alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)Wyświetleń: 15617

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)

Okres produkcji: 2007-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1582
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]255
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
Turbina
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CRDI902351724.7
2.0 CRDI1403052055.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 5

Średnie: 5.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9.75/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.75/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 72

Głosy według opinii:

40

Opinie użytkowników

gino 23.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30 rocznik 2008 made in Korea. w tym momencie auto ma przejechane 220 000 auto zero awarii spalanie cykl mieszany 1000 km na baku 60l. trasa 1200. polecam zarówno auto jak i silnik jest nie zniszczalny. To są dane przy normalnej jeździe, w trybie emeryt można zejść jeszcze niżej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:korozja tylnej klapy
i30 cw 2008 220 tyś
slawko bremen 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30cw po lifcie wersja blue troche denerwujace to blue, silnik 1.6crdi 115km, rok 2011, w 3 lata auto przejechało 217000tys potem rok stalo, teraz ostatnie pol roku 10000tys i tak sie eksploatuje auto w niemczech w szczegolnosci diesla.po za tym 5 lat gwarancji, autostrada 140km/h spalanie 5,3 miasto podobnie, jak pojedziesz do 100km/h to okolo 4,4l."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:brak dwumasy, jest dpf,
Wady:
i30 cw 1.6 crdi 2011rok
Waldemar 30.04.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Ma przejechane w tym momencie tylko 44 tys. i jest 5 biegową skrzynią 08rok. Silniczek jest bardzo dobry cichy do 130 km/h (121), choć przy 160 (czyli tak naprawdę 148) też dżwięk jest przyjazny.Szkoda że ciągnie dopiero od 1750 obr. czasami nie chce mi się zmieniać biegu w dół."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Spalanie, Osprzęt Bosha, Łańcuch rozrządu, Bezawaryjność
Wady:Brak elastyczności w dolnym zakresie obrotów
i30CW/98/44tys.
Roman 19.04.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Przejechałem 60 tyś. km i mogę powiedzieć wszystko co najlepsze."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczędny, cichy, brak turbodziury, elastyczny
Wady:Brak
I30 CW, 2008, 60 tyś. km

Kod antyspamowy
Odśwież

24.02.2014MarcinMTak

Super silnik, przejechane 85 tys km od nowości i NIC się nie dzieje. Oby tak dalej. Dynamika b. dobra- często wyprzedzam bez redukcji.


06.01.2016daniel brzezinskiTak

mam hyundaia i30 crdi comfort rok marzec 2012 obecny przebieg 109 tyś myślę że jak na diesla wcale nie dużo,co o tym sądzicie?auto mam ok roku i jak na razie oki...


29.08.2014MarekNie

Niestety moja Kia Ceed po 70000 km padła, do wymiany rorząd, łańcuch przeskoczył o 3 oczka. Obalam więc opinię o bezobsługowym rozrządzie


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.