alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 19275

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

20.06.2014JaTak

Stara (bo z 2002r) D5 164 km bodajże... nie wiem ile ma najechane, ale chyba grube setki tysięcy i nadal potrafi pozamiatać inne auta na światłach. Świetny silnik z automatem w S80. Nic więcej nie potrzeba na dojazdy do pracy (2x30km)- wygodnie i w miarę oszczędnie, bo średnio 6,12 l/100km.


04.01.2015RafalTak

jestem zadowolony z kultury pracy silnika D5 cenie go za dynamikę i dość niskie spalanie porównywalne do silnika D3. Auto mam od nowości serwisuje w ASO, Mam przebieg 211 tys ,km i zero problemów cho c słyszałem o awariach silnika D3 i D5. Niemniej jednak uważam ze jest to tak samo możliwe jak i awaria w innych silnikach, także w innych markach. Jak si e dba tak się ma-a jak kupuje się zajeżdżone złomy to tak właśnie jest ze się auto psuje. Polak nadal wierzy w cudowne okazje i auta za 3/4 ceny jako okazja a potem jest płacz. Osobiście polecam D5 silnika bardzo dynamiczny i oszczedny.


30.05.2016JózekNie

Ja chyba miałem pecha kupiłem sam. 140 tys przebiegu po zakupie stwierdziłem ubytek płynu przejechałem 1 tys km po miesiącu. Kaplica silnik do wymiany sprawa trafi do sądu, przyczyna kupiłem sam z pękniętą tuleja, koszt 35 tys - masakra. poza tym sam jest fajny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

Włodek Czestochowa 03.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moj brat posiada s60 z 2010 roku z silnikiem 2.0 diesel 163 KM, Ja obecnie posiadam v60 z silnikiem D5 215 KM z 2011roku zaledwie od 5 miesięcy - przejechałem autem jakieś 6 tyś km i jestem bardzo zadowolony. W odniesieniu do silnika D3 silnik D5 to prawdziwa przyjemność z jazdy , nawet nie ma co porównywać. Co do kupna samego auta faktycznie handlarzy trzeba omijać z daleka. s 60 czy v 60 z silnikiem D5 naprawdę trudno kupić - rzadko kto sprzedaje dobre i pewne auta z tym silnikiem. Osobiście jak szukałem to oglądałem i sprawdzałem chyba 5 sztuk ( komisy) wszystkie były powypadkowe. Ładne dopiero kupiłem w aso - używane."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:bezpieczeństwo, dynamika i praca silnika
Wady:na obecna chwile brak
v60/2011/140 tys.km
Jaro 31.12.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
" Jako pracownik jednego z aso Volvo mogę powiedzieć tyle: Fantastyczne auto. Najlepiej kupić z silnikiem T6 albo D5. Auta raczej mało awaryjne - niemniej jednak psują się jak każde inne. Jak ktoś poniżej wspomniał odradzam zakup auta od Panów się tym procederem trudniącym z przyczyn chyba wszystkim znanym. Wspaniała sportowa sylwetka, a jednak rodzinne kombi. Co do auta z 2.0 faktycznie trochę za mało a spalanie identyczne jak w D5 tym co cenią fajne przyspieszenie, dynamikę i przyjemność z jazdy ciesząc się odrobiną mocy pod nogą zdecydowanie odradzam silnik 2.0 a tym bardziej 1.6 bo to już zupełne nieporozumienie. Podane w danych technicznych wyniki spalania to jakiś żart auto z silnikiem D5 spala wartości zbliżone do podanych przez użytkowników - jakie i ja podaje. DPF nie jest już problematyczny w tym aucie podobnie jak turbiny i dwumas - jak dbasz tak masz :-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:...............
Wady:...................
v60
Irek 27.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"to już moje drugie v 60 pierwsze kupiłem w 2011 roku z silnikiem 2.0 D3 163 KM - byłem zadowolony choć generalnie chciałem kupić V 60 z silnikiem D5. którego kupno graniczy z cudem... ( mam na myśli auto od osoby prywatnej- nie od handlarza bo wiadomo co oni sprzedają ) W ubiegłym roku sprzedałem szybko swoje 2 litrowe v 60 gdyż sąsiadowi kończył się leasing na jego v60 D5 i po wykupie powiedział ze mi je odsprzeda i tak się stało. od roku śmigam v 60 z silnikiem D5 215 Km i jestem mega szczęśliwy posiadając auto z tym silnikiem - 2.0 to jak już poniżej koledzy pisali zbyt mało i nie ta kultura i przyjemność z jazdy. co do samego v60 - auto rewelacja."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:silnik D5 - przyspieszenie - spalanie, radośc z prowadzenia auta. bezpieczeństwo, wygoda
Wady:cena auta jak dla przecietnego kowalskiego zaporowa
v60/2010rok D5 215 KM
Z 22.12.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Generalnie OK"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Komfort, niezawodność
Wady:Dosyc drogie części zamiene / brak zamienników
S-60 D-5 2006
DANIEL 20.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"v60 to fantastyczne autko mam takie od roku i jestem bardzo zadowolony. Co do silnika 2 litrowy diesel-zgadzam się z innymi osobami które wypowiedziały się poniże."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:ogólnie jestem zadowolony idealne auto jak dla 4 osobowej rodziny
Wady:troche mały bagaznik, ceny aso
v60/2011/120