alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 18828

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

02.12.2015RomanTak

Jestem bardzo zadowolony ze kupiłem auto z silnikiem D5, Nie był to nowy egzemplarz a auta kupione od 1 właściciela krajowe- serwisowane w aso. Z auta jestem bardzo zadowolony. Z tym silnikiem można śmiało powiedzieć ze ma zapędy sportowe, bardzo dobra dynamika i przyspieszenia przy dość niskim spalaniu. Co do awarii: wymieniane tuleje zawieszenia tył, reszta to tylko filtry i płyny czyli normalna eksploatacja. tak wiec można śmiało powiedzieć ze jak na 130 tys. przebiegu jest OK


14.07.2014KrissTak

Mam D5 i nie chcę w życiu innego silnika. Fantastyczne osiągi


06.11.2016MariuszTak

Nabyłem drogą kupna VOLVO XC70 D5 AWD 2013 rok przebieg 190 tys km oryginał kupiony od znajomego który nabył auto w salonie jako nowe. Co mogę powiedzić po przejechaniu 50 tys km. Zero ale to absolutne zero problemów. Wymiana oleju co 15 tys km daje gwarancję czystości silnika i bezproblemowej eksploatacji DPF. Serwisanci przestrzegają że to D5 jazda nim jak D3 na rekord niskiego zużycia paliwa 6l (pojazd waży 2t) to krótka droga do problemów dlatego konie trzeba karmić i żwawo operowač pedałem gazu. Na autostradach jeżdzić 140-150 km/h i tankować paliwo dobrej jakości o obliżonej zawartości siarki (abałość o wtryski w nowej wersji nie są poddawane regeneracji a to spory koszt który można odłożyć w czasie nawet o 80-100 tys - wymiana 250-300 tys km. Moje wtryski sprawdzałem przy przebiegu 190 tys bezpośrednio w Bosh i diagnoza to potwierdza używanie dobrej jakości paliwa opłaciło się). Polecam ten model i silnik pod wzgllędem dynamiki, na uznanie zasługuje układ kierowniczy i komfort podróżowania na długich trasach. Pokonanie pojazdem dystansu 1000-1500 kilometrów kończy się zawsze tak samo jakbym przejechał 400 km VW Touaregiem z ktrórego się przesiadłem 3,5 V6 2010 rok. W czym VOLVO jest słabsze od VW to dzielność w lekkim terenie, i uciąg przyczepy. Ale kupując VOLVO XC70 AWD D5 oczekiwałem max komfortu i radości z jazdy i te warunki spełnia w 100%. Co dalej zobaczymy wszystko się kiedyś psuje mam nadzieję że nie w moich rękach jak doświadcze złego napewno Wam to opiszę na razie słowa uznania dla VOLVO za ten model i konfiguracjé.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

Bartłomiej 12.12.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Posiadam od 6 miesięcy v60 z silnikiem D5 - z auta jestem bardzo zadowolony, Dynamika- przyspieszenie dają naprawdę przyjemność z jazdy. Zdecydowany byłem na silnik 2.0, jednak jak wsiadłem w D5 nie chciało się z niego wysiadać. Jak kupować v60 to tylko z silnikiem D5 aut z tym silnikiem jest mało i są sporo droższe od modelu z 2.0 diesel ale naprawdę warto zapłacić więcej - Tylko nie kupujcie ludzie auta od handlarzy!!!!!!! Objeździłem co najmniej 15 sztuk w Polsce i to są piękne złomy - cena mówi za siebie - jak kupować to tylko od właściciela ( polski salon ) albo z używkę z aso nie dajcie się nabrać na cenę !!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:dynamiczny i zarazem oszczedny silnik - spalanie porównywalne jak w 2 litrowym silniku a przyspieszenie i dynamika o niebo lepsze, Silnik D5 daje radośc z prowadzenia auta
Wady:nie za wiele miejsca z tyłu ale moze ja jestem zbyt wielki :-) 190 cm wzrostu
v60/2011/165 tyś km
Marek 26.11.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"super auta ale jak kupować to tylko z silnikiem D5. 2 litry to za mało jak na te auto. Autem już jeżdżę ponad 2 lata i jestem bardzo z niego zadowolony. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:dynamiczny silnik, dobre spalanie, bezpieczeństwo
Wady:brak
v 60/2010/165 tyś km
Milena &Darek 06.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mieliśmy z mężem v60 2.0diesla mieliśmy wypadek i auto zostało sprzedane. pojawił się za 2 miesiące jako bezwypadkowy ideał na otomoto oferowany przez jeden z komisów z tego powodu odradzam Państwu kupowanie aut u handlarzy. Obecnie kupiliśmy także auto używane v60 od prywatnej osoby z silnikiem D5. Same auto wiadomo jest identyczne niemniej jednak przyspieszenie kultura pracy, moc daje naprawdę super przyjemność z jazdy. Polecam każdemu auto z silnikiem D5, spalanie jest niemal identyczne a jak wspomniałam moc i praca silnika to jest to. Jesteśmy bardzo ale to bardzo zadowoleni . Jak ktoś poniżej już wspomniał 2.0 diesel to zdecydowanie zbyt mało jak na v60."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:ładne auto, super praca i przyspieszenie, konfort jazdy
Wady:silnik 2.0 diesel zbyt malo jak na v60
v60/2010/148
Rafał 20.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kupiłem auto używane z przebiegiem 140 tyś km salon Polska. Obecnie przejechałem już 40 tyś.km i z auta jestem bardzo zadowolony. Poprzednie auto jakie miałem to audi A4. Volvo to zupełnie inna liga- jestem bardzo zadowolony ze wybrałem v60 D5. Jeździłem troszkę 2.0 i jak sądzę warto było dołożyć i kupić D5, zupełnie inna kultura jazdy, przyspieszenie, przy bardzo podobnym spalaniu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:ogólnie jestem zadowolony z tego auta
Wady:brak
v60/2010/180 tyś.km
Ania 06.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Super auto - jestem bardzo ale to bardzo zadowolona."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:bezawaryjność, ładny wygląd, wygodny, ładnie wykończony, bezpieczny
Wady:nie ma
v60 2010 rok 183 tyś.km