alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Caddy III 1.9 TDI (105KM)

Volkswagen Caddy III 1.9 TDI (105KM)Wyświetleń: 19455

Volkswagen Caddy III 1.9 TDI (105KM)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)13.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.3
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6.4

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI752251505.7
1.9 TDI752101506.3

17.08.2018TadeuszTak

Autko kupiłem 4 letnie po leasingu i bałem się tego ale okazało się że zupełnie niepotrzebnie.Teraz ma już 10 lat i spisuje się rewelacyjnie, wymieniam tylko części eksploatacyjne, do tej pory żadnej awarii!!! Właśnie wymieniłem sprzęgło chociaż mechanik twierdził że mogę jeszcze pojeździć i okazało się, że było bez dwumasy - koszt całkowity 900 zł. Olej wymieniam co rok czyli co ok 10 tys km. Pewnie, że jest to trochę toporne auto ale naprawdę oszczędne i niezawodne. Mam kombi i zdziwiłem się ile może pomieścić ten bagażnik!!! Drugie auto mam octavię i jest przepaść między nimi ale to inna klasa auta. Naprawdę szczerze polecam!!1


02.04.2018MarcinTak

Miałem 3 auta z tym silnikiem najmniej dynamiczny był Roomster 105KM, ale bardzo przyjemnie się jeździło, Octavia jak Octavia, ale Fabia z 1.9 tdi 115KM to było cudo! Dynamiczna, zrywna co byś nie robił na trasie to spalanie nie przekroczyło 6, ale jeśli jechałeś spokojnie to bez łaski 4,4 a czasami poniżej 4 - wiem co piszę, bo 5 lat jeździłem 30 km (w jedną stronę) do pracy przez miasto, obwodnicę, wioski... Jak kupowałem Octawię 10 lat temu w salonie to sprzedawca powiedział: "dopłaci pan te parę tysięcy i będzie pan miał silnik nie do zarżnięcia - te silniki robią bez łaski po 400 tysięcy". Pod koniec zeszłego roku przyjaciel w tym samym salonie kupował Rapida w wersji Monte Carlo - na moje pytanie jaki przebieg wytrzyma ten silnik usłyszałem cyt.: "to nie istotne i tak pana przyjaciel wymieni u nas auto po 5 latach - odkupimy w dobrej cenie i damy dobry kredyt"


13.01.2016ManiekNie

najgorszy silnik 1.9 tdi od 2007r. zaczęło się osłabianie konstrukcji tych silników, a w szczególności tego modelu 1.9 TDI BXE. tu nie chodzi o ochronę środowiska tylko o biznes i o jak najszybsze rozlatywanie i psucie się silników. już nigdy nie będą produkować takich samochodów jak mercedes W123 czy 1.9SDI, 1.9TDI 90, 1.9TDI 110 na zwykłej pompie. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 4):
(6.81)
Trwałość silnika
 5.25/10
Niezawodność auta
 6.25/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.25/10

Głosy według opinii:

13

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Staś 23.02.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super silnik, mało awaryjny po przejechaniu 550 000 padło turbo,po wymianie turbiny auto dynamiczne jak nowe. układ paliwowy bez żadnej ingerencji { tylko filtry }"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wygodny, mało awaryjny
Wady:mało wydajna klima i ogrzewanie
maxi 2008 560000
grzegorz 08.02.2017
Średnia:
(5.50)
Nie
"Jak na samochód użytkowy do firmy to niezbyt dobry wybór, auto 3 letnie sprowadzone z przebiegiem 115 tys km. po pół roku padła turbina do dzisiaj chodzi jak chce raz lepiej raz gorzej , po kolejnych kilku miesiącach padł dwumas a później po 2 miesiącach rozrząd. Więc prawie 10 tyś zł wrzucone w naprawy a miało być tak pięknie,że niezawodne na miliony kilometrów. "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:wygodny,przestronny,w miare dynamiczny jak jest pusty pełny brakuje mocy,nie bierze oleju
Wady:głośny,dwumas,turbina,rozrząd- troche drogie naprawy
caddy 2006 1,9 tdi 105 km
Spxlider 03.10.2014
Średnia:
(6.75)
Nie
"Kupione niedawno, dokładnie w maju. Przebieg 211 tys. Konieczna wymiana koła dwumasowego + padła turbina. Do tego do zrobienia rozrząd i bóg wie co jeszcze wyjdzie. Razem na starcie dołożyłem do auta prawie 5000. "
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:dynamiczny, wygodny, przestronny
Wady:głośny
caddy, 2004, 211
bartek 10.03.2013
Średnia:
(5.25)
Nie
"kupujac vw caddy 1,9 myslalem ze bede bardziej zadowolony. wszyscy tak zachwalaja te auta mowia o bezawaryjnosci, mowia o setkach tysiecy itd. a tu sie okazuje ze z vw wcale nie jest tak dobry jak kiedys, ,,, "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:dziala
Wady:turbo dwumas wtryski i dziwbne stuki w silniku
caddy van 1.9 tdi 105 km