Audi A3 8L 1.9 TDI (130KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3  8L 1.9 TDI (130KM)

Audi A3 8L 1.9 TDI (130KM)Wyświetleń: 29176

Audi A3  8L 1.9 TDI (130KM)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.5

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101814.9
1.9 TDI1012401885.1

14.07.2013WaldekTak

Sam mam TDI wersja na pompie rotacyjnej i to jest bardzo dobry silnik. Problem jest w tym że 1,9 TDI było wiele wersji i naprawdę dobre są tylko te na pompach wtryskowych VP( stare modele przed 2003r )Późniejsze są już problematyczne i można się mocno rozczarować po zakupie.


28.01.2017ZbychTak

Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą z ogromną ilością skrzyżowań świetlnych /Olsztyn/. Styl jazdy spokojnie umiarkowany. Polecam ten silnik i auto. Moc silnika i jego moment obrotowy wykorzystywany głównie podczas wyprzedzania.


25.03.2014sławekTak

spalanie w trasie 4,3 średnie 5,o dynamiczna jazda i kręcenie do końca wtedy spali 6,2 polecam jak macie okazje to nie bać wersji 130 km [że niby za bardzo wyżyłowana ]


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 63
Średnia (głosów 11):
(7.25)
Trwałość silnika
 7.82/10
Niezawodność auta
 7.18/10
Spalanie ON
 7.73/10
Koszty utrzymania
 6.27/10

Głosy według opinii:

74

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 160

Opinie użytkowników

Pawcio 11.07.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Witam. Posiadam A3 1.9 ASZ ponad 3 lata. Wszystkie serwisy robione na bieżąco i wszystko śmiga aż miło. Jedynie przez cały okres eksploatowania został dodatkowo wymieniony alternator bo stary już padł. Autko ma już 260 tys. przebiegu i zbiera się idealnie, nie kopci, nic nie stuka. Największym problemem z jakim się borykałem to rdza na dole drzwi ale to standard w tych autach. Autko szybkie, ładne oraz zgrabne. Co do spalania to też zależy od stylu jazdy. Ja jeżdżę dosyć szybko lecz spalanie jest w normie. Ogólnie polecam. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:4.5-5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik moc spalanie
Wady:twarde zawieszenie korozja drzwi
Audi A3 8l 1.9 TDI ASZ
Piter 17.07.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
"witam posiadałem a3 od 2009r do 2016. tj 7 lat tak awaryjnym autem jeszcze nie jeżdziłem. diesel na pompowtrysku to już nie to samo co starsze tdi,dzisiaj większość tych aut z tymi silnikami jest zajeżdzona dlatego Odradzam ich kupna wszystkim spoglądającym w silniki 1.9 tdi. nie dajcie się nabrać"
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:marka auta? ,moc
Wady:silnik,głośny,ciasne auto,
a3 lift
Piotr 16.12.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ...."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam
Wady:odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ....
audi a3 1,9tdi 130km 2003
Kamil 12.06.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Posiadam Ten samochód od 3 lat nigdy mnie nie zawiódł na czas wymieniam oleje filtry odbyłem kilka naprawa cyklicznych klocki hamulcowe czy też w zawieszeniu jakieś gumki po za tym wszystko ok Polecam:) "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Trwały Bez Awaryjny Dynamiczny Ekonomiczny Zarys Sportowy
Wady:Ciasne wnętrze
A3 8l / 2002r / 211000
ŻURAW 14.09.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
"miałem A3 z tym silnikiem, 120 tyś.km.i koło dwumasowe, spalanie nie jest tskie niski, jak ciśniesz to 12 bez problemu więc nie wiem co inni za bzdury piszą o niskim spalaniu, no chyba że jadą jak dziadki. Koszty utrzymania są wyższe niż u innych aut tej klasy, więc audi z takimi cenami i kiepską jakością zawieszenia bo po warszawie pada po 40 tyś.km to pomyłka, nie polecam tego złomu i A4, czy tym bardziej tandet od vag"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:LEPSZY FIAT NIŻ AUDI NA TO WYCHODZI MIMO, ŻE FIAT TO KLASA NIŻEJ KIEDYŚ, A DZIŚ JUŻ RACZEJ KLASA WYŻEJ
Wady:BARDZO SŁABE ZAWIESZENIE, KOŁO DWUMASOWE SIADA PO 100 TYŚ.KM., ELEKTRYKA PO 3 LATACH SZWANKUJE BARDZIEJ NIŻ W DOSTAWCZYM CITROENIE, WIECZNIE PARUJĄCE SZYBY, KIEPSKIE PWROWADZENIE SIĘ W ZAKRĘTACH, GŁOŚNY SILNIK, SŁABE HAMULCE
A3 2010
<<<123>>>