alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 106 I  1.4 D  (50KM)

Peugeot 106 I 1.4 D (50KM)Wyświetleń: 4930

Peugeot 106 I  1.4 D  (50KM)

Okres produkcji: 1991-1996

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1360
Moc [KM]50
Moment obrotowy [Nm]82
Doładowanie-
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna145
Przyspieszenie (0-100km/h)21
Spalanie - miasto [l/100km]
Spalanie - trasa [l/100km]
Spalanie - średnie [l/100km]

Zalecane przez serwis

?Typ oleju10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.10.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.8

Trasa: 3.9

Średnie: 4.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 D5895155-

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Marcin 20.02.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo trwały diesel auto w ocynku Dużo lepszy wybór niż Matiz,tico,cinquecento uno etc"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:tani w eksploat.
Wady:głośny gdy zimny plus wibracje
1992 200000 tys.km
karo; 17.10.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"posiadam od 5lat ten samochodzik silniczek pracuje wysmienicie daje rade trzeba pilnowac wymiany oleju a bedzie jezdził bardzo długo"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:niskie koszty spalania
Wady:słabe wyciszenie kabiny
106 1,4 diesel 1993 270tys.przebiegu