alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3 8L 1.9 TDI  (90KM)

Audi A3 8L 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 21752

Audi A3 8L 1.9 TDI  (90KM)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4,9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa-Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.4

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1102351944.9
1.9 TDI1012401885.1

05.05.2013Tak

u mnie 322tkm i wciąż rośnie, silnik 1.9tdi 90KM 1995r. (Audi A4), przelatałem nim 100tkm i jak narazie bez problemów - odgłos silnika kojarzy się z ciągnikiem ale bezawaryjność jest ogromnym plusem, o siągach myślę że nie warto pisać ;) Następna też A4 1.9TDi ----ONLY AUDI---- Pozdrawiam i zachęcam wszystkich do kupna aut z tym silnikiem:)


04.03.2014SławomirTak

jeżdżę moim passatem b5 fl 2003 rok i mimo ze to mój pierwszy diesel to muszę szczerze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i jeżeli może to komuś pomóc w dokonaniu zakupu dobrego samochodu to jak najbardziej polecam vw passata


07.04.2015kskoTak

Coś tutaj dziwnego jest. Albo 1.9 TDI albo 1.9 TDI PD. PD to silnik oparty o pompowtryskiwacze a nie pompe wtryskową. Dlatego pisanie w "-" tej konsturkcji między innymi o "awarie pompy wtryskowej" czy "niska kultura pracy silnika" bo jest to nieprawdą.Kultura pracy tego silnika jest niezła a pompa wtryskowa nie istnieje - co najwyżej POMPA TANDEM, która jest pompą podciśnienia i pompą paliwa ale nie pompą wtryskową. Za wtrysk odpowiadają wtryskiwacze ze zintegrowanymi elektrozaworami i częścią ciśnieniową (tłoczącą). To zasadnicza różnica jeśli chodzi o klasyczne jednostki TDI i TDI-PD. A teraz do rzeczy - silniki te są b.żywotne. Np. panewki wałka rozrządu przy regularnych wymianach oleju co 15kk nie co 30kk (longlife) kończą się przy przebiegu około 450-500kk. Jest to czas naturalnego zużywania się tych elementów (wiem z doświadczenia) i obligatoryjnie należy wykonać wtedy kompletny remont głowicy. Jeśli stosowane były regularnie wymiany oleju dobrej jakości to z pewnością sam wałek (pomijając awarie np. rozrzadu) jeszcze posłuży kolejne 250kk (też wiem z doświadczenia). Najważniejsze dla PD to olej spełniający odpowiednią specyfikację oraz jakość paliwa. Niemniej jednak 500kk to też czas na regenerację iglic (części tłoczącej). Warto wspomnieć też o kluczowej wymianie oringów wraz ze śrubami (obligatoryjnie) pompowtryskiwaczy co max. 200kk. Oczywiście rozrząd komplet nie więcej niż 90kk a lepiej 60-80kk (doglądać). Jeśli te podstawowe sprawy będą prioirytetem użytkując silnik PD to z pewnością 500km będzie przebiegiem takim, do którego dociągnie bez większego problemu jednak nie unikniemy tutaj już naturalnego zużycia i remontu. Warto przed ściągnięciem głowicy sprawdzić kompresję i zadecydować o ewentualnej wymianie pierścieni (obejrzeć panewki wału wcześniej i ewentualnie kapitalny remont - co raczej zdarza się rzadziej). Przeważnie kończy się na głowicy (tutaj szczególną uwagę poświęcić gniazdom pompowtryskiwaczy i szczelności płaszcza wodnego). Silnik bezawaryjny - mój obecnie 700kk przebiegu. Sprzęgło wytrzymuje 320-350kk (oryginalne z dwumasą). Oczywiście wszystko zależy też od stulu jazdy. Przy wym. sprzęgła obligatoryjnie wymienić łożysko prowadzące wałek i uszczelniacz wału (50zł dodatkowe to żaden koszt a ustrzeże nas przed ponownym zdejmowaniem skrzyni).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 4):
(9)
Trwałość silnika
 9.75/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Opinie użytkowników

Robert 26.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik bardzo trwały,spalanie przy dynamicznej jezdzie i włączonej klimie max 6,5 l. na 100 km.,
Wady:samochód nie dla dużej rodziny,elektryka czasem szwankuje (czujniki ABS,przekaniki itp.),ze względu na wiek auta pękają przewody gumowe od układu chłodzenia.
8L 1.9 tdi 90km ALH,1999r.,320000 tyś.
Dawid 28.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Potwierdzam opinię Mikołaja."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.75l/100km

Zalety:Trwały silnik, niskie spalanie, zabezpieczone karoseria przed korozją, pojemny bagażnik jak na hatchback, niskie spalanie (trasa mazury-śląsk 4 osoby, pełny bagażnik, włączona klima i podgrzewanie 1 fotela i wyszło spalanie około 3,5l na 100 km przy prędk
Wady:Raczej nie dla wysokich osób
A3/1997/264000
Mariusz 28.05.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Audi A3 w tej wersji jest autem praktycznie nie do zajechania pod warunkiem że kupiliśmy auto w dobrym stanie i dbamy o wymiany płynów, filtrów, wymianę rozrządu. Ewentualne naprawy nie są skomplikowane i stosunkowo niedrogie. Moje auto niestety posiada dość poważną korozję na drzwiach jednych i drugich co pozwala sądzić że było po wypadku a drzwi nie są oryginalne (widać pęcherze pod lakierem). Niestety trudno znaleźć AUDI A3 które ma powyżej 10 lat a jest jak "igła". Natomiast sam silnik to mistrzostwo świata - bardzo trwały, oszczędny (5,5 średniego spalania)bez dziwnych dodatków pompowtryskiwacze czy DPF). Zimą zawsze odpali jeśli tylko mamy w miarę sprawne ako. Ogólnie polecam,. Zrobiłem przez 2 lata ok 30 000 km i nie miałem żadnych problemów. W mojej wersji dodatkowo jest 10 poduszek powietrznych. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:prosty trwały silnik, dużą dostępność części, dość dobry komfort jazdy jak na auto o tych gabarytach (rocznik 2000 po liftingu), niskie spalanie, oryginalna karoseria zabezpieczona przed korozją, jak na 90 KM to nieźle się zbiera
Wady:sporo aut "zajeżdzonych" z przekręconymi licznikami, raczej nie dla wysokich osób, silniki trochę głosne jak na dzisiejsze standardy (mnie osobiście to nie przeszkadza, dośc wysokoa cena zakupu - za ok. 14 000 dostaniemy coś dobrego, za 7000-8000 raczej trupa.
Audi A3 2000 po liftingu, 235000
Mikołaj 04.05.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Wszytko pięknie gra"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Po 215 tyś silnik czysty żadnych wycieków
Wady:Rozrząd około 1000 złotych
A3/1996/215000