alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD (163KM)

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD (163KM)Wyświetleń: 7457

Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD (163KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna212
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CD1403302045.6
2.2 CD1253401955.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.7

Trasa: 5.3

Średnie: 5.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(6.25)
Trwałość silnika
 6.33/10
Niezawodność auta
 5/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Głosy według opinii:

12

Opinie użytkowników

Adam 25.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto. Przez 165000 km praktycznie zero kosztownych awarii. Do końca serwisowałem w ASO. Wymiana oleju i płynów na czas. Co prawda była wymiana łańcucha rozrządu, ale to akcja serwisowa i wymienili bez problemu. Zero problemów z DPF czy innymi przypadłościami nowoczesnych diesli. Koło dwumasowe chodzi jak złoto."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Piękne auto z dynamicznym silnikiem
Wady:brak
GH po lifcie/2010/165000
Robert 15.10.2015
Średnia:
(3.75)
Nie
"Wymiana łańcuszka rozrządu przy 90 tyś km , wymiana elektrycznego wspomagania przy 120 tyś km, lakier slabej jakości, caly przód w odpryskach , podwozie zaczyna mieć slady korozji."
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:fajne auto ale drogie w utszymaniu
Wady:wymiana łańcuszka rozrządu , wymiana elektrycznego wspomagania , slaby lakier
2009 r 120 tyś km
MarcinS 30.07.2015
Średnia:
(5.00)
Nie
"Wszystko ok tylko, nikt nie wspomina o rozciągającym się łańcuchy rozrządu, samochód użytkowany na taxi wymiana kosztowna i co roku! Taka wada fabryczna tych silników ukryta przez mazde,a do tego gwarancja tylko do Max 50000tyś km , a potem 4000tys za wymianę. Inne silniki z łańcuchem rozrządu np renault 2.0dci wytrzymują przebiegi rzędu 30000tys km w porównaniu do tego silnika mazda to szajs! Mam nadzieję, że Nie skusicie się na zakup mazdy z tym silnikiem ,no chyba ,że robicie 10000km na rok to może jakoś przejezdzicie 5lat "
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:tani do kupna
Wady:gumowy lancuch rozrzadu
2010

Kod antyspamowy
Odśwież

16.03.2015MaciejNie

Po przejechaniu 84 000 wymiana naciągniętego łańcuszka (koszt 4500 zł) Po przejechaniu 98 000 awaria pompy adblue (przewidywany koszt 3000 zł) I najlepsze na koniec: Mazda Polska poinformowała mnie dzisiaj tj. 16 marca 2015 że pompa dotrze do serwisu na początku czerwca 2015 Jak bym nie kochał tego auta to nie mogę go pochwalić


14.04.2016MichałTak

Dynamiką dorównuje volvo D5 ale mniej pali. W końcu chyba każda Mazda sporo lżejsza od swojego odpowiednika w volvo. Przy 50tys walnęło lewe przednie łożysko. Poza tym zero problemów. W mieście 8 litrow to maks.Zapomnijcie o 12. Trasa wystarczy 100-110 km/h żeby zejść na 4,8. Długie przełożenia świetne do sprintu ale mogą męczyć dwumas Adblue tu nie ma a łańcuch w końcówce produkcji był poprawiony. Ponoć warto uważać na szczelność podkładek pod wtryskami.


04.04.2017GonzoTak

Jestem włascicielem cx7 od 2miesiecy. Wszystko mi sie podoba poza jednym dziwnym odgłosem. Pojawia sie na zimnym silniku. Jest to odgłos stukajacych zaworów. Cos w tym stylu. Tylko przy wciskaniu gazu i tylko do momentu kiedy silnik jest juz ciepły. Mam tylko nadzieje ze tez tak macie i to taka kultura pracy diesla mazdy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.