alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)Wyświetleń: 19221

Volvo V60 2.4 D5 (215KM)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6.7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

01.07.2017VOLVO D5Tak

Auto posiadam od ponad 10 lat, na liczniku 750 tys tylko raz wymieniałem koło dwu masowe, olej mobil 10w40 co 10 tys, po tym czasie stwierdzam że to najlepszy diesel jaki kiedy kolwiek istniał, wtryskiwacze jeszcze fabryczne choć już dymek widać z wydechu, turbo idealne, egr nawet nie wiem czy tam jest, spalanie bardzo niskie rekord przy spokojnej jeździe 4.6 z dystrybutora, przy normalnej jeździe do 120 5.5l silnik jest oszczędny do 160 3tys obrotów po wyżej tej prędkości spalanie rośnie (komputer pokazuje bzdury np.3.2 l/100) miasto max 8 przy dynamicznej jeździe, silnik bardzo kulturalnie pracuje, 5 cylindrów przyjemnie brzmi. Awarie jakie miałem, połamały się łopatki pompy wody (były plastikowe) pompa zmieniana na taką z matalowymi łopatkami, raz padł termostat pare lat temu był bardzo drogi 450zł, czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (przy dynamicznym przyspieszaniu wyskakiwał błąd i auto drastycznie traciło moc) zerwane koło pasowe napędzające pasek wielorowkowy o dziwo auto dojechało z Ostrowca Świętokszyskiego do Warszawy bez paska.


03.03.2014MarekTak

Zgadzam się z przedmówcą, jeden z najlepszych diesli na rynku,a na pewno najlepszy w swojej klasie. Blok w całości odlany z aluminium. Silnik bardzo trwały i odporny u mnie w s80tce prawie 300 tyś, i absolutnie zadnych problemów z silnikiem. Spalanie miasto to około 8.5l trasa nawet poniżej 5.5l. Nie zamieniłbym go na zaden inny....


28.11.2017MariuszTak

Posiadam xc70 2006r 185 Km przebieg 435 tys u mnie zrobił 175 tys spalanie śr. 7l, zero problemów z obsługą wgrałem menu j.polski (był sprowadzony na zamówienie kolor i wyposażenie z Niemiec), szukam nowszego już po lifcie do przebiegu 500tys, wcześniej miałem d5 2003r V70 220 tys żadnych napraw spalanie było niewielkie ok.5L, nie wtajemniczeni nie wierzą, awd spala 7 na trasie bez wielkiego oszczędzania, okazyjnie jeźdzę audi A4 2008r 2,0 TDI bez porównania jakość prowadzenie ergonomia polecam vo, i.. już nie zmienię marki, może tylko za 20 lat na elektryka bez d5 bo innych nie będzie,koszty utrzymania nie są duże oryginalny rozrząd nożna nabyć samemu za 900 zł oczywiście plus wymiana, ew. coś z Volvofan z Białegostoku maja wszystko do nich, samochód wysokiej jakości i klasy silnik pracuje jak benzyna.Od 2000 r Comonrail w produkcji volvo, większość marek zaczęła masowo comona robić około 2008r ale i tak nie wyszedł tak jak D5, czyściłem raz DPF z wypalaniem koszt nieduży 200 zł w czerwcu 2017 czyli już po 400 tys. pozdr.Mariusz


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 30):
(8.74)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 8.4/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

300

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

Tomek 26.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"od 6 miesięcy jestem posiadaczem v60 z 215 konnym silnikiem D5. Miałem wiele aut w tym BMW 5 audi A4 oraz volvo s 80 2.0 diesel, ale to jak pracuje i jak się jeździ v60 D5 jest nie do opisania-jestem strasznie zadowolony z tego auta :-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, wygoda i bezpieczeństwo, wygląd, niskie spalanie
Wady:BRAK
v60 2010 rok. 190 tys.km
włodek 25.06.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"V60 to super auto D5 daje przyjemność z jazdy - Polecam jestem użytkownikiem od 4 lat i z czystym sumieniem kupił bym raz jeszcze v60 jak miał bym kupować ponownie auto. Wcześniej miałem Audi i ciągle coś się psuło, niby drobiazgi ale denerwowało - no i na drogach ciągle mijałem takie samo audi... Z v60 jak do tej pory nie mam żadnego problemu"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Silnik D5, dynamika i przyspieszenie, przyjemnosc prowadzenia, wykończenie
Wady:troche mały bagarznik jak na kombi
volvo v60 D5 215 KM, 2010 rok. 170 tys.km
Radek W-wa 24.06.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Posiadam v60 od 1 roku i zgodzę się co do jednego ten samochód jest naprawdę super autem ale tylko i wyłącznie z motorem D5. 2L posiada mój kolega z pracy to zdecydowanie za mało jak na te auto- już żałuje ze nie dołożył troszkę pieniędzy i nie kupił D5 "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:radośc i przyjemnośc z prowadzenia auta, bardzo dynamiczny silnik
Wady:w chwili obecnej nie mam nic do zarzucenia v60
v60 2.4 D5 215 KM. 2012 rok
xxxxxxxxxxxxxxx 23.06.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
"Nie wiem kto napisał te średnie spalanie ON w 215 konnym silniku w danych technicznych- ale ni jak się maja z rzeczywistością. V 60 naprawdę fajne auto choć czasem słychać o awariach silnika.( inne marki także jak słychać się psują- to już nie te same auta co kiedyś ) Osobiście jestem z tego auto bardzo zadowolony i śmiało je mogę polecić."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:przyspieszenie, przyjemnośc z prowadzenia, wygoda, bezpieczeństwo, super auto dla 2+1+ pies
Wady:mały bagarznik, ceny serwisu w aso
v60 215 km/2011/120tys km
Marek 23.06.2014
Średnia:
(3.00)
Tak
"V 60 z silnikiem D5 215KM jest naprawdę bardzo dynamicznym i dobrym autem. Posiadałem wcześniej kilka aut marki volvo z silnikiem diesla 2.0 jednak 2.4 i 215 KM + komfort v60 robi naprawdę wrażenie i daje niesamowita przyjemność z jazdy. Przy tej masie i gabarytach 2.0 diesel to zdecydowanie za mało. Koszt serwisu faktycznie spory ale w odniesieniu do innych marek wygląda raczej podobnie. Volvo mogło by popracować nad jakością skóry na siedzeniach. Mam przebieg 94 tys.km jedyny mankament to podniszczone siedzisko fotela kierowcy. Co do awaryjności silnika jak do tej pory zero problemów."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Dynamiczny silnik, komfort jzady, bezpieczeństwo, Przyjemnośc z prowadzenia auta
Wady:koszt serwisu mogł by byc tańszy, skóra na siedzeniach mogła by byc lepszej jakości
v60/2010/94