alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)Wyświetleń: 17294

Hyundai i30 I 1.6 CRDi (115KM)

Okres produkcji: 2007-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1582
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]255
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
Turbina
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CRDI902351724.7
2.0 CRDI1403052055.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 5

Średnie: 5.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 4):
(9.31)
Trwałość silnika
 9.25/10
Niezawodność auta
 9.75/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.75/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 72

Opinie użytkowników

gino 23.07.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30 rocznik 2008 made in Korea. w tym momencie auto ma przejechane 220 000 auto zero awarii spalanie cykl mieszany 1000 km na baku 60l. trasa 1200. polecam zarówno auto jak i silnik jest nie zniszczalny. To są dane przy normalnej jeździe, w trybie emeryt można zejść jeszcze niżej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałość, niezawodność
Wady:korozja tylnej klapy
i30 cw 2008 220 tyś
slawko bremen 11.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"i30cw po lifcie wersja blue troche denerwujace to blue, silnik 1.6crdi 115km, rok 2011, w 3 lata auto przejechało 217000tys potem rok stalo, teraz ostatnie pol roku 10000tys i tak sie eksploatuje auto w niemczech w szczegolnosci diesla.po za tym 5 lat gwarancji, autostrada 140km/h spalanie 5,3 miasto podobnie, jak pojedziesz do 100km/h to okolo 4,4l."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:brak dwumasy, jest dpf,
Wady:
i30 cw 1.6 crdi 2011rok
Waldemar 30.04.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Ma przejechane w tym momencie tylko 44 tys. i jest 5 biegową skrzynią 08rok. Silniczek jest bardzo dobry cichy do 130 km/h (121), choć przy 160 (czyli tak naprawdę 148) też dżwięk jest przyjazny.Szkoda że ciągnie dopiero od 1750 obr. czasami nie chce mi się zmieniać biegu w dół."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Spalanie, Osprzęt Bosha, Łańcuch rozrządu, Bezawaryjność
Wady:Brak elastyczności w dolnym zakresie obrotów
i30CW/98/44tys.
Roman 19.04.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo dobry silnik. Przejechałem 60 tyś. km i mogę powiedzieć wszystko co najlepsze."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczędny, cichy, brak turbodziury, elastyczny
Wady:Brak
I30 CW, 2008, 60 tyś. km

Kod antyspamowy
Odśwież

18.01.2017MarcinTak

Dlaczego nikt nie pisze o rdzewiejących ramkach okien tylnych drzwi i rdzewiejącej klapie bagażnika, silnik, wnętrze, zawieszenie jest OK. wersja 90kM polecam, bezproblemowa, jednak łańcuch rozrządu po przejechaniu 250 tys. może się rozciągnąć, nie jest bezobsługowy jak pisze wiele osób, do tego pompa płynu chłodniczego. auto poza tym super


25.07.2016RobertTak

Kupiłem nowego Soula 2010r zrobiłem nim 300tys w 3,5 roku nawet grama oleju nie wziął skubany, a serwis to życzyłbym każdemu taki (Lubliniec AUTOMONIKA), na koniec EGR stracił szczelność i przy gwałtownym wklepaniu od dołu obrotów troche przeplatał, trudno było zlokalizować usterkę nawet w serwisie ale wymiana EGR to 150zł - jak finanse pozwolą to kupię nowa wersję (może trochę terenową ) zdecydowanie polecam!


15.01.2014RobertTak

Mój pierwszy diesel. Kultura pracy OK. Spalanie OK. Dynamika - turbina włącza się dopiero przy 1900 obr/min przez co start w dolnym zakresie obrotów to - delikatnie mówiąc - porażka. Jednak to nie jest samochód wyczynowy, tylko pojazd do przemieszczania się z punktu A do punktu B ;-)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.