alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)Wyświetleń: 14590

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)

Okres produkcji: 2007-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1582
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]255
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
Turbina
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CRDI902351724.7
2.0 CRDI1403052055.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 5

Średnie: 5.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9.75/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 72

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

gino 23.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30 rocznik 2008 made in Korea. w tym momencie auto ma przejechane 220 000 auto zero awarii spalanie cykl mieszany 1000 km na baku 60l. trasa 1200. polecam zarówno auto jak i silnik jest nie zniszczalny. To są dane przy normalnej jeździe, w trybie emeryt można zejść jeszcze niżej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:korozja tylnej klapy
i30 cw 2008 220 tyś
slawko bremen 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30cw po lifcie wersja blue troche denerwujace to blue, silnik 1.6crdi 115km, rok 2011, w 3 lata auto przejechało 217000tys potem rok stalo, teraz ostatnie pol roku 10000tys i tak sie eksploatuje auto w niemczech w szczegolnosci diesla.po za tym 5 lat gwarancji, autostrada 140km/h spalanie 5,3 miasto podobnie, jak pojedziesz do 100km/h to okolo 4,4l."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:brak dwumasy, jest dpf,
Wady:
i30 cw 1.6 crdi 2011rok
Waldemar 30.04.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Ma przejechane w tym momencie tylko 44 tys. i jest 5 biegową skrzynią 08rok. Silniczek jest bardzo dobry cichy do 130 km/h (121), choć przy 160 (czyli tak naprawdę 148) też dżwięk jest przyjazny.Szkoda że ciągnie dopiero od 1750 obr. czasami nie chce mi się zmieniać biegu w dół."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Spalanie, Osprzęt Bosha, Łańcuch rozrządu, Bezawaryjność
Wady:Brak elastyczności w dolnym zakresie obrotów
i30CW/98/44tys.
Roman 19.04.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Przejechałem 60 tyś. km i mogę powiedzieć wszystko co najlepsze."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczędny, cichy, brak turbodziury, elastyczny
Wady:Brak
I30 CW, 2008, 60 tyś. km

Kod antyspamowy
Odśwież

16.01.2015olekTak

Bardzo dobry silnik, trwały, cichy i oszczędny.Jestem posiadaczem Hyundaia i30 cw 1,6 crdi ,rok produkcji 2009 90KM przebieg 110 tyś km.Samochód bardzo dobrze zachowuje się i w mieście i na trasie jeżeli chodzi o spalanie, miasto zima 7,3 l /100 km., lato 6,5 l/100 a trasa odowiednio 5,8 l zima lato 5,0 l.Polecam ten model z tym silnikiem.Brak filtra dpf i dwumasowego koła zamachowego!!!


29.07.2014JanTak

Super silnik, dobra dynamika niezłe spalanie .Polecam


28.02.2014MTak

mam zrobione 262000 i z silnikiem nie robiłem nic. Rozrządu nie trzeba robić (podobno) bo ma łańcuch. Inne diesle są elastyczniejsze z dołu ale nie jest źle. Spalanie minimalnie rośnie z przebiegiem ale to zależy przede wszystkim od wagi nogi. Zdecydowanie można polecić.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.