alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 405 1.9 D (71KM)

Peugeot 405 1.9 D (71KM)Wyświetleń: 2665

Peugeot 405 1.9 D (71KM)

Okres produkcji: 1987-1995

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1905
Moc [KM]71
Moment obrotowy [Nm]120
Doładowanie-
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)18.6
Spalanie - miasto [l/100km]
Spalanie - trasa [l/100km]
Spalanie - średnie [l/100km]

Zalecane przez serwis

?Typ oleju10W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD92196--

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

00

Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

14.10.2013Mirek Tak

Bardzo poczciwy silnik,mało awaryjny ,konstrukcja bardzo prosta ,duzo samochodów posiada ten silnik ,łatwa dostępność części ,spalanie na dobrym poziomie .Jak ktoś szuka auta z dieslem do poruszania się po mieście to zdecydowanie polecam ,nie będzie zawiedziony .


02.10.2016JuliaTak

Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)


01.05.2015NestorTak

Ostatni z prawdziwych diesli, zbliżony do założeń, prostoty i niezawodności działania silnika wysokoprężnego - bez elektroniki podatnej na wilgoć i wstrząsy, niezliczonych czujników, koła dwumasowego, filtra FAP i innych udogodnień, przez które właściciel nie śpi po nocach i nie jest pewien czy wróci do domu o własnych kołach czy na przyczepie. Turbina starego typu ze stałą geometrią nie potrzebuje do prawidłowej pracy przepływomierza czy czujnika doładowania, starego typu wtryskiwacze-pompki w cenie 30 zł/szt nowe ! Niekapryśne na paliwo, proste do bólu. Mój silnik ma już ponad 600.000 km, nigdy nie był remontowany, zawory nie regulowane - nic a nic nie robione oprócz wymiany świec żarowych, zmiany oleju i filtrów co 10.000 km. Na tle nowoczesnego plastikowo-gumowego dziadostwa koszta tych elementów są śmiesznie niskie i nawet bezrobotnego będzie stać na prawidłową obsługę tego silnika, przykładowo: wkład filtra paliwa 10 zł, filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 30 zł, kompletny rozrząd z pompą wody 300 zł, kompletne sprzęgło od 250 zł... Jeżdżę do tej pory na syntetyku 5w40, na przestrzeni 10.000 km dolewam ok 300 ml oleju. Dynamika średnia, natomiast spalanie wspaniałe: miasto ok 5.5 litra, trasa do 100 km/h to będzie też ok 5 litrów (powyżej prędkości 110 km/h silniczek staje się dość głośny). Zapala w każdy mróz, mogę tym autem ze spokojnym sumieniem pojechać na wycieczkę dookoła świata i wiem, że mi nie zdechnie gdzieś na trasie. Polecam każdemu, kto nie chce przekopywać internetu w poszukiwaniu objawów uszkodzeń posiadanych w swoim nowoczesnym dieslu - jest to na prawdę bezstresowy silnik. Jeszcze coś o ekologii i osiągach, którymi producenci mamią klientów - stare diesle palą prawie tyle samo lub nawet mniej niż nowe, w Warszawie widuję ostatnio nowoczesne auta z wykastrowanym FAPem, które kopcą znacznie bardziej niż stare zadbane ropniaki.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów