i dynamiczny a w odniesieniu do D5 spalanie identyczne mimo podniesienia mocy nadal mu dynamiki brakuje... jak kupować auto to lepiej dołożyć i kupić właśnie z D5 i mieć przyjemność z jazdy. "


26.11.2015TadekTak

"Ja mam s60 z d5 205 KM i jestem bardzo zadowolony. Auto sprawuje się rewelacyjnie. Wcześniej miałem 2 litrowe audi. co mogę powiedzieć jak na razie zrobiłem autem około 60 tys km i musze przyznać ze auto ma fantastyczne przyspieszenie, rozsądne spalanie bo około 7 l/100km. Jak na razie jestem bardzo zadowolony."


02.12.2015RomanTak

"Jestem bardzo zadowolony ze kupiłem auto z silnikiem D5, Nie był to nowy egzemplarz a auta kupione od 1 właściciela krajowe- serwisowane w aso. Z auta jestem bardzo zadowolony. Z tym silnikiem można śmiało powiedzieć ze ma zapędy sportowe, bardzo dobra dynamika i przyspieszenia przy dość niskim spalaniu. Co do awarii: wymieniane tuleje zawieszenia tył, reszta to tylko filtry i płyny czyli normalna eksploatacja. tak wiec można śmiało powiedzieć ze jak na 130 tys. przebiegu jest OK "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 51
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 127

Opinie użytkowników

Łukasz 24.02.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"fantastyczne auto. przesiadłem się z audi i jestem bardzo zadowolony. V60 fantastycznie trzyma się drogi, ma bardzo proste, dobrze wykończone wnętrze. Wąchałem się pomiędzy silnikiem D3 163KM a silnikiem D5 215KM. po przetestowaniu aut wybór padł zdecydowanie na D5 auta ma super przyspieszenie brak turbo-dziury. bardzo zbliżone albo i identyczne spalanie jak silnik D3. przejechałem autem zaledwie 49 tys.km jak na ta chwilę jest super."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, przyczepność , wykonanie
Wady:rak
v60/2011/170tys.km
Adam 22.01.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"Spalanie podane przez producenta to fikcja - użytkownicy poddają spalanie dokładnie takie jakie jest. Posiadam v60 niestety z silnikiem 2.0 D3 163 KM. podniosłem moc do 200KM. Z auta jestem zadowolony niemniej jednak żałuje że nie kupiłem D5 215 KM. W moim aucie padła uszczelka głowicy przy 80 tyś.km czego powodem było właśnie podniesienie mocy. Z dat tez jeśli miał bym ponownie kupować v60 to z silnikiem D5. Spalanie w D3 i D5 niemal identyczne a moc D5 nieporównywalnie większa. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:..........
Wady:...........
v60 2012
Michał Ostrołeka 21.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajne auto szukam takiego od kilku miesięcy... Niestety ale znaleźć ładne zadbane i pewne auto z silnikiem D5 graniczy z cudem. Miałem okazję jeździć S60 z tym silnikiem przez okres 2 miesięcy - BAJKA :-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:konfort, przyspieszenie, praca silnika, dopracowane wykończenie
Wady:w s60 bardzo mały bagaznik
S60 2010
Marek 13.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Zgadzam się z Niezależny serwis VOLVO. Niemniej jednak Polacy aby pochwalić się sąsiadowi nie patrzą na silnik a na model auta - zasada ja mam np. v60 ale ze z najsłabszym albo dziadowskim D3 to już nie ważne- albo powypadkowy złom o 30% tańszy kupiony od handlarza. W Naszym kraju liczy się tylko cena i mały przebieg - nie ważne ze skręcony. V 60 jest bardzo fajnym autem , niemniej jednak kupić zadbane z D5 to wyzwanie. Płaczą że się silnik popsuł Ci co kupili śmiecia ściągniętego z zachodu z Bóg wie jakim przebiegiem od cwaniaka handlarza"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:konfort, bezpieczeństwo
Wady:brak
v60/2010/D5
Niezależny serwis VOLVO 09.01.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"jeśli v60 to tylko z silnikiem D5.( 215 KM ) W żadnym wypadku nie kupować D3 ( 163 KM) bo to awaryjny silnik który jest wyżyłowany i ciągle w nim ulega uszkodzeniu uszczelka pod głowica lub właśnie pęka obudowa cylindra. kolejna sprawa to fakt ze jego spalanie jest większe od D5.2.4. Silnik 2.0 ( 136 KM ) do v60 to trochę zbyt mało a D2 ( 115 KM ) to naprawdę nieporozumienie. Jak poniżej koledzy wspomnieli : jak kupować to sprawdzone modele serwisowane w aso - wystrzegać się aut od handlarzy. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo fajne bezpieczne auto. Fantastyczne przyspieszenie i dynamika z silnikiem D5
Wady:Wadliwy silnik D3 163 KM. Zbyt słabe silniki D3 136 KM i D2 115 KM.
v60