alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)Wyświetleń: 22773

Volvo V60 I 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D211527011.34.5
2.0 D313635010.44.7
2.0 D52054208.26.9

14.07.2014KrissTak

Mam D5 i nie chcę w życiu innego silnika. Fantastyczne osiągi"


30.05.2016JózekNie

"Ja chyba miałem pecha kupiłem sam. 140 tys przebiegu po zakupie stwierdziłem ubytek płynu przejechałem 1 tys km po miesiącu. Kaplica silnik do wymiany sprawa trafi do sądu, przyczyna kupiłem sam z pękniętą tuleja, koszt 35 tys - masakra. poza tym sam jest fajny."


14.08.2014Volvo Polska MBTak

"sprecyzowanie - chodzi mi o auta kupowane z przebiegami kilku set tys.km i nie koniecznie w ostatnim czasie były serwisowane... Dodam tylko tyle ze 90% aut sprowadzanych z za granicy to niestety auta bardzo wyeksploatowane ale coz ludzie kupują a potem jak kolega MAX ma jak ma... "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 51
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 127

Opinie użytkowników

Włodek Czestochowa 03.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moj brat posiada s60 z 2010 roku z silnikiem 2.0 diesel 163 KM, Ja obecnie posiadam v60 z silnikiem D5 215 KM z 2011roku zaledwie od 5 miesięcy - przejechałem autem jakieś 6 tyś km i jestem bardzo zadowolony. W odniesieniu do silnika D3 silnik D5 to prawdziwa przyjemność z jazdy , nawet nie ma co porównywać. Co do kupna samego auta faktycznie handlarzy trzeba omijać z daleka. s 60 czy v 60 z silnikiem D5 naprawdę trudno kupić - rzadko kto sprzedaje dobre i pewne auta z tym silnikiem. Osobiście jak szukałem to oglądałem i sprawdzałem chyba 5 sztuk ( komisy) wszystkie były powypadkowe. Ładne dopiero kupiłem w aso - używane."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:bezpieczeństwo, dynamika i praca silnika
Wady:na obecna chwile brak
v60/2011/140 tys.km
Jaro 31.12.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
" Jako pracownik jednego z aso Volvo mogę powiedzieć tyle: Fantastyczne auto. Najlepiej kupić z silnikiem T6 albo D5. Auta raczej mało awaryjne - niemniej jednak psują się jak każde inne. Jak ktoś poniżej wspomniał odradzam zakup auta od Panów się tym procederem trudniącym z przyczyn chyba wszystkim znanym. Wspaniała sportowa sylwetka, a jednak rodzinne kombi. Co do auta z 2.0 faktycznie trochę za mało a spalanie identyczne jak w D5 tym co cenią fajne przyspieszenie, dynamikę i przyjemność z jazdy ciesząc się odrobiną mocy pod nogą zdecydowanie odradzam silnik 2.0 a tym bardziej 1.6 bo to już zupełne nieporozumienie. Podane w danych technicznych wyniki spalania to jakiś żart auto z silnikiem D5 spala wartości zbliżone do podanych przez użytkowników - jakie i ja podaje. DPF nie jest już problematyczny w tym aucie podobnie jak turbiny i dwumas - jak dbasz tak masz :-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:...............
Wady:...................
v60
Irek 27.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"to już moje drugie v 60 pierwsze kupiłem w 2011 roku z silnikiem 2.0 D3 163 KM - byłem zadowolony choć generalnie chciałem kupić V 60 z silnikiem D5. którego kupno graniczy z cudem... ( mam na myśli auto od osoby prywatnej- nie od handlarza bo wiadomo co oni sprzedają ) W ubiegłym roku sprzedałem szybko swoje 2 litrowe v 60 gdyż sąsiadowi kończył się leasing na jego v60 D5 i po wykupie powiedział ze mi je odsprzeda i tak się stało. od roku śmigam v 60 z silnikiem D5 215 Km i jestem mega szczęśliwy posiadając auto z tym silnikiem - 2.0 to jak już poniżej koledzy pisali zbyt mało i nie ta kultura i przyjemność z jazdy. co do samego v60 - auto rewelacja."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:silnik D5 - przyspieszenie - spalanie, radośc z prowadzenia auta. bezpieczeństwo, wygoda
Wady:cena auta jak dla przecietnego kowalskiego zaporowa
v60/2010rok D5 215 KM
Z 22.12.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Generalnie OK"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Komfort, niezawodność
Wady:Dosyc drogie części zamiene / brak zamienników
S-60 D-5 2006
DANIEL 20.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"v60 to fantastyczne autko mam takie od roku i jestem bardzo zadowolony. Co do silnika 2 litrowy diesel-zgadzam się z innymi osobami które wypowiedziały się poniże."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:ogólnie jestem zadowolony idealne auto jak dla 4 osobowej rodziny
Wady:troche mały bagaznik, ceny aso
v60/2011/120