alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo XC60 I 2.4 D DRIVe 175KM (D5 244T14)

Volvo XC60 I 2.4 D DRIVe 175KM (D5 244T14)Wyświetleń: 6927

Volvo XC60 I 2.4 D DRIVe 175KM (D5 244T14)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]175
Moment obrotowy [Nm]420
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]6.0

Zalecane przez serwis

?Typ oleju0W30 lub 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000/160.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 D51854009.57.7
2.4 D52154208.45.9
2.0 D41634009.75.9

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 2):
(7)
Trwałość silnika
 7.5/10
Niezawodność auta
 7.5/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

xc 60 i generacja 30.03.2019
Średnia:
(7.75)
Tak
Opinia: Wysoka kultura pracy,dobre osiągi, akceptowalne spalanie, przyjemny dla ucha. Polecam.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0-7.0l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:trwały silnik, dosyć ekonomiczny jak na tą pojemność, dobra dynamika.
Wady:dpf
Rocznik / Przebieg:2009 r 161.000km
Tomek 17.05.2017
Średnia:
(6.25)
Tak
Opinia: *
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2.4D/2009/150000