alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3 8L 1.9 TDI  (90KM)

Audi A3 8L 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 17686

Audi A3 8L 1.9 TDI  (90KM)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4,9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski pompa-Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1102351944.9
1.9 TDI1012401885.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.4

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 4):
(9)
Trwałość silnika
 9.75/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

Robert 26.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik bardzo trwały,spalanie przy dynamicznej jezdzie i włączonej klimie max 6,5 l. na 100 km.,
Wady:samochód nie dla dużej rodziny,elektryka czasem szwankuje (czujniki ABS,przekaniki itp.),ze względu na wiek auta pękają przewody gumowe od układu chłodzenia.
8L 1.9 tdi 90km ALH,1999r.,320000 tyś.
Dawid 28.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Potwierdzam opinię Mikołaja."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.75l/100km

Zalety:Trwały silnik, niskie spalanie, zabezpieczone karoseria przed korozją, pojemny bagażnik jak na hatchback, niskie spalanie (trasa mazury-śląsk 4 osoby, pełny bagażnik, włączona klima i podgrzewanie 1 fotela i wyszło spalanie około 3,5l na 100 km przy prędk
Wady:Raczej nie dla wysokich osób
A3/1997/264000
Mariusz 28.05.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Audi A3 w tej wersji jest autem praktycznie nie do zajechania pod warunkiem że kupiliśmy auto w dobrym stanie i dbamy o wymiany płynów, filtrów, wymianę rozrządu. Ewentualne naprawy nie są skomplikowane i stosunkowo niedrogie. Moje auto niestety posiada dość poważną korozję na drzwiach jednych i drugich co pozwala sądzić że było po wypadku a drzwi nie są oryginalne (widać pęcherze pod lakierem). Niestety trudno znaleźć AUDI A3 które ma powyżej 10 lat a jest jak "igła". Natomiast sam silnik to mistrzostwo świata - bardzo trwały, oszczędny (5,5 średniego spalania)bez dziwnych dodatków pompowtryskiwacze czy DPF). Zimą zawsze odpali jeśli tylko mamy w miarę sprawne ako. Ogólnie polecam,. Zrobiłem przez 2 lata ok 30 000 km i nie miałem żadnych problemów. W mojej wersji dodatkowo jest 10 poduszek powietrznych. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:prosty trwały silnik, dużą dostępność części, dość dobry komfort jazdy jak na auto o tych gabarytach (rocznik 2000 po liftingu), niskie spalanie, oryginalna karoseria zabezpieczona przed korozją, jak na 90 KM to nieźle się zbiera
Wady:sporo aut "zajeżdzonych" z przekręconymi licznikami, raczej nie dla wysokich osób, silniki trochę głosne jak na dzisiejsze standardy (mnie osobiście to nie przeszkadza, dośc wysokoa cena zakupu - za ok. 14 000 dostaniemy coś dobrego, za 7000-8000 raczej trupa.
Audi A3 2000 po liftingu, 235000
Mikołaj 04.05.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Wszytko pięknie gra"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Po 215 tyś silnik czysty żadnych wycieków
Wady:Rozrząd około 1000 złotych
A3/1996/215000

Komentarze użytkowników

0 #1 tomaszek 13.08.2016
ZARAZ PO ZAKUPE WYMIENIŁEM KPL.ROZRZAD I KPL SPRZĘGO Z DWUMASA.POTEM PRZEJECHAŁEM 72 000KM.ZADNEJ AWARII.NISKIE SPALANIE I BEZAWARYJNOSC TEGO SILNIKA.SERDECZ NIE POLECAM SILNIK 90KM Z KODEM AGR.

08.08.2014KarolTak

posiadam sharana 1.9 115KM bardzo dynamiczny nawet do 4 biegu. Zero problemów nawet na ekodieslu w zimie pali w ciągu sekundy. Jedyny mankament to drogie wymiany rozrządu, ale za to przy bardzo oszczędnej jeździe potrafię spalić tylko 3,9 L/100km ( nie śpieszyło się i jechałem około 80km/h) zdecydowanie polecam!


28.06.2013KubaTak

Mam ten silnik w Octavi I generacji, zbliżam się do 500 tysi i nic się z silnikiem nie dzieje, ciągnie równo nie kopci. Jedyne co zaczyna się pojawiać to dwumas (niestety), przy ruszaniu już nieźle się autko trzęsie... Auto to typowy wół roboczy i nie bede już go dalej naprawiał... Kupie sobie coś innego, oczywiście z TYM silnikiem !!!


07.04.2015kskoTak

Coś tutaj dziwnego jest. Albo 1.9 TDI albo 1.9 TDI PD. PD to silnik oparty o pompowtryskiwacze a nie pompe wtryskową. Dlatego pisanie w "-" tej konsturkcji między innymi o "awarie pompy wtryskowej" czy "niska kultura pracy silnika" bo jest to nieprawdą.Kultura pracy tego silnika jest niezła a pompa wtryskowa nie istnieje - co najwyżej POMPA TANDEM, która jest pompą podciśnienia i pompą paliwa ale nie pompą wtryskową. Za wtrysk odpowiadają wtryskiwacze ze zintegrowanymi elektrozaworami i częścią ciśnieniową (tłoczącą). To zasadnicza różnica jeśli chodzi o klasyczne jednostki TDI i TDI-PD. A teraz do rzeczy - silniki te są b.żywotne. Np. panewki wałka rozrządu przy regularnych wymianach oleju co 15kk nie co 30kk (longlife) kończą się przy przebiegu około 450-500kk. Jest to czas naturalnego zużywania się tych elementów (wiem z doświadczenia) i obligatoryjnie należy wykonać wtedy kompletny remont głowicy. Jeśli stosowane były regularnie wymiany oleju dobrej jakości to z pewnością sam wałek (pomijając awarie np. rozrzadu) jeszcze posłuży kolejne 250kk (też wiem z doświadczenia). Najważniejsze dla PD to olej spełniający odpowiednią specyfikację oraz jakość paliwa. Niemniej jednak 500kk to też czas na regenerację iglic (części tłoczącej). Warto wspomnieć też o kluczowej wymianie oringów wraz ze śrubami (obligatoryjnie) pompowtryskiwaczy co max. 200kk. Oczywiście rozrząd komplet nie więcej niż 90kk a lepiej 60-80kk (doglądać). Jeśli te podstawowe sprawy będą prioirytetem użytkując silnik PD to z pewnością 500km będzie przebiegiem takim, do którego dociągnie bez większego problemu jednak nie unikniemy tutaj już naturalnego zużycia i remontu. Warto przed ściągnięciem głowicy sprawdzić kompresję i zadecydować o ewentualnej wymianie pierścieni (obejrzeć panewki wału wcześniej i ewentualnie kapitalny remont - co raczej zdarza się rzadziej). Przeważnie kończy się na głowicy (tutaj szczególną uwagę poświęcić gniazdom pompowtryskiwaczy i szczelności płaszcza wodnego). Silnik bezawaryjny - mój obecnie 700kk przebiegu. Sprzęgło wytrzymuje 320-350kk (oryginalne z dwumasą). Oczywiście wszystko zależy też od stulu jazdy. Przy wym. sprzęgła obligatoryjnie wymienić łożysko prowadzące wałek i uszczelniacz wału (50zł dodatkowe to żaden koszt a ustrzeże nas przed ponownym zdejmowaniem skrzyni).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

tomaszek
13.08.2016
0
ZARAZ PO ZAKUPE WYMIENIŁEM KPL.ROZRZAD I KPL SPRZĘGO Z DWUMASA.POTEM PRZEJECHAŁEM 72 000KM.ZADNEJ AWARII.NISKIE SPALANIE I BEZAWARYJNOSC TEGO SILNIKA.SERDECZNIE POLECAM SILNIK 90KM Z KODEM AGR.

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.