alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 106 I  1.4 D  (50KM)

Peugeot 106 I 1.4 D (50KM)Wyświetleń: 3057

Peugeot 106 I  1.4 D  (50KM)

Okres produkcji: 1991-1996

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1360
Moc [KM]50
Moment obrotowy [Nm]82
Doładowanie-
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna145
Przyspieszenie (0-100km/h)21
Spalanie - miasto [l/100km]
Spalanie - trasa [l/100km]
Spalanie - średnie [l/100km]

Zalecane przez serwis

?Typ oleju10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.10.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 D5895155-

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.8

Trasa: 3.9

Średnie: 4.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Marcin 20.02.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo trwały diesel auto w ocynku Dużo lepszy wybór niż Matiz,tico,cinquecento uno etc"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:tani w eksploat.
Wady:głośny gdy zimny plus wibracje
1992 200000 tys.km
karo; 17.10.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"posiadam od 5lat ten samochodzik silniczek pracuje wysmienicie daje rade trzeba pilnowac wymiany oleju a bedzie jezdził bardzo długo"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:niskie koszty spalania
Wady:słabe wyciszenie kabiny
106 1,4 diesel 1993 270tys.przebiegu

Kod antyspamowy
Odśwież

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.