alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Caddy III FL 1.6 TDI CR 102KM (CAYD)

Volkswagen Caddy III FL 1.6 TDI CR 102KM (CAYD)Wyświetleń: 15513

Volkswagen Caddy III FL 1.6 TDI CR 102KM (CAYD)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 6

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI7522517.65.7
2.0 TDI11028012.86.5
2.0 TDI14032010.66.2

15.10.2016MieczysławNie

Panowie zafascynowani swoimi cackami, chociaż nie wszyscy, otóż prawda jest taka, jeśli jeździcie (certolicie się) 90-100 km/h i spokojnie przyspieszacie i zwalniacie to macie zużycie 5,0-5,5. Ale spróbujcie jeździć cały czas normalnie (oczywiście wszędzie tam gdzie jest to możliwe), normalnie tzn. 110-130 km/h i z przytupem tak żeby czuć, że jedziecie a nie turlacie się, i wówczas napiszcie ile te wasze super golfy i inne cudeńka techniki spalają!!! I Jeszcze jedno Panowie, żadne tam bzdury, które Wam pokazuje komputer, włóżcie te wskazanie między bajki, tankujecie do odbicia, zapisujecie stan licznika i następne tankowanie na rezerwie też do odbicia i wówczas dopiero liczymy RZECZYWISTE zużycie a nie wirtualne! Rzeczoznawca z 25 letnim stażem. Pozdrawiam.


10.01.2018Paweł WłochalTak

mam go 2,5 roku od lipca 2015 w Rapidzie spaceback w odmianie 105 konnej, obecnie okolo 64000 km. Do tej pory dwa serwisy, pierwszy przy 29000 drugi przy okolo 50000. Spalanie zalezy od temperamentu ale ostatnio zauwazyłem ze najlepiej go trzymac na 2000 obrotów, ponizej tylko z górki ale nigdy pod 1500. Paliwo jakie leje to verva diesel na polskich i czeskich stacjach, oraz x motion na omv w Czechach. 1 y serwis okolo 700 złoty w serwisie w Mlada Boleslav, drugi 1100 w Ultimie Jelenia Góra ale czyszczenie klimy i wymiana filtra paliwa. Spalanie na drogach polsko-czeskiego pogranicza, trasa wałbrzych-Mlada Boleslav 4-4,5 litra na sto km o litr wiecej z 3-4 osobami na pokładzie i w kierunku Wałbrzycha bo bardziej pod górkę. Silnik bądź co bądż krece nawet do czerwonego. Na autostradach w okolicach dozwolonych przepisami odcinkach coś koło 6-7, zalezy od ukształtowania terenu. Jazda ile fabryka dała np: Kępno-Wrocław 8 litrów ale we wrocku w 25 minut :) Oczywiście dane z komputera, rzeczywistość, zawsze do pierwszego odbicia każe sugerowac ze komputer kłami zaniżając od 0,2 do o,8 litra ale srednio wychodzi koło 0,5 litra na 100km przekłamania. Silnik chodzi fajnie tak miedzy 2 a3 tys obrotów. Beż problemu nadązam za 2 litowymi tdi passatami b5 i 160 konnymi alfami 159.Póki co nic się nie dzieje ale do pierwszych wymian już nie daleko. Wolę diesla nawet jeśli wyjde na tzw zero bo oszczednosci na paliwie pojdą w osprzet. Póki co obiecałem ze serwis co rok z wymianami płynów i filtrów, wszystko w aso mimo ze juz po gwarancji. 80% to trasy powyzej 100 km.


18.11.2013audi a1Tak

Silnik 1.6 tdi idealnie spasowany do modelu audi a6, jeśli chodzi o dynamikę, elastyczność i poziomy spalania, do tego naprawdę zadowalająca kultura pracy, niestety opcjonalne z filtrem cząstek stałych jednak potencjalna awaria dopiero przede mną przebieg (25 tyś)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 6):
(7.13)
Trwałość silnika
 8.33/10
Niezawodność auta
 7.33/10
Spalanie ON
 6.5/10
Koszty utrzymania
 6.33/10

Głosy według opinii:

42

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 64

Opinie użytkowników

asd 19.11.2017
Średnia:
(4.00)
Nie
""1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 tyś padł EGR - koszt 3 tys. !!! Nigdy więcej vieswagena. Śednie spalanie - miasto przy delkiatnej jeździe 7,8 (jak lekko przycisnę to ponad 9), trasa V 90 km/h spalanie 6,3l, trasa V 120 km/h spalanie 7,2 l (jazda solo bez pasażera i bagażu, ciśnienie opon prawidłowe :-), jazda ekspresówką - czyli bez hamowania i rozpędzania, dystans ponad 200km)" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.0l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:
Wady:awaria eger ,koszty serwisu ,duże spalanie
Caddy 2012r
Andrzej 11.10.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Spalanie na autostradzie przy predkosci 150-160km/h 8l/100, w trasie poza autostradą można się zbliżyć do 5l/100km, w mieście średnio 7l/100km. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:szwindel Volkswagena
pawelo 24.02.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"caddy salonowy niezawodny, przy duzych mrozach -20 za slabe ogrzewanie, uklad jezdny pewny,silnik powyzej 2000 obrotow ma odejscie-polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:niezawodnosc, lubi trasy
Wady:na dziurach twardy
3,2015 11000km
Robert 13.12.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
"Silnik który pali jak smok, moc uzyskana dzięki wlewaniu paliwa wiadrami. Spalanie 30℅ większe od podawanego. 5l/100 można osiągnąć jadąc na 5 biegu z prędkością 70km/h, miasto real to min. 7,5l, chyba, że przejazd nocą. Reasumując, ten silnik do caddego to pomyłka. "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Miało być tak pięknie
Wady:Silnik spalanie to porażka, ciągły problem ze sprzęgłem, naprawy co 30 tys.
Marek 17.12.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto silnik udany "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Super auto silnik udany
Wady:twarde plastyki
Caddy 2011
<<<12>>>