alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD (136KM)

Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD (136KM)Wyświetleń: 18327

Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD (136KM)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna198
Przyspieszenie (0-100km/h)11.0
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 5.6

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

29.11.2015KarolTak

Madzią jeżdżę ponad 3 lata,przejechałem 50tys.W silniku poza wymianą rozrządu z pompą wody, lozyskami i paskiem wieloklinowym nic nie robiłem.W nadwoziu regeneracja przetwornicy xenonu z nowymi żarnikami oraz wymiany tylnej lewej piasty.Silniczek owiany legendą badziewiarstwa i bardzo dobrze,dzięki temu autko za rozsądne pieniądze,a silniczek ma doskonale znane słabe punkty.Wymiana oleju 0w30 po 10-12tys,markowe filtry,kontrola smoka olejowego, ew poziomu dymienia spod pokrywy głowicy o ew wymiana podkładek pod wtryskami. Niestety dbać trzeba w zasadzie samemu,gdyż fachowców jak na lekarstwo,a znawcy TDI słuchając o problemach Madzi pękają się znacząco w głowę,słowem brak zrozumienia problemu i pomocy z ich strony.Obym nie pisał tego w zła godzinę,polecam tego dieselka, dobra dynamika,miła kultura pracy oraz umiarkowany apetyt na paliwo.polecam


30.01.2015DarekTak

Zrobiłem autem osobiście 85 tys nie maiłem żadnych problemów,na początku myślałem że to silnik Forda ale na serwisie mnie uświadomili że to japoniec.Bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i niskie spalanie średnio 6.l.Obecnie przebieg 165 tys wszystko w porządku .


02.11.2013ŁukaszTak

Jak się jeździ na nieodpowiednim oleju,zmienia go co 20-30 tyś km.,pałuje na zimnym i nie "chłodzi turbiny" oraz nie wykonuje wskazanych przez mazdę czynności serwisowo-obsługowych to można narzekać.Aha i jeszcze eden aspekt,który się udziela narzekającym na ten silnik - "panie,nówka sztuka niemiec pod kocem trzymał i tylko do kościoła jeździł".Ten narzeka co kupił od handlarza zajeżdżony i wyeksploatowany samochód.Należy pamiętać ; mazdy się nie psują - to ludzie psują mazdy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 24
Średnia (głosów 4):
(8.94)
Trwałość silnika
 8.25/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 9.25/10

Głosy według opinii:

31

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Tomasz R 29.05.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto kupilem w 2009 i mialo przejechane 100tys.Tuz po zakupie zrobilem podkladki pod wtryskami (dwie przepuszczaly) i wyczyscilem smog olejowy. Oprocz tego przez 7 lat uzytkowania auto nie zepsulo sie ani raz, zadnej awarii.W tym roku sprzedalem go ze wzgledu na wiek i rdze na podwoziu, ale auto absolutnie bezawaryjne. Silnik po 12latach bez oznak wyciekow lub spadku mocy.polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:
Arek Kudera 29.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Jeśli posiada się auto od nowości (lub o prawdziwym przebiegu), wymienia się olej co 10kkm, to silnik sprawuje się wzorowo. Moje auto ma 9 lat, z czego posiadam je od 7 i ma dopiero 210kkm przebiegu, nie wiem może przy 400kkm się popsuje... Jeśli ktoś kupuje z przebiegiem 150kkm, a tak na prawdę jest 400kkm, wymienia za rzadko olej i ogólnie nie dba o auto (np. uszczelki pod wtryskami, tankuje paliwo podejrzanej jakości itp.) to pewnie nie ma dobrego zdania o aucie. Jedyna wada, ale za to poważna to rdza - trzeba dbać o auto i konserwować, bo inaczej to m6 w wieku 15lat będzie unikatem. Pozdrawiam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Silnik, Zawieszenie, Komfort, Bardzo mała awaryjność
Wady:Rdza, -Rdza, +Rdza, *Rdza
GY/2004/210kkm
jaro 06.05.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
"Chyba mi się trafiła naprawdę niezła sztuka, bo poważnie jestem zadowolony. Ludzie nie wiem czego oczekują od auta po takim przebiegu. Czasy milionowych przebiegów dawno się skończyły i trzeba się z tym pogodzić. A z drugiej strony, czy ktokolwiek wie jaki rzeczywiście przebieg w danym momencie ma jego auto- nie sądzę( chyba ze kupował w salonie)"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, ergonomia, dobrze wykonczona, ladne nadwozie, nie zawodzi, niewiele napraw jak na ten przebiieg
Wady:blacha, coś stuka w w lewym przednim kole(może to byc od magla, slabe przednie oświetlenie
sedan/2004/23000
M 24.04.2013
Średnia:
(7.25)
Nie
"(2003 rok) Ogólnie ten samochód może i się podoba większości użytkowników, aczkolwiek nie jest to ta sama mazda która jest trwała jak poprzednik 626. Przez 5 lat i przebiegu 50.000km od 120 tys. km. wymienione zbyt wiele jak na tej klasy samochód: zacierające się hamulce tylne kilkukrotne naprawy, korozja tylnych nadkoli, sprzęgło, uszczelniacze wtrysków [panowie z serwisu i tak powiedzieli, że to i tak ponad normę] Auto nie ma przejechane jeszcze 200 tys. km. Poprzedni ford 1.8TD przejechał ponad 300tys. bez napraw silnika nie licząc oleju i pasków:) niestety nowe auta tak mają :("
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:niskie spalanie jak na tą pojemność
Wady:do 160 tys. km wymieniony komplet sprzęgło+koło dwumasowe, nadto uszczelki pod wtryskiwaczami, bierze olej lepiej kontrolować jego stan przynajmniej co 1000km, czuły na jakość paliwa, wysokie koszty napraw, ostatnio gaśnie po odpaleniu najprawdopodobniej zaworek za około 350-450zł
Mazda 6/2003/180tys. km