alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 I 1.6 CRDi (90KM)

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (90KM)Wyświetleń: 20590

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (90KM)

Okres produkcji: 2007-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1582
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]235
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna172
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4.8

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CRDI1152551885.0
2.0 CRDI1403052055.5

23.07.2017arturTak

świetny silnik, cicho pracuje, nie bierze oleju (nie dolewam nic od wymiany do wymiany- wymieniac co 15 tys km, nie jak twierdzi aso co 30), płynnie przyspiesza i odwdzięcza się niskim spalaniem. uważać trzeba na sprzęgło, kontrolować świece żarowe i egr (który można wyczyścić ew), poza tym tankujesz i jedziesz, sama przyjemność.


28.02.2014MTak

mam zrobione 262000 i z silnikiem nie robiłem nic. Rozrządu nie trzeba robić (podobno) bo ma łańcuch. Inne diesle są elastyczniejsze z dołu ale nie jest źle. Spalanie minimalnie rośnie z przebiegiem ale to zależy przede wszystkim od wagi nogi. Zdecydowanie można polecić.


15.01.2014RobertTak

Mój pierwszy diesel. Kultura pracy OK. Spalanie OK. Dynamika - turbina włącza się dopiero przy 1900 obr/min przez co start w dolnym zakresie obrotów to - delikatnie mówiąc - porażka. Jednak to nie jest samochód wyczynowy, tylko pojazd do przemieszczania się z punktu A do punktu B ;-)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 8):
(9.72)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 9.63/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 93

Opinie użytkowników

Krzysiek 16.05.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"mam 1.6 crdi 133KM jestem zadowolony chociaż mógłby być dłuższy lub większa pojemność kupiłem w 12/2013 jako dwulatka, była wersja 90 KM na hamowni miał 103 KM a ja mu dołożyłem 30 KM, słaba blacha malowanie na klapie tylnej i drzwiach bo na gwarancji juz robiłem, przez ten okres zrobiłem 115000km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:bezpieczny i trwały
Wady:części drogie ale trwałe, sprzęgło trochę słabe i blacharka
i30 1,6 crdi 133 KM /2011/160000
Marek 05.02.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Wsiadasz i jedziesz gdzie chcesz."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niezawodne, bezpieczne auto. Rewelacyjne w tasie. Śmiało można wsiadać i jechać 1000 albo i 2000 kilometrów. Sprzęgło katalogowo na 240 tyś. kilometrów. Ja zmieniałem przy 245 tyś. Jedyny koszt to eksploatacja.
Wady:Części nie są tanie, ale bardzo trwałe i niezawodne przez co bardzo rzadko się je zmienia. Ostatnio dużo jeżdżę po mieście i na mrozie silnik diesel długo się nagrzewa i dużo pali na zimnym silniku ( ale to chyba każdy wie).
I30 CW
gregor 16.01.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Użytkuje auto od prawie roku, przejechałem nim 30 tyś. km, spalanie w trasie 6,4 l/100 przy prędkości śr.150 km/h, jestem zadowolony to nie dużo przy tym silniku i tej mocy, przy mniejszych prędkościach wychodzi jak podają inni użytkownicy. Ogólnie jestem zadowolony, jest to mój drugi Hyundai i nie narzekam, polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:6.4l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:-Bezawaryjność -Brak koła dwumasowego -Rozrząd na łańcuszku
Wady:-Słabe wyciszenie, ale daje radę -Wspomaganie kierownicy, mogłoby być mocniejsze -Koło dwumasowe, brak koła jest zaletą ale też jest to uciążliwe w trakcie jazdy
Hyundai i30 1,6 CRDi 90 kM, 2007, 140000
Wojtek 18.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam Hyundaia i30 CW 1.6 CRDi 90km rocznik 2010 ,z przebiegiem ok188000 km .Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Cieszy mnie wytrzymałość i bezproblemowa (jak na razie) ekspolatacja ,niskie koszty utrzymania (nawet w mieście zimą spalanie bardzo rzadko przekraczało 6.0 l ON ) ,dobre wyposażenie i relacja cena/wartość . Można się przyczepić jedynie do dynamiki jazdy, choć mi osobiście wystarcza to przyspieszenie. Poza tym można wspomnieć o nie najlepszym wyciszeniu wnętrza. Moja ogólna ocena to 5/5 . "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Trwałość ,niskie koszty utrzymania ,niemal bezproblemowa ekploatacja ,świetne hamulce,brak dpf,brak dwumasy,świetne fabryczne audio
Wady:Słaba dynamika jazdy w 90 konnej wersji ,słabe wyciszenie wnętrza
I30 CW 2010 ,188000
Karol 15.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, posiadam ten samochodzik od 4 miesięcy i pokonałem już 15 tyś. Jak na razie nie mam większych zastrzeżeń. Wadą jest jedynie rdza na klapie bagażnika ale to mały pikuś przy problemach innych marek :D ogólnie polecam dla młodej rodzinki. Jeżeli chodzi o paliwo to radze lać coś z klasy dynamic verva itp. samochód odwdzięczy się jeszcze niższym spalaniem. A teraz do konkretów: w kokpicie jest więcej miejsca niż w audi A4, bagażnik jest troszkę za mały na samochód klasy kombi ale nie jest aż tak źle. Spalanie przy 4 osobach dorosłych, trasa Elbląg- Kołobrzeg- Elbląg przy prędkości 100-120 km 4,1 l/ 100 km. Minimalne spalanie jakie uzyskałem 3,7 przy prędkości 75 km/h. Po mieście mało jeżdżę więc się nie wypowiadam. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:Ekonomiczny silnik
Wady:Mały bagażnik
I30/2008/200000
<<<12>>>