alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Cordoba I  1.9 TDI  90KM (1Z/AHU)

Seat Cordoba I 1.9 TDI 90KM (1Z/AHU)Wyświetleń: 2120

Seat Cordoba I  1.9 TDI  90KM (1Z/AHU)

Okres produkcji: 1993-1999

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 10.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.8

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D6812716.55.3
1.9 SDI6412516.95.2
1.9 TDI11023510.65.4

19.05.2013Tak

mam 1.9 TDI 90KM ALH 240tyś przebiegu i żadnych problemów, kolega około 300tys i to samo; regularna wymiana oleju+filtr - to wszystko jesli chodzi o wydatki


07.12.2014TomTak

Co tu pisac silnik super. Turbinke trzeba bylo przeczyscic. a Z buda to psulo sie wszystko od czujnikow po przelaczniki, przekazniki. Jak sie dba to posłuzy dlugo.


12.07.2018MacTak

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 razy perzpływomierz, raz zaworek N 75, przy około 300 kkm konieczna była regeneracja alternatora, przy 320 regeneracja rozrusznika i popękane przewody powrotne paliwa. Przy 360 kkm chyba zaczęły delikatnie lać wtryski bo wzrosło spalanie, ale tego to już nie robiłem"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(6.75)
Trwałość silnika
 6/10
Niezawodność auta
 6/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Konrad 08.01.2018
Średnia:
(6.75)
Tak
"Witam posiadałem wersje cuppe . Mase problemów z pierdołami jak nie coś z zawieszaniem to z komputerem, z linkami od podnosznia szyb, po ogrzewanie. Polecam dla kogoś kto może sobie sam takie problemny zrobić ponieważ to jest proste tylko trzeba miec gdzie i jakies o tym pojęcie."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Tani w kupnie dla nowych kierowców.
Wady:Mase problemów z pierdołami
1999r 280 000km