alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3  8L 1.9 TDI (130KM)

Audi A3 8L 1.9 TDI (130KM)Wyświetleń: 27801

Audi A3  8L 1.9 TDI (130KM)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.6

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101814.9
1.9 TDI1012401885.1

11.05.2013Tak

Miałem Leona 1,9 110 konna wersja - kod silnika AHL - przygody - oberwany blok silnika przy wjechaniu w zapadniętą studzienkę - wyrwany blok na szpilce przy poduszce. Ponoć się zdarzało - późniejsze konstrukcje np asz miały już dodatkowe wzmocnienia na odlewie i to się nie zdarzało . W efekcie była wymiana na używany inny blok - nikt nie dawał gwarancji że spaw będzie trzymał . Poza tym "kosmosem" z silnikiem nie było problemów (nawet po przekładce) . Awarie trapiły skrzynkę (synchronizator i łożyska) oraz wieczne wymiany czujnika położenia stopu . Ale silnik poza jedną wtopą :) - ok .


08.06.2013HubertTak

Mam ten silnik w audi 80 . przebieg 267 000 tys km Jestem bardzo zadowolony, auto kupiłem w Niemcach od jednego właściciela , rocznik 44 :) Przejechałem już ok 30 tyś , jestem bardzo zadowolony z eksploatacji tego motoru. Ojciec były mechanik mówi ,że spokojnie przy regularnych wymianach oleju co 10 - 15 tysięcy i ogólnej dbałości przejadę jeszcze ponad 200 000 tyś km. Polecam ten silnik


22.05.2016TomTak

Audi A4 B7 kupiłem. Były oczywiście 2-litrowe w tej cenie ale zdecydowałem sie własnie na ten silnik. Nieważne że kultura słaba że głośniejszy ale za to nic a nic sie nie psuje. Wymieniam filtry i oleje i w trase. Nie zawiódł mnie ani razu. Dla porównania żonie kupiłem Forda Mondeo 2013r. z przebiegiem 63000km (teraz ma 70000) 1.6 diesel i samochód już dwa razy stał w serwisie a raz laweta zwiozła go z drogi. Audi zrobiłem bezawaryjnie 153000km, a Fordem 7000km z ciagłymi problemami. Polecam silnik 1.9 TDI/PD !!!!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 59
Średnia (głosów 10):
(7.1)
Trwałość silnika
 7.6/10
Niezawodność auta
 7.1/10
Spalanie ON
 7.6/10
Koszty utrzymania
 6.1/10

Głosy według opinii:

64

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 156

Opinie użytkowników

Piter 17.07.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
"witam posiadałem a3 od 2009r do 2016. tj 7 lat tak awaryjnym autem jeszcze nie jeżdziłem. diesel na pompowtrysku to już nie to samo co starsze tdi,dzisiaj większość tych aut z tymi silnikami jest zajeżdzona dlatego Odradzam ich kupna wszystkim spoglądającym w silniki 1.9 tdi. nie dajcie się nabrać"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:marka auta? ,moc
Wady:silnik,głośny,ciasne auto,
a3 lift
Piotr 16.12.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ...."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam
Wady:odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ....
audi a3 1,9tdi 130km 2003
Kamil 12.06.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Posiadam Ten samochód od 3 lat nigdy mnie nie zawiódł na czas wymieniam oleje filtry odbyłem kilka naprawa cyklicznych klocki hamulcowe czy też w zawieszeniu jakieś gumki po za tym wszystko ok Polecam:) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Trwały Bez Awaryjny Dynamiczny Ekonomiczny Zarys Sportowy
Wady:Ciasne wnętrze
A3 8l / 2002r / 211000
ŻURAW 14.09.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"miałem A3 z tym silnikiem, 120 tyś.km.i koło dwumasowe, spalanie nie jest tskie niski, jak ciśniesz to 12 bez problemu więc nie wiem co inni za bzdury piszą o niskim spalaniu, no chyba że jadą jak dziadki. Koszty utrzymania są wyższe niż u innych aut tej klasy, więc audi z takimi cenami i kiepską jakością zawieszenia bo po warszawie pada po 40 tyś.km to pomyłka, nie polecam tego złomu i A4, czy tym bardziej tandet od vag"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:LEPSZY FIAT NIŻ AUDI NA TO WYCHODZI MIMO, ŻE FIAT TO KLASA NIŻEJ KIEDYŚ, A DZIŚ JUŻ RACZEJ KLASA WYŻEJ
Wady:BARDZO SŁABE ZAWIESZENIE, KOŁO DWUMASOWE SIADA PO 100 TYŚ.KM., ELEKTRYKA PO 3 LATACH SZWANKUJE BARDZIEJ NIŻ W DOSTAWCZYM CITROENIE, WIECZNIE PARUJĄCE SZYBY, KIEPSKIE PWROWADZENIE SIĘ W ZAKRĘTACH, GŁOŚNY SILNIK, SŁABE HAMULCE
A3 2010
Krzysiek 01.08.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Posiadam ATrójkę od 4 lat. Zrobiłem nią przeszło 100kkm i obecnie ma ich najechane ponad 300k. Paru znajomych również ma A3 1.9 ASZ. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jeśli o samochód się dba,w tym przede wszytkim pamięta o podstawowych zasadach jazdy TURBOdieslem, pamięta o niskim i twardym zawieszeniu koszty utrzymania, jak na ponad 10-letnie auto sa naprawdę przyzwoite. Ale kupując kilkunastoletnie auto z przebiegiem typu 170.000 km "mało bite, za którym Niemiec płakał" w super cenie, trzeba liczyc sie z powaznymi remontami. Warto zainwestowac wiecej pieniedzy w auto,ktorego ostatnie kilka lat jestesmy w stanie przesledzic chocby rachunkami za czesci, zeby uniknac rozczarowan. U mnie przez 4 lata raz padł alternator (regeneracja - 350zł), dwa razy wymieniłem odboje w zawieszeniu (ok.200zł), raz amortyzatory z tyłu(chyba 500zł), raz na początku zainwestowałem w nawiercane i ryflowane tarcze i dobre klocki i mam spokój z hamulcami juz ponad 3 lata (80kkm!). Trzeba pamiętać o zabezpieczeniu nadwozia twardym woskiem! oszkodzenia lakieru szybko kończą się korozją. Omijać dziury, bo mocne uderzenia mogą uszkadzać części mechaniczne silnika i nie tylko (mi rozpadło się sprzęgło od klimy po wpadnięciu w dziurę - 350zł). Przy 270kkm wyczyszczony cały kolektor dolotowy (450zł), bo silnik zamulał. Wystarczyło by przywrócić moc i moment. Ceny i dostępność części zamiennych jest zależna w sporej mierze od elementu. Można rzec, że cenowo jest ok. najczęściej wymieniane rzeczy są często tanie nawet w ASO. Ale niektóre elemnty silnika potrafią zagrzać! Samo serwisowanie również nie jest drogie, bo auto ma prostą konstrukcję. ... A prowadzi się jak bajka :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczedny, bardzo elastyczny silnik, prowadzenie na drodze, wygodne fotele, ergonomiczne wnętrze, dostępność części używanych i zamienników
Wady:twarde niezbyt trwałe zawieszenie, duże rozbieżności w cenach części zamiennych, kiepsko zabezpieczone blachy, irytujące drobne usterki elektryczne
A3 1.9tdi ASZ / 2001 / 300000km
<<<12>>>