alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 I 1.6 CRDi (116KM)

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (116KM)Wyświetleń: 19156

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (116KM)

Okres produkcji: 2007-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1582
Moc [KM]116
Moment obrotowy [Nm]255
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
Turbina
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 5

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CRDI902351724.7
2.0 CRDI1403052055.5

10.04.2016JacekTak

Posiadam Kia Ceed z 2009 roku po lifcie, aktulany przebieg 169tys km . Auto działa bez zarzutu, minimalne spalanie na trasie które udało mi się osiągnąć to 4,2 litra ( wynik powtarzany wieloktrotnie) - maksymalne 7litrów zimą na bardzo krótkich trasach.


28.02.2014MTak

mam zrobione 262000 i z silnikiem nie robiłem nic. Rozrządu nie trzeba robić (podobno) bo ma łańcuch. Inne diesle są elastyczniejsze z dołu ale nie jest źle. Spalanie minimalnie rośnie z przebiegiem ale to zależy przede wszystkim od wagi nogi. Zdecydowanie można polecić.


12.07.2016KrzysztofTak

2010 rok 1.6 crdi 115 km.ponad 200000 km,przy 180000 wymieniona świeca żarowa,przy 170000 sprzegło, a tak to nic,silnik nie umyty przez 200000 km,bez wycieków i zapoceń.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 4):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9.75/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.75/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 74

Opinie użytkowników

gino 23.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30 rocznik 2008 made in Korea. w tym momencie auto ma przejechane 220 000 auto zero awarii spalanie cykl mieszany 1000 km na baku 60l. trasa 1200. polecam zarówno auto jak i silnik jest nie zniszczalny. To są dane przy normalnej jeździe, w trybie emeryt można zejść jeszcze niżej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:korozja tylnej klapy
i30 cw 2008 220 tyś
slawko bremen 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30cw po lifcie wersja blue troche denerwujace to blue, silnik 1.6crdi 115km, rok 2011, w 3 lata auto przejechało 217000tys potem rok stalo, teraz ostatnie pol roku 10000tys i tak sie eksploatuje auto w niemczech w szczegolnosci diesla.po za tym 5 lat gwarancji, autostrada 140km/h spalanie 5,3 miasto podobnie, jak pojedziesz do 100km/h to okolo 4,4l."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:brak dwumasy, jest dpf,
Wady:
i30 cw 1.6 crdi 2011rok
Waldemar 30.04.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Ma przejechane w tym momencie tylko 44 tys. i jest 5 biegową skrzynią 08rok. Silniczek jest bardzo dobry cichy do 130 km/h (121), choć przy 160 (czyli tak naprawdę 148) też dżwięk jest przyjazny.Szkoda że ciągnie dopiero od 1750 obr. czasami nie chce mi się zmieniać biegu w dół."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Spalanie, Osprzęt Bosha, Łańcuch rozrządu, Bezawaryjność
Wady:Brak elastyczności w dolnym zakresie obrotów
i30CW/98/44tys.
Roman 19.04.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Przejechałem 60 tyś. km i mogę powiedzieć wszystko co najlepsze."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczędny, cichy, brak turbodziury, elastyczny
Wady:Brak
I30 CW, 2008, 60 tyś. km