alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 6 GJ/GL 2.2 SkyActiv-D 150KM (SHY)

Mazda 6 GJ/GL 2.2 SkyActiv-D 150KM (SHY)Wyświetleń: 8454

Mazda 6 GJ/GL 2.2 SkyActiv-D 150KM (SHY)

Okres produkcji: 2012-2018

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2191
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]380
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna211
Przyspieszenie (0-100km/h)9.0
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.9

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 SkyActiv-D1754207.94.5

12.03.2016kfocusNie

Silnik pracuje cichutko (jak nie diesel). Dynamika (wersja 175KM) bardzo dobra... Spalanie (CX-5) z uwagi na bryłę pojazdu - w zależności od stylu jazdy i predkosci (od 6,5 do 10,5). Jazda autostradowa z predkosciami 150-160km/h to juz ok 9+. Trzeba sie z tym liczyc kupujac SUVa. Wg mnie jedna powazna wada - komunikat o niskim cisnieniu oleju powiazany jest ze spadkiem jakosci oleju i nalezy auto najszybciej odstawic do ASO na wymiane oleju. W 21 wieku posiadacz pojazdu jest jego niewolnikiem - nie wiadomo kiedy i gdzie zastanie nas ten cudowny komunikat. Jak dotad ani razu nie wytrzymal okresu miedzyprzegladowego- przymusowa wymiana oleju w okolicy 10-13tys km mimo eksploatacji w wiekszosci po trasach.


25.03.2014BorysTak

Silnik rakieta- super się zbiera,mało pali i jest bardzo elastyczny.Auto nie małe 150KM w zupełności wystarczające nawet z pełnym bagażem jest dynamiczny .Można powiedzieć że charakter i zacięcie ma sportowe a przy tym mało pali średnio 6.5L


19.01.2015GrzesiekTak

dobry mocny i bezawaryjny silnik ,to auto poprostu płynie ,wysoka kultura pracy cisza we wnetrzu,spalanie na dobrym poziomie.Co do usterek to takowych nie zaliczyłem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 2):
(9.38)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Daniel 21.07.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Autko ma przejechane 78000km. Zero usterek. Regularne serwisy i wszystko w jak najlepszym porządku. Niedowartościowane autko w stosunku do takich marek jak BMW czy AUDI - wiadomo niemiecka technologia przecież :) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Dynamika, wygoda, trwałość
Wady:Brak
Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 150KM, 2014
Fredo 08.01.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Auto mam od nowości jestem poprostu zachwycony ,miałem wcześniej Audi A6 -nawet nie chcę porównywać to jest przeskok przez ocean.Piękna linia wnętrze dopracowane pod każdym względem,świetne wyposażenie .Co do silnika idealny dynamiczny pięknie się zbiera na każdym biegu,cicho w środku przy dużych prędkościach,spalanie na dobrym poziomie trasa do 140km/h średnio 6L po wyżej 180km/h wzrasta do 8L (wersja kombi) dodam że jeżdże bardzo dynamicznie .Uważam że spalanie jest ok nie pali 5l jak każdy by chciał to nie jest Mazda2 tylko auto segmentu D w wersji kombi z mocnym silnikiem.Polecam zwłaszcza dla rodziny i na dalekie wyjazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:same zalety,wyposażenie,komfort,duzo miejsca,silnik ,dynamika,spalanie wygląd
Wady:nie ma !!!
mazda 6 2012r 85 tys