alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD (68KM)

Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD (68KM)Wyświetleń: 3688

Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD (68KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CD902121734.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4.6

Średnie: 4.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

An 16.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"od 2005 roku przejechałem nią Europę wzdłuż, wszerz i po przekątnych oraz slalomem... nie przekraczając o wiele 120km/h czyli spokojnie. Obecnie autko ma już 140 000 km. BEZAWARYJNYCH ! Oczywiście wymiana oleju czasem wcześniej jak statystycznie, przy tym filtrów itd ale to tylko zależy od dbającego. Spalanie minimalne i bardzo ekonomiczne, dynamika silnika zadawalająca, zaliczyłem nią Pireneje, Alpy i mało kiedy zwolniła pod górę co zawsze cieszy.Polecam to autko każdemu. Mnie nie zawiodło przez 10 lat ANI RAZU ! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:same
Wady:nie ma
mazda 2
Marlena 20.09.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo dobre autko do miasta niskie spalanie tylko 5.5 L w mieście korki .Co do awarii nie miałam żadnych .Dla mnie to jest spełnienie marzeń autko bardzo ładne dobrze wyposażone ,super się prowadzi .Polecam dla każdej kobiety "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:3.9l/100km

Zalety:wyglad, spalanie, wyposażenie
Wady:żadnych !!!!!!!!!!!!!!!!!
mazda 2 2010 r 86 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

20.09.2013Marlena Tak

Nic dodać nic ująć silnik pierwsza klasa .Oczywiście mówimy tu o aucie do miasta wystarczająca moc dobra dynamika spalanie pierwsza klasa MIASTO 5.5 l trasa poniżej 4 L .Przejechane 86 tyś i kompletnie żadnych usterek .Jak dla mnie silnik i auto bardzo dobre .


09.05.2016maniekTak

silnik wystarczający na masę samochodu, jak zimny wiadomo klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Spalanie super na plus. jestem 2 właścicielem tego auta, silnik miał nieszczelność na (simeringu) od strony skrzyni biegów. odrazu zostało wymienione sprzęgło. jak dla mnie pedał sprzęgła za lekko chodzi, biegi bez większych problemów. Ogólnie autko bez większych awarii


26.01.2015WaldekTak

"co do awarii to nie ma żadnych ,spalanie niskie to są plusy,minusy to słaba kultura pracy,klekot,na zimnym nie równo pracuje i słabo przyspiesza .Nie wiem co dać plus czy minus ? Na pewno pod względem pracy jego to porażka ale wytrwałości i awaryjności to jest dobrze ."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.