alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 19818

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

26.08.2014Piotrek Tak

posiadam s60 z silnikiem D5 z 2011 roku 215 konny motor jest bardzo fajny ma fantastyczne przyspieszenie oraz dość niskie spalanie. Brak tak zwanej turbo dziury. W chwili obecnej mam 137000 km przebiegu i jak do tej pory brak jakichkolwiek problemów. Zdecydowanie polecam kierowcą lubiącym dynamiczna jazdę autem


23.09.2017MichałTak

Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 163KM już po chipie na 220KM/500NM. Motor jest świetny, ma mocniejsze korbowody od starej D5, dzięki SWIRL i dużej el. sterowanej turbosprężarce możemy osiągnąć lepsze wyniki na hamowni i dłużej pocieszyć się motorem(pomijajac fakt jak zadbana musi być całość żeby pomyslnie przeszłą testy na hamowni :) o czym niektórzy zapominają, głupio uważając że po chipie to już zajechane auto :D. O dynamice i prostocie budowy silnika jak i dostępu do osprzętu nie trzeba się nawet wypowiadać bo jest świetnie! (tu miałem porównanie do 2.0 diesel BMW, gdzie zrobić rozrząd to 1300pln!!!, a Volvo 450pln.) Naprawdę super, szkoda że nowe to już tylko 4 cylindry... 5 brzmi świetnie.


29.06.2014Sylwek PruszkówTak

mam v60 2.4 D5 215 KM i jestem mega zadowolony, auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, wcześniej jeździłem Audi A6 nawet się nie umywa do mocy, dynamiki, przyspieszenia i pracy silnika - volvo prowadzi się fantastycznie. zero problemów. Obecny przebieg auta 230 tys.km


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 127

Opinie użytkowników

Bartłomiej 12.12.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Posiadam od 6 miesięcy v60 z silnikiem D5 - z auta jestem bardzo zadowolony, Dynamika- przyspieszenie dają naprawdę przyjemność z jazdy. Zdecydowany byłem na silnik 2.0, jednak jak wsiadłem w D5 nie chciało się z niego wysiadać. Jak kupować v60 to tylko z silnikiem D5 aut z tym silnikiem jest mało i są sporo droższe od modelu z 2.0 diesel ale naprawdę warto zapłacić więcej - Tylko nie kupujcie ludzie auta od handlarzy!!!!!!! Objeździłem co najmniej 15 sztuk w Polsce i to są piękne złomy - cena mówi za siebie - jak kupować to tylko od właściciela ( polski salon ) albo z używkę z aso nie dajcie się nabrać na cenę !!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:dynamiczny i zarazem oszczedny silnik - spalanie porównywalne jak w 2 litrowym silniku a przyspieszenie i dynamika o niebo lepsze, Silnik D5 daje radośc z prowadzenia auta
Wady:nie za wiele miejsca z tyłu ale moze ja jestem zbyt wielki :-) 190 cm wzrostu
v60/2011/165 tyś km
Marek 26.11.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"super auta ale jak kupować to tylko z silnikiem D5. 2 litry to za mało jak na te auto. Autem już jeżdżę ponad 2 lata i jestem bardzo z niego zadowolony. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:dynamiczny silnik, dobre spalanie, bezpieczeństwo
Wady:brak
v 60/2010/165 tyś km
Milena &Darek 06.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mieliśmy z mężem v60 2.0diesla mieliśmy wypadek i auto zostało sprzedane. pojawił się za 2 miesiące jako bezwypadkowy ideał na otomoto oferowany przez jeden z komisów z tego powodu odradzam Państwu kupowanie aut u handlarzy. Obecnie kupiliśmy także auto używane v60 od prywatnej osoby z silnikiem D5. Same auto wiadomo jest identyczne niemniej jednak przyspieszenie kultura pracy, moc daje naprawdę super przyjemność z jazdy. Polecam każdemu auto z silnikiem D5, spalanie jest niemal identyczne a jak wspomniałam moc i praca silnika to jest to. Jesteśmy bardzo ale to bardzo zadowoleni . Jak ktoś poniżej już wspomniał 2.0 diesel to zdecydowanie zbyt mało jak na v60."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:ładne auto, super praca i przyspieszenie, konfort jazdy
Wady:silnik 2.0 diesel zbyt malo jak na v60
v60/2010/148
Rafał 20.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kupiłem auto używane z przebiegiem 140 tyś km salon Polska. Obecnie przejechałem już 40 tyś.km i z auta jestem bardzo zadowolony. Poprzednie auto jakie miałem to audi A4. Volvo to zupełnie inna liga- jestem bardzo zadowolony ze wybrałem v60 D5. Jeździłem troszkę 2.0 i jak sądzę warto było dołożyć i kupić D5, zupełnie inna kultura jazdy, przyspieszenie, przy bardzo podobnym spalaniu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:ogólnie jestem zadowolony z tego auta
Wady:brak
v60/2010/180 tyś.km
Ania 06.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super auto - jestem bardzo ale to bardzo zadowolona."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:bezawaryjność, ładny wygląd, wygodny, ładnie wykończony, bezpieczny
Wady:nie ma
v60 2010 rok 183 tyś.km