alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3  8L 1.9 TDI (130KM)

Audi A3 8L 1.9 TDI (130KM)Wyświetleń: 20972

Audi A3  8L 1.9 TDI (130KM)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101814.9
1.9 TDI1012401885.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.5

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 9):
(7.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 7.22/10
Spalanie ON
 7.56/10
Koszty utrzymania
 6.22/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 114

Głosy według opinii:

63

Opinie użytkowników

Piotr 16.12.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ...."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam
Wady:odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ....
audi a3 1,9tdi 130km 2003
Kamil 12.06.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Posiadam Ten samochód od 3 lat nigdy mnie nie zawiódł na czas wymieniam oleje filtry odbyłem kilka naprawa cyklicznych klocki hamulcowe czy też w zawieszeniu jakieś gumki po za tym wszystko ok Polecam:) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Trwały Bez Awaryjny Dynamiczny Ekonomiczny Zarys Sportowy
Wady:Ciasne wnętrze
A3 8l / 2002r / 211000
ŻURAW 14.09.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"miałem A3 z tym silnikiem, 120 tyś.km.i koło dwumasowe, spalanie nie jest tskie niski, jak ciśniesz to 12 bez problemu więc nie wiem co inni za bzdury piszą o niskim spalaniu, no chyba że jadą jak dziadki. Koszty utrzymania są wyższe niż u innych aut tej klasy, więc audi z takimi cenami i kiepską jakością zawieszenia bo po warszawie pada po 40 tyś.km to pomyłka, nie polecam tego złomu i A4, czy tym bardziej tandet od vag"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:LEPSZY FIAT NIŻ AUDI NA TO WYCHODZI MIMO, ŻE FIAT TO KLASA NIŻEJ KIEDYŚ, A DZIŚ JUŻ RACZEJ KLASA WYŻEJ
Wady:BARDZO SŁABE ZAWIESZENIE, KOŁO DWUMASOWE SIADA PO 100 TYŚ.KM., ELEKTRYKA PO 3 LATACH SZWANKUJE BARDZIEJ NIŻ W DOSTAWCZYM CITROENIE, WIECZNIE PARUJĄCE SZYBY, KIEPSKIE PWROWADZENIE SIĘ W ZAKRĘTACH, GŁOŚNY SILNIK, SŁABE HAMULCE
A3 2010
Krzysiek 01.08.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Posiadam ATrójkę od 4 lat. Zrobiłem nią przeszło 100kkm i obecnie ma ich najechane ponad 300k. Paru znajomych również ma A3 1.9 ASZ. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jeśli o samochód się dba,w tym przede wszytkim pamięta o podstawowych zasadach jazdy TURBOdieslem, pamięta o niskim i twardym zawieszeniu koszty utrzymania, jak na ponad 10-letnie auto sa naprawdę przyzwoite. Ale kupując kilkunastoletnie auto z przebiegiem typu 170.000 km "mało bite, za którym Niemiec płakał" w super cenie, trzeba liczyc sie z powaznymi remontami. Warto zainwestowac wiecej pieniedzy w auto,ktorego ostatnie kilka lat jestesmy w stanie przesledzic chocby rachunkami za czesci, zeby uniknac rozczarowan. U mnie przez 4 lata raz padł alternator (regeneracja - 350zł), dwa razy wymieniłem odboje w zawieszeniu (ok.200zł), raz amortyzatory z tyłu(chyba 500zł), raz na początku zainwestowałem w nawiercane i ryflowane tarcze i dobre klocki i mam spokój z hamulcami juz ponad 3 lata (80kkm!). Trzeba pamiętać o zabezpieczeniu nadwozia twardym woskiem! oszkodzenia lakieru szybko kończą się korozją. Omijać dziury, bo mocne uderzenia mogą uszkadzać części mechaniczne silnika i nie tylko (mi rozpadło się sprzęgło od klimy po wpadnięciu w dziurę - 350zł). Przy 270kkm wyczyszczony cały kolektor dolotowy (450zł), bo silnik zamulał. Wystarczyło by przywrócić moc i moment. Ceny i dostępność części zamiennych jest zależna w sporej mierze od elementu. Można rzec, że cenowo jest ok. najczęściej wymieniane rzeczy są często tanie nawet w ASO. Ale niektóre elemnty silnika potrafią zagrzać! Samo serwisowanie również nie jest drogie, bo auto ma prostą konstrukcję. ... A prowadzi się jak bajka :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczedny, bardzo elastyczny silnik, prowadzenie na drodze, wygodne fotele, ergonomiczne wnętrze, dostępność części używanych i zamienników
Wady:twarde niezbyt trwałe zawieszenie, duże rozbieżności w cenach części zamiennych, kiepsko zabezpieczone blachy, irytujące drobne usterki elektryczne
A3 1.9tdi ASZ / 2001 / 300000km
JANUSZ 17.05.2014
Średnia:
(2.75)
Nie
"Mam auto od 3-lat robiłem servo,pompa vacum turbo+przewody wymieniałem komputer wyświetlacz (duzy fiss) przełącznik świateł, przerywacz kierunkowskazów linkę klapy bagaznika,przełącznik opuszczania szyby, o zawieszeniu nie wspomne .Generalnie zawiodlem sie na AUDI auto drogie w utrzymaniu i ciągle w nim trzeba coś robić.Niestety!! NIE POLECAM !!"
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:NA RAZIE NIE ZAUWAŻYŁEM
Wady:CIĄGLE COŚ SIE PSUJE
A-3 2003ROK 5-DRZWI TDI-130km 6-BIEGÓW
Darek 05.08.2013
Średnia:
(4.75)
Nie
"Posiadam auto od dwóch lat i jestem rozczarowany, niby taka jakość, niby wszyscy polecają, do żadnego auto nigdy nie włożyłem tyle pracy i pieniędzy co do tego samochodu. Zdarzyły mi się awarie sprzęgła, koła dwumasowego, wtryskiwaczy oraz turbiny, Kultura pracy nie powala "
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Ekonomia, dynamika
Wady:Dość dużo awari, nie małe koszta utrzymania
A3 1.9 TDI 2002 210 000
KoMo_TDi 03.07.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Co tu dużo mówić: aktualnie posiadam dwie "a-trójeczki" z tymże właśnie silnikiem. No więc tak: silnik praktycznie nie do zdarcia, żwawo rwie samochód do przodu, bardzo dobra kultura pracy. Przez te 4 lata jedynie oddałem do regeneracji alternator. Tę drugą mam zaledwie od początku roku, ale dzięki napędowi Quattro mozna powiedzieć ze jest idealna. Całym sercem polecam ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Komfort jazdy, Wysoki moment, Cicha i równa praca
Wady:Jak na ZS dużo pali
Audi a3 1.9 TDi ASZ/2002/205000 i Audi a3 1.9 TDi ASZ Quattro/2003/185000
Marcin 29.04.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Sam silnik- rewelacja- legendarne ASZ. Niskie spalanie, bardzo dobry moment obrotowy, dostępny już od 1800 obr/min (w praktyce). Jednostka cicha jak na diesla, i dająca masę frajdy. Jazda na trasie w zasadzie tylko 6-stym biegu. Torbina pada- jak ktoś nie potrafi jeździć ropniakiem i tankuje lipnej jakości ropę. Dwumas przy przebiegu 235 tyś klekocze od dwóch lat, tylko na zimnym silniku, przez krótki okres. Jak zacznie dokuczać- niestety wymiana ok 2 tyś pln"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Elastyczność, spalanie, osiągi
Wady:Ceny części do tego modelu
Audi A3 1.9 130 KM, 2002 r 235 tyś km
Karol 19.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"no cóż jak 1.9 tdi to cieżki wybór bo silników jest ( odmian chyba z 10 ) Najważniejsze aby patrzeć na oznaczenia Moim zdaniem najlepszy i godny polecenia to 1.9TDI AVF 130KM 6 biegów "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:idelany do chip tuningu, oszczędny, bardzo elastyczny, przebieg 300+ to żaden wyczyn
Wady:brak
a4 b6 avant 2003 245000

Komentarze użytkowników

0 #1 Wojtek 17.03.2016
witam.Więc jestem posiadaczem Audi A3 8L 1.9 TDI (130KM).r 2002 przebieg 279 tyś km.
Auto zostało sprowadzone w maju 2014 r. i nie polecam tego auta.
Ktoś zapyta dlaczego? sporo zainwestowałem w to auto usuwając drobne i poważne awarie.Po sprowadzeniu auta nie działała szyba od strony kierowcy,zacina jące się wszystkie wskażniki zegarów,awaria skrzyni biegów tzn.brak 1i2 biegu,wymiana kpl.mocowań zespołu napędowego,wymi ana świec żarowych i wiązki przewodów-uszko dzone tzw.nasadki,sła ba kompresja na czwartym cylindrze,uster ka elektromagnetyc znego zaworu ograniczającego ciśnienie doładowania,wym iana kpl. zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym,wymi ana kpl.rozrządu wymienione po zakupieniu auta, wymiana uszczelek vakum pompy.
Jak widać sporo się tego nazbierało od dnia zakupu.Jeśli danej osobie przyjdzie chęć zakupu tego modelu z tym silnikiem niech się bardzo dobrze zastanowi,może warto pomyśleć nad silnikiem bęzynowym.
To tyle o mojej opinii tego auta.

26.10.2014TomaszTak

Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem.


22.07.2016GrzesiekNie

nie polecam 1.9 130km w wolksawgen Passat. bardzo przeciętne auto a tle dzisiejszej konkurencji.


08.06.2013HubertTak

Mam ten silnik w audi 80 . przebieg 267 000 tys km Jestem bardzo zadowolony, auto kupiłem w Niemcach od jednego właściciela , rocznik 44 :) Przejechałem już ok 30 tyś , jestem bardzo zadowolony z eksploatacji tego motoru. Ojciec były mechanik mówi ,że spokojnie przy regularnych wymianach oleju co 10 - 15 tysięcy i ogólnej dbałości przejadę jeszcze ponad 200 000 tyś km. Polecam ten silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

Wojtek
17.03.2016
0
witam.Więc jestem posiadaczem Audi A3 8L 1.9 TDI (130KM).r 2002 przebieg 279 tyś km.
Auto zostało sprowadzone w maju 2014 r. i nie polecam tego auta.
Ktoś zapyta dlaczego? sporo zainwestowałem w to auto usuwając drobne i poważne awarie.Po sprowadzeniu auta nie działała szyba od strony kierowcy,zacinające się wszystkie wskażniki zegarów,awaria skrzyni biegów tzn.brak 1i2 biegu,wymiana kpl.mocowań zespołu napędowego,wymiana świec żarowych i wiązki przewodów-uszkodzone tzw.nasadki,słaba kompresja na czwartym cylindrze,usterka elektromagnetycznego zaworu ograniczającego ciśnienie doładowania,wymiana kpl. zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym,wymiana kpl.rozrządu wymienione po zakupieniu auta, wymiana uszczelek vakum pompy.
Jak widać sporo się tego nazbierało od dnia zakupu.Jeśli danej osobie przyjdzie chęć zakupu tego modelu z tym silnikiem niech się bardzo dobrze zastanowi,może warto pomyśleć nad silnikiem bęzynowym.
To tyle o mojej opinii tego auta.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 38

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.