Okres produkcji: 1996-2003
Wersje nadwozia: hatchback
Pojemność [cm3] | 1896 |
Moc [KM] | 130 |
Moment obrotowy [Nm] | 310 |
Doładowanie | Turbosprężarka |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | 205 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.2 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 6.9 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.5 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5.1 |
?Typ oleju | Castrol 5W30 |
LIlość oleju | 4.5L |
Wymiana oleju | co 15.000 km lub 1rok |
Wymiana rozrządu | po 120.000 km |
DPF/FAP | Brak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | pompowtryski -Bosch |
21.02.2015daniel
"spalanie wroclaw 8-9l trasa 7.auto kupilem bo jest sporych rozmiarow,traktuje go jak wola roboczego,jak zapakuje zone 2 dzieci,2 psy mozliwie wygodnie sie przemieszczam.to co trzeba to wymieniam olej filtry czyli zwykle sprawy eksploatascyjne,jedyna usterkaktora mnie nieodmiennie irytuje to przepalajace sie zarowki h7.wczesniej mialem sharana 1 i nic sie nie dzialo tylko strasznie rdzewial:(pozdrawiam"
28.08.2013Kuba
"Mam ten silnik w Octavi I generacji, zbliżam się do 500 tysi i nic się z silnikiem nie dzieje, ciągnie równo nie kopci. Jedyne co zaczyna się pojawiać to dwumas (niestety), przy ruszaniu już nieźle się autko trzęsie... Auto to typowy wół roboczy i nie bede już go dalej naprawiał... Kupie sobie coś innego, oczywiście z TYM silnikiem !!!"
21.04.2017Maltheal
"Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje i się cieszy, bo te silniki już nie wrócą. Pancerne jednostki i jeszcze jedna ważna rzecz. Każdy zdiagnozuje naprawi za grosze. Miałem okazje jeździć AVF który miał 760 tys km przejechane... Auto chodziło jakby miało dopiero 200 tys. Szacun dla grupy VAG. "
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6-7l/100km
Spalanie - trasa:4.5-5.5l/100km
Spalanie - średnie:5.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8l/100km
Spalanie - trasa:7l/100km
Spalanie - średnie:7.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.5l/100km
Spalanie - trasa:4.2l/100km
Spalanie - średnie:5.2l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:5.5l/100km
Spalanie - średnie:6.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:10l/100km
Spalanie - trasa:7l/100km
Spalanie - średnie:9l/100km
Polecane silniki