alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3  8L 1.9 TDI 130KM PD (ASZ)

Audi A3 8L 1.9 TDI 130KM PD (ASZ)Wyświetleń: 30927

Audi A3  8L 1.9 TDI 130KM PD (ASZ)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.5

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI9021012.44,9
1.9 TDI100240115.1
1.9 TDI11023510.54.9

04.03.2014SławomirTak

"jeżdżę moim passatem b5 fl 2003 rok i mimo ze to mój pierwszy diesel to muszę szczerze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i jeżeli może to komuś pomóc w dokonaniu zakupu dobrego samochodu to jak najbardziej polecam vw passata"


21.04.2017MalthealTak

"Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje i się cieszy, bo te silniki już nie wrócą. Pancerne jednostki i jeszcze jedna ważna rzecz. Każdy zdiagnozuje naprawi za grosze. Miałem okazje jeździć AVF który miał 760 tys km przejechane... Auto chodziło jakby miało dopiero 200 tys. Szacun dla grupy VAG. "


01.06.2017Rychu LondynTak

"golfem mk4 z 2003 roku z śilnikiem 1.9 tdi 130 km 6 biegów zrobiłem 1 200 000 , Tak Tak jeden milon dwieście kilometrów , co nabrawiałem 3 razy dwumasa komplet, 2 razy linka recznego, klocki pagd co 150km i tarcze co 300 tyś km przednie, amory tylne raz , amory przednie dwa rzzy , wachacze przednie ze względu na tulejki raz , końcówki drążka nigdy sprężyny tył i przód nigdy, klima nigdy , rozrząd z pompa wody co 150 tyś km więc niezlicze, olel i filtry co 15 tyś km jak w zegarku , cześci tylko orginały. jak sprzedawałem auto nic nie kopciło praca idealna, no i raz wodzik w skrzyni od jazdy po mieście i zmiany biegów . kupiłem teraz drugiego z przebiegiem 150 tyś km na kilklka lat wystarczy. Jak dbasz o golfa to przejedziesz wiele, mam drugiego z 2010 roku 1.6 td 650 tyś km pali tyle samo ale wiecej wydatków przez ekologię, zaśmiecam swiat częściam poserwisowymi. Polecam golfa to samochód na lata ."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 64
Średnia (głosów 11):
(7.25)
Trwałość silnika
 7.82/10
Niezawodność auta
 7.18/10
Spalanie ON
 7.73/10
Koszty utrzymania
 6.27/10

Głosy według opinii:

74

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 160

Opinie użytkowników

Pawcio 11.07.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Witam. Posiadam A3 1.9 ASZ ponad 3 lata. Wszystkie serwisy robione na bieżąco i wszystko śmiga aż miło. Jedynie przez cały okres eksploatowania został dodatkowo wymieniony alternator bo stary już padł. Autko ma już 260 tys. przebiegu i zbiera się idealnie, nie kopci, nic nie stuka. Największym problemem z jakim się borykałem to rdza na dole drzwi ale to standard w tych autach. Autko szybkie, ładne oraz zgrabne. Co do spalania to też zależy od stylu jazdy. Ja jeżdżę dosyć szybko lecz spalanie jest w normie. Ogólnie polecam. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:4.5-5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik moc spalanie
Wady:twarde zawieszenie korozja drzwi
Audi A3 8l 1.9 TDI ASZ
Piter 17.07.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
"witam posiadałem a3 od 2009r do 2016. tj 7 lat tak awaryjnym autem jeszcze nie jeżdziłem. diesel na pompowtrysku to już nie to samo co starsze tdi,dzisiaj większość tych aut z tymi silnikami jest zajeżdzona dlatego Odradzam ich kupna wszystkim spoglądającym w silniki 1.9 tdi. nie dajcie się nabrać"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:marka auta? ,moc
Wady:silnik,głośny,ciasne auto,
a3 lift
Piotr 16.12.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ...."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam
Wady:odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ....
audi a3 1,9tdi 130km 2003
Kamil 12.06.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Posiadam Ten samochód od 3 lat nigdy mnie nie zawiódł na czas wymieniam oleje filtry odbyłem kilka naprawa cyklicznych klocki hamulcowe czy też w zawieszeniu jakieś gumki po za tym wszystko ok Polecam:) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Trwały Bez Awaryjny Dynamiczny Ekonomiczny Zarys Sportowy
Wady:Ciasne wnętrze
A3 8l / 2002r / 211000
ŻURAW 14.09.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"miałem A3 z tym silnikiem, 120 tyś.km.i koło dwumasowe, spalanie nie jest tskie niski, jak ciśniesz to 12 bez problemu więc nie wiem co inni za bzdury piszą o niskim spalaniu, no chyba że jadą jak dziadki. Koszty utrzymania są wyższe niż u innych aut tej klasy, więc audi z takimi cenami i kiepską jakością zawieszenia bo po warszawie pada po 40 tyś.km to pomyłka, nie polecam tego złomu i A4, czy tym bardziej tandet od vag"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:LEPSZY FIAT NIŻ AUDI NA TO WYCHODZI MIMO, ŻE FIAT TO KLASA NIŻEJ KIEDYŚ, A DZIŚ JUŻ RACZEJ KLASA WYŻEJ
Wady:BARDZO SŁABE ZAWIESZENIE, KOŁO DWUMASOWE SIADA PO 100 TYŚ.KM., ELEKTRYKA PO 3 LATACH SZWANKUJE BARDZIEJ NIŻ W DOSTAWCZYM CITROENIE, WIECZNIE PARUJĄCE SZYBY, KIEPSKIE PWROWADZENIE SIĘ W ZAKRĘTACH, GŁOŚNY SILNIK, SŁABE HAMULCE
A3 2010
<<<123>>>