alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 323 BJ 2.0 DiTD (90KM)

Mazda 323 BJ 2.0 DiTD (90KM)Wyświetleń: 7194

Mazda 323 BJ 2.0 DiTD (90KM)

Okres produkcji: 1998-2003

Wersje nadwozia: hatchback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]220
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)12.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D7112814.26.5
2.0 DiTD10123012.25.8

25.02.2015PiotrekTak

"posiadam 323 bj z tym silnikiem od 2008 roku (stan licznika około 230 tys.) i jestem zadowolony w trasie pali 4,9 l / 100 km oleju napędowego :-) do tej pory wymieniłem tylko komplet rozrządu oraz filtr paliwa "


25.10.2013x0064 Nie

"Głośny duże drgania, muł do 2000 obr/min, potrzeba regulacji luzu zaworowego, całkiem spore spalanie - więc oceńcie sami."


24.10.2015Janek.KTak

"Witam. Mam Mazdę 323 F 2.0 l. TDVI 90 KM 1999r. Kupiłem ją od handlarza w 2007r. z przeb. 175000. Od tamtego czasu jedyna awaria to czujnik podciśnienia pompy wtryskowej. Poza tym jak na Polskie drogi to tylko z zawieszeniem robiłem, oraz wymieniłem przewody paliwowe i chłodnicę wspomagania. Spalanie ok. 6 l. Najbardziej podoba mi się dźwięk silnika, po prostu rasowy diesel! Szkoda że w nowoczesnych autach nie ma takich silników. Trzeba tylko pilnować przeglądów i wymiany rozrządu."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Andrzej 04.02.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Rewelacyjne auto za rozsądną cenę "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bardzo przestronne wnętrze,dobre prowadzenie i komfort jazdy, rewelacyjne spalanie i ogólna niezawodność auta
Wady:słabe wyciszenie, poduszka silnika prawa szybko siada polecam zamiennik do 2.0 bęzyny
Mazda 323f 1999 2.0 ditd