alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Caddy III 1.9 TDI PD 105KM (BJB/BLS)

Volkswagen Caddy III 1.9 TDI PD 105KM (BJB/BLS)Wyświetleń: 21163

Volkswagen Caddy III 1.9 TDI PD 105KM (BJB/BLS)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6/automat
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)13.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.3
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6.4

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI14032010.66.1
1.9 TDI7521017.76.3

02.04.2018MarcinTak

Miałem 3 auta z tym silnikiem najmniej dynamiczny był Roomster 105KM, ale bardzo przyjemnie się jeździło, Octavia jak Octavia, ale Fabia z 1.9 tdi 115KM to było cudo! Dynamiczna, zrywna co byś nie robił na trasie to spalanie nie przekroczyło 6, ale jeśli jechałeś spokojnie to bez łaski 4,4 a czasami poniżej 4 - wiem co piszę, bo 5 lat jeździłem 30 km (w jedną stronę) do pracy przez miasto, obwodnicę, wioski... Jak kupowałem Octawię 10 lat temu w salonie to sprzedawca powiedział: "dopłaci pan te parę tysięcy i będzie pan miał silnik nie do zarżnięcia - te silniki robią bez łaski po 400 tysięcy". Pod koniec zeszłego roku przyjaciel w tym samym salonie kupował Rapida w wersji Monte Carlo - na moje pytanie jaki przebieg wytrzyma ten silnik usłyszałem cyt.: "to nie istotne i tak pana przyjaciel wymieni u nas auto po 5 latach - odkupimy w dobrej cenie i damy dobry kredyt"


01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 4):
(6.81)
Trwałość silnika
 5.25/10
Niezawodność auta
 6.25/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.25/10

Głosy według opinii:

13

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

Staś 23.02.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super silnik, mało awaryjny po przejechaniu 550 000 padło turbo,po wymianie turbiny auto dynamiczne jak nowe. układ paliwowy bez żadnej ingerencji { tylko filtry }"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wygodny, mało awaryjny
Wady:mało wydajna klima i ogrzewanie
maxi 2008 560000
grzegorz 08.02.2017
Średnia:
(5.50)
Nie
"Jak na samochód użytkowy do firmy to niezbyt dobry wybór, auto 3 letnie sprowadzone z przebiegiem 115 tys km. po pół roku padła turbina do dzisiaj chodzi jak chce raz lepiej raz gorzej , po kolejnych kilku miesiącach padł dwumas a później po 2 miesiącach rozrząd. Więc prawie 10 tyś zł wrzucone w naprawy a miało być tak pięknie,że niezawodne na miliony kilometrów. "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:wygodny,przestronny,w miare dynamiczny jak jest pusty pełny brakuje mocy,nie bierze oleju
Wady:głośny,dwumas,turbina,rozrząd- troche drogie naprawy
caddy 2006 1,9 tdi 105 km
Spxlider 03.10.2014
Średnia:
(6.75)
Nie
"Kupione niedawno, dokładnie w maju. Przebieg 211 tys. Konieczna wymiana koła dwumasowego + padła turbina. Do tego do zrobienia rozrząd i bóg wie co jeszcze wyjdzie. Razem na starcie dołożyłem do auta prawie 5000. "
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:dynamiczny, wygodny, przestronny
Wady:głośny
caddy, 2004, 211
bartek 10.03.2013
Średnia:
(5.25)
Nie
"kupujac vw caddy 1,9 myslalem ze bede bardziej zadowolony. wszyscy tak zachwalaja te auta mowia o bezawaryjnosci, mowia o setkach tysiecy itd. a tu sie okazuje ze z vw wcale nie jest tak dobry jak kiedys, ,,, "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:dziala
Wady:turbo dwumas wtryski i dziwbne stuki w silniku
caddy van 1.9 tdi 105 km