alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Cordoba I  1.9 TDI  (90KM)

Seat Cordoba I 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 1864

Seat Cordoba I  1.9 TDI  (90KM)

Okres produkcji: 1993-1999

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.8

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D641271655.3
1.9 SDI681281625.2

04.04.2016Kamil/łódzkieTak

Silnik 1,9TDi 90km z turbiną bez zmiany geometrii łopatek naprawdę jest wart polecenia. Skoda octavia jaką mam ma obecnie 16 lat i od nowości jest w mojej rodzinie. Sprawuje się dokonale, 330 tys na liczniku. Turbinę wymieniłem dawno, najbardziej wadliwą część sinika - przepływomierz też dość dawno. Poza tym OK. pali mało - od 3,9 do 5,7 - zależy od stylu jazdy. Obecnie brakuje trochę koników względem nowszych TDi. Nieskomplikowana konstrukcja, mało elektroniki, możliwość naprawienia czegoś samemu i ten słynny klekot... to jest to, za co ja uwielbiam ten silnik!!! Polecam 100%


01.05.2018MariuszNie

niestety te silniki mają już swoje lata i jak ktoś przekroczył 400 tys km to zaczyna się sypać wszystko po kolei: węże, zawory-głowica, turbo, wycieki płynów...


22.01.2016AndrzejTak

Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(6.75)
Trwałość silnika
 6/10
Niezawodność auta
 6/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Konrad 08.01.2018
Średnia:
(6.75)
Tak
"Witam posiadałem wersje cuppe . Mase problemów z pierdołami jak nie coś z zawieszaniem to z komputerem, z linkami od podnosznia szyb, po ogrzewanie. Polecam dla kogoś kto może sobie sam takie problemny zrobić ponieważ to jest proste tylko trzeba miec gdzie i jakies o tym pojęcie."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Tani w kupnie dla nowych kierowców.
Wady:Mase problemów z pierdołami
1999r 280 000km