alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 I 1.6 CRDi (90KM)

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (90KM)Wyświetleń: 9207

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (90KM)

Okres produkcji: 2007-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1582
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]235
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna172
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CRDI1152551885.0
2.0 CRDI1403052055.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Głosy według opinii:

50

Opinie użytkowników

Wojtek 18.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam Hyundaia i30 CW 1.6 CRDi 90km rocznik 2010 ,z przebiegiem ok188000 km .Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Cieszy mnie wytrzymałość i bezproblemowa (jak na razie) ekspolatacja ,niskie koszty utrzymania (nawet w mieście zimą spalanie bardzo rzadko przekraczało 6.0 l ON ) ,dobre wyposażenie i relacja cena/wartość . Można się przyczepić jedynie do dynamiki jazdy, choć mi osobiście wystarcza to przyspieszenie. Poza tym można wspomnieć o nie najlepszym wyciszeniu wnętrza. Moja ogólna ocena to 5/5 . "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Trwałość ,niskie koszty utrzymania ,niemal bezproblemowa ekploatacja ,świetne hamulce,brak dpf,brak dwumasy,świetne fabryczne audio
Wady:Słaba dynamika jazdy w 90 konnej wersji ,słabe wyciszenie wnętrza
I30 CW 2010 ,188000
Karol 15.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, posiadam ten samochodzik od 4 miesięcy i pokonałem już 15 tyś. Jak na razie nie mam większych zastrzeżeń. Wadą jest jedynie rdza na klapie bagażnika ale to mały pikuś przy problemach innych marek :D ogólnie polecam dla młodej rodzinki. Jeżeli chodzi o paliwo to radze lać coś z klasy dynamic verva itp. samochód odwdzięczy się jeszcze niższym spalaniem. A teraz do konkretów: w kokpicie jest więcej miejsca niż w audi A4, bagażnik jest troszkę za mały na samochód klasy kombi ale nie jest aż tak źle. Spalanie przy 4 osobach dorosłych, trasa Elbląg- Kołobrzeg- Elbląg przy prędkości 100-120 km 4,1 l/ 100 km. Minimalne spalanie jakie uzyskałem 3,7 przy prędkości 75 km/h. Po mieście mało jeżdżę więc się nie wypowiadam. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:Ekonomiczny silnik
Wady:Mały bagażnik
I30/2008/200000
Misza 25.09.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam Silnik 1.6 CRDI 90KM bardzo dobry, jeszcze go nie litrażowałem ale skazówka od paliwa znika bardzo powoli, silnik lubi być na obrotach lubi miasto przy 1800 obrotów (3 bieg niecałe 50KM/h) fajna frajda jak na małą taką pojemność plus duży fajne przełożenia 6 stopniowej skrzyni biegów .Polecam :) :)!!! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:łańcuszek rozrządu,wspomaganie elektryczne,brak dwumasa i wygodny jak za taką cene.
Wady:filtr DPF ale to wkońcu EURO5 silnik,
i30 CW 2011r 113.600
Andrzej 27.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Nie jest to demo predkosci ale do spokojnej jazdy wystarczy na 100%. Mam tez lekk chiptuning wiec na swiatlach daje rade. Jezdze w pojedynke - przy pelnym zaladunku (5 osob) byloby juz nieciekawie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:codziennie gotowy do jazdy
Wady:slabe wyciszenie i nieciekawe plastiki
i30 / 2011/ 90.000km
Paweł 15.04.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo przestronne rodzinne auto z ekonomicznym silnikiem i tanimi częściami...sprzęgło ma niską żywotność ale jest bardzo tanie... niski bagażnik, zwłaszcza do wysokości rolety..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Przestronna Kabina, niskie koszty napraw, żwawy jak na stosunek mocy do masy
Wady:Dosyć mały bagażnik, zwłaszcza na wysokość przez płaską podłogę, plus za schowki pod podłogą, dosyć wyraźnie słychać silnik..., po wyłączeniu wyświetlacza radio po każdej operacji wyświetlacz znowu się włącza...słabe sprzęgło
Hyundai i30 CW, 2010r, 162000km

Komentarze użytkowników

0 #2 Urwał 06.12.2016
305000 km ! Yhy ! 2009/90KM/CRDI miasto 6,9 l / trasa 5,9 l. Usterki raz sprzęgło i z eksploatacyjnyc h raz tarcze oraz raz tarczobębny parę razy łączniki stabilizatorów
+1 #1 Darek 16.04.2016
rocznik 2011/ 90KM/ Kombi/ Przebieg 117000 km. Miasto 6l/ Trasa 5l. Usterki = 0,0 :)

28.02.2014MTak

mam zrobione 262000 i z silnikiem nie robiłem nic. Rozrządu nie trzeba robić (podobno) bo ma łańcuch. Inne diesle są elastyczniejsze z dołu ale nie jest źle. Spalanie minimalnie rośnie z przebiegiem ale to zależy przede wszystkim od wagi nogi. Zdecydowanie można polecić.


15.07.2016MichałTak

Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni. Przejechane 192,000 km... Przy 113,000 przerobiona boxem w renomowanym krakowskim warsztacie na 144 KM. Przez 6 lat eksploatacji z silnikiem nic się nie dzieje. Śmiga jak nowy. Po chipie spalanie spadło o około litr w każdych warunkach. Przy prędkościach 50-80 km/h w trasie spala około 4,5 litra (Rekord: Krościenko n/d - Kraków = 3,6 litra). Przy agresywniejszej jeździe 110-130 km/h - 5 litrów. Przy prędkościach autostradowych na poziomie 160-180 km/h bierze 6,5 litra. (Auto jeździło na trasie Dania(Aarhus) - Kraków). Jedyna rzecz, to czujnik położenia sprzęgła wymieniony na gwarancji przy około 110,000 km. Najlepsze auto ever... No może poza tym, że korozja zaczyna mi zżerać tylną klapę... Poza tym naprawdę warto!!!


25.07.2016RobertTak

Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Urwał
06.12.2016
0
305000 km ! Yhy ! 2009/90KM/CRDI miasto 6,9 l / trasa 5,9 l. Usterki raz sprzęgło i z eksploatacyjnych raz tarcze oraz raz tarczobębny parę razy łączniki stabilizatorów
Darek
16.04.2016
+1
rocznik 2011/ 90KM/ Kombi/ Przebieg 117000 km. Miasto 6l/ Trasa 5l. Usterki = 0,0 :)

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.