alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 19819

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

15.12.2014PrzemoTak

Cóż jak w przypadku Grzegorza takie coś się zdarza we wszystkich silnikach bez względu na markę - współczuje i życzę taniej naprawy auta. Mam s60 z silnikiem D5 i osobiście w od 4 lat jestem zadowolony z auta, zero jakichkolwiek poważnych problemów- wiadomo jakieś tam pierdy raz czy dwa się trafiły.


16.01.2018ElNinoTak

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków i układu paliwowego, dzięki temu wtryski chodzą ciszej i silnik ogólnie lepiej sie zbiera, mniej kopci przy ostrym przycisnieciu ( duzo informacji na necie- szukać olej 2t do diesela). Olej w silniku ( wchodzi 6l) TYLKO syntetyk 5w30 i nie ma co zmieniać na półsyntetyk! Wymiana co rok lub co 10.000km. Rozrzad kompletny koszt 480pln wymieniłem sam! Zawieszenie wcale nie takie drogie. Spalanie jakieś 5.5L trasa. 6,3 mieszany tryb, miasto pod 8. Mierzona metodą lania pod korek. Tylko dobre paliwo, nie lać gówna szkoda wtrysków! Tak dbane auto potrafi przejechać nawet milion a wtryski bez problemu zrobią minimum 700000km.


09.05.2016AndrzejTak

Silnik w moim xc60 2011 spisuje się znakomicie nie mam z nim żadnych problemów. Może trudno w to uwieżyć ale jadąc że śląska nad morze bocznymi drogami wykręciłem 6,2l/100km,nie przekraczając prędkości 100/h w 2 osoby.Można?-można. -


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 127

Opinie użytkowników

Arkadiusz M 17.08.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam v60 D5 2.4 215 KM od ponad roku, auto kupiłem używane od osoby prywatnej. Obecny przebieg 168 tyś km i zero jakichkolwiek poważnych problemów. Jedyna awaria to uszkodzenie sprężyny pedału sprzęgła. Auto jest systematyczne serwisowane w aso. Z auta jestem bardzo zadowolony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Wszystko
Wady:barak
v60 D5 215 Km 2.4 168 tys.km
Sylwek 16.08.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"Mój Brat ma D5 v60 z 2010 roku auto super zero jakichkolwiek problemów spalanie naprawdę zaskakujące jak na ten silnik - prowadzi się wyśmienicie. Od kilku miesięcy szukam V60 D5 i tak jak kolega Radek musze przyznać ze kupno auta graniczy z cudem albo powypadkowe albo od handlarzy z Bóg wie jaką historią. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Przyjemność prowadzenia, dynamika i przyspieszenie, niskie spalanie, wygoda
Wady:cena zakupu auta
v60 D5
Radek 14.08.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Jeździłem v60 ponad rok niestety z przyczyn losowych musiałem się z autem rozstać. Obecnie szukam ponownie D5 215km ale kupić to auto to jak poszukiwanie igły w stogu siana... 2- 3 sztuki naotomoto wszystkie albo po przygodzie albo gole. Zakochany jestem w v60 ale w grę wchodzi tylko i wyłącznie D5 215 manualna skrzynia. 2.0 to za mało jak na ten samochód jak kupować to tylko D5"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:dynamika i przyspieszenie, konfort jazdy, niskie spalanie
Wady:D5 praktycznie nie dostępne z drugich rak
v60 215KM 2010 rok
Waldek 02.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem v60 210 rok produkcja pierwsza rejestracja 2011 rok. Wcześniej jeździłem Mondeo z 2009 roku 2.0 diesel. Co mogę powiedzieć v60 jest super. marzyłem o tym aucie z takim silnikiem szukałem go ponad 7 miesięcy. Auto ma super przyspieszenie - prace silnika , komfort jazdy. Jestem bardzo zadowolony."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:silnik - jego moc i brzmienie, przyspieszenie, wykończenie, komfort jazdy, dośc niskie spalanie jak na taki silnik
Wady:brak
v60/d5 215 kony/169 tys km
michał 29.06.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Jeździłem około 2 lat volvo s60 z tym silnikiem ( niestety auto uległo wypadkowi - zostało sprzedane )faktycznie bardzo fajnie się jeździ tym autem. 215 KM robi swoje auto ma fantastyczną dynamikę i przyspieszenie. Sam obecnie szukam zadbanej s/v60 2.4 D5 215 KM ale kupić ładną bezwypadkową sztukę graniczy z cudem."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.8l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, dynamiczny silnik, wykończenie, dobre wyniki spalania, wyglad zarówno S jak i V 60
Wady:cena zakupu
s 60 215 km D5 2010 rok ostatni przebieg 150 tys.km