alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Saab 9-3 II  1.9 TiD 120KM (Z19DT)

Saab 9-3 II 1.9 TiD 120KM (Z19DT)Wyświetleń: 26307

Saab 9-3 II  1.9 TiD 120KM (Z19DT)

Okres produkcji: 2002-2011

Wersje nadwozia: sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)11.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 8 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.1

Trasa: 6

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TiD1503209.55.9
1.9 TTiD1804008.54.5
2.2 TiD12528010.46.8

01.11.2019Saab 9-3 Tak

Silnik godny polecenia jest niezawodny i praktycznie bezawaryjny,nie wielu wie że to konstrukcja fiata (jak wyżej w opisie) i dlatego się boją.Obecnie przebieg 320tys jak drugi własciciel osobiście zrobiłem 140tys między czasie wymiana rozrządu,egera i dwumasy ale to rzecz naturalna poprostu sie żużyły.Sam silnik pancerny i niezawodny orginał turbo,wtryski,pompa w jak najlepszym stanie.Te 120KM jest w sam raz do spokojnej jazdy ja jedna zdecydowałem się na podniesienie mocy do 150KM i auto zyskało na dynamice i elastyczności.Części bardzo przystepne zresztą tak jak pisałem tam się praktycznie nic nie psuje,olej wymiana co 15 tys i nie bierze ani grama.Jestem bardzo zadowolony i jak słyszę o tych nowościach diesla i ich awariach to po otwarciu maski uśmiecham sie do mojego 1.9TiD.Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 7):
(8.64)
Trwałość silnika
 9.14/10
Niezawodność auta
 9.29/10
Spalanie ON
 8.29/10
Koszty utrzymania
 7.86/10

Głosy według opinii:

70

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

Saab 93 IIGen 1.9TiD 120KM 30.08.2019
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Saabinkę posiadam od 5 miesięcy, zrobiłem nią +/- 7k km i powiem szczerze, że jedyne usterki jakie miały miejsce przy motorze to tylko zacięty termostat no i wymiana świec na nowe bo stare poddały się przez co autko ciężko odpalało i łatwo się dławiło na zimnym silniku. Dwumas wymieniony przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 220k km i to była pierwsza wymiana. Turbo śmiga od nowości (przebieg auta 302k km) jedyne co mógł bym powiedzieć to co 100k trzeba wymieniać uszczelniacze na zaworach bo silnik lubi puścić szaro/niebieskiego "bąka" ale to wymieniam już niedługo wiec problem zniknie. Polecam ten silnik do tego autka komfort bajka i do tego moc zadowalająca ale chip na 150KM wpadnie może za pół roku więc wtedy to wgl. będzie lux i torpeda ;) Bez chipa 200km/h spokojnie poleci, po mam nadzieję na 220/240 ;D
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:Niskie spalanie Tani serwis bo to w końcu silnik Fiata Wyciszenie Trwałość silnika
Wady:Skrzypiące plastiki Brak możliwość rozwoju systemu Audio
Rocznik / Przebieg:2006r. 302kkm
Dawid Poznań 12.09.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Samochód zakupiony całkiem przypadkiem,stawiałem na inne marki. Spodobała mi się linia nadwozia i zrywność 6 biegowego dieselka. Zaskoczyły mnie 120KM pozytywnie. Wcześniej miałem w innej marce 150KM i szczerze miały by co robić tymi 120KM.Samochód dobrze wykonany poza plastikami i audio na których trochę moim zdaniem oszczędzono - a szkoda. Auto komfortem i wielkością porównywalne do a4 b6. Przejechałem 60.000 bez awarii, tylko wymiany eksploatacyjne .oleje,płyny,łączniki... ale to normalne w każdym aucie - to nie awaria. Bardzo dobrze jeździło się mojej kobiecie tym zwinnym autem, dobry promień skrętu, dobra widoczność i ekonomia. Niektórzy piszą drogi w naprawach - w serwisie owszem , w sklepach internetowych części jest multum - w różnych cenach. Ja napiszę tak - audi a6 i vw cc jest droższy w naprawie... peugeot 607 też .. :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:zwinny i dobry silnik, wygląd .Auto którego boją się ludzie,ale jak już raz kupią zawsze kupują.
Wady:jakość plastików i audio
Rocznik / Przebieg:93 II/ 2005/ 1.9 120KM /176000
Jordan 23.04.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Raz Saab ... zawsze Saab ;)
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:kultura pracy, ergonomia, wygoda, styl, niezawodnosc
Wady:Koszty utrzymania, brak updatu nawigacji
Rocznik / Przebieg:9-3 1.9 TiD 2008 , 220 000 km
marcin 20.04.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Auto da indywidualistów
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:kultura pracy, zawieszenie ergonomia, styl
Wady:zestaw audio
Rocznik / Przebieg:Tid 120km,2009 rok 180000km
Krzysztof 15.03.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Auto warte polecenia .
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wygodny
Wady:drogie części
Rocznik / Przebieg:saab 93 vector / 2005 / 175000
Marcin WWA 13.10.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
Opinia: Wytrzymały silnik diesla o średniej kulturze pracy i wystarczających osiągach, drogi w naprawach.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Silnik znany mechanikom od podszewki.
Wady:Koszty napraw.
Rocznik / Przebieg:Saab 93 2005r. 200.000km
EUGENIUSZ 10.06.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Prawdziwa klasa PREMIUM
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:BEZAWARYJNOŚĆ
Wady:DROGI
Rocznik / Przebieg:SAAB 93 19Tid 2007 120 000km