Okres produkcji: 2012-2018
Wersje nadwozia: sedan kombi
Pojemność [cm3] | 2191 |
Moc [KM] | 150 |
Moment obrotowy [Nm] | 380 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6 |
Prędkość maksymalna | 211 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.0 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 5.1 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 3.6 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 4.2 |
?Typ oleju | Dexelia 5W30 |
LIlość oleju | 4.7 L |
Wymiana oleju | co.20.000 km lub 1rok |
Wymiana rozrządu | Łańcuch |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne |
Oznaczenie | Moc | Mom. obr. | Przysp. | Śr. spal. |
---|---|---|---|---|
2.2 SkyActiv-D | 175 | 420 | 7.9 | 4.5 |
19.01.2015Grzesiek
dobry mocny i bezawaryjny silnik ,to auto poprostu płynie ,wysoka kultura pracy cisza we wnetrzu,spalanie na dobrym poziomie.Co do usterek to takowych nie zaliczyłem.
27.07.2015GrzesiekGreg
Auto z tym silnikiem poprostu lata w polsce nie jest dostepna mazda 3 z tym silnikiem, ja nabylem swoja w anglii szkoda bo odczucia podczas jazdy sa super, to co najlepsze z mazdy .prowadzenie z mx5 piekno i sylwetka i tam moc.Tdi vw sie umywa pod wzgladem kultury pracy.nie ma turbo dziury .silnik pracuje bardzo cicho i dynamicznie.jest bardzo ekastyczny przyspiesza na kazdym biegu. Jednak te 380nm daje rade w takim lekkim aucie.mialem nadzieje ze bedzie mniej palic bo osiągnąć dane producenta-hehe to niemozliwe, bo auto poprostu zacheca do szybkiej jazdy.
12.03.2016kfocus
Silnik pracuje cichutko (jak nie diesel). Dynamika (wersja 175KM) bardzo dobra... Spalanie (CX-5) z uwagi na bryłę pojazdu - w zależności od stylu jazdy i predkosci (od 6,5 do 10,5). Jazda autostradowa z predkosciami 150-160km/h to juz ok 9+. Trzeba sie z tym liczyc kupujac SUVa. Wg mnie jedna powazna wada - komunikat o niskim cisnieniu oleju powiazany jest ze spadkiem jakosci oleju i nalezy auto najszybciej odstawic do ASO na wymiane oleju. W 21 wieku posiadacz pojazdu jest jego niewolnikiem - nie wiadomo kiedy i gdzie zastanie nas ten cudowny komunikat. Jak dotad ani razu nie wytrzymal okresu miedzyprzegladowego- przymusowa wymiana oleju w okolicy 10-13tys km mimo eksploatacji w wiekszosci po trasach.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.8l/100km
Spalanie - trasa:4.8l/100km
Spalanie - średnie:5.8l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.2l/100km
Spalanie - trasa:5.0l/100km
Spalanie - średnie:6.0l/100km
Polecane silniki