alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD (68KM)

Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD (68KM)Wyświetleń: 2426

Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD (68KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CD902121734.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4.6

Średnie: 4.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

An 16.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"od 2005 roku przejechałem nią Europę wzdłuż, wszerz i po przekątnych oraz slalomem... nie przekraczając o wiele 120km/h czyli spokojnie. Obecnie autko ma już 140 000 km. BEZAWARYJNYCH ! Oczywiście wymiana oleju czasem wcześniej jak statystycznie, przy tym filtrów itd ale to tylko zależy od dbającego. Spalanie minimalne i bardzo ekonomiczne, dynamika silnika zadawalająca, zaliczyłem nią Pireneje, Alpy i mało kiedy zwolniła pod górę co zawsze cieszy.Polecam to autko każdemu. Mnie nie zawiodło przez 10 lat ANI RAZU ! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:same
Wady:nie ma
mazda 2
Marlena 20.09.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo dobre autko do miasta niskie spalanie tylko 5.5 L w mieście korki .Co do awarii nie miałam żadnych .Dla mnie to jest spełnienie marzeń autko bardzo ładne dobrze wyposażone ,super się prowadzi .Polecam dla każdej kobiety "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:3.9l/100km

Zalety:wyglad, spalanie, wyposażenie
Wady:żadnych !!!!!!!!!!!!!!!!!
mazda 2 2010 r 86 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

13.03.2014Robert Tak

niskie spalanie to największy atut mazdy 2,praca silnika już nie taka ładna trochę głośny i czasami nie równo pracuje .Jeżdżę po mieście i tam najlepiej się spisuje .Nie zaliczyłem jazdy lawetą a przebieg nie mały 157 tyś to dobrze świadczy o silniku .Co do jego dynamika nie specjalna ,ogólnie jestem na TAK


09.05.2016maniekTak

silnik wystarczający na masę samochodu, jak zimny wiadomo klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Spalanie super na plus. jestem 2 właścicielem tego auta, silnik miał nieszczelność na (simeringu) od strony skrzyni biegów. odrazu zostało wymienione sprzęgło. jak dla mnie pedał sprzęgła za lekko chodzi, biegi bez większych problemów. Ogólnie autko bez większych awarii


25.01.2014Krzysiek Tak

Dobry ,trwały i mało palący silnik. Zdecydowanie do miasta niż na trasy ,obecnie na liczniku 145 tyś i tylko leje ON. Spalanie miasto 6L średnie 5.5L jestem zadowolony .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.