alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Dacia Logan I 1.5 dCi (68KM)

Dacia Logan I 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 4194

Dacia Logan I 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2004-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi van pickup

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna158
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]5.8
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi/ po 2006 Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi751801574.1
1.5 dCi852001684.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

marcin 26.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"fajny dieselek za małe pieniądze,tani w utrzymaniu, nie ma koła dwumasowego i Dpf-u .Mam go 4 lata na zmianę z żona dojazd do pracy i wypad za miasto żadnych problemów super niskie spalanie.Obecnie przebieg 160 tys po wymianie rozrządu koszt 700zł ,mechanik powiedział że choćby chciał coś znaleźć to nie ma co wszytko włącznie z zawieszeniem jak nowe .Polecam naprawdę fajnie się prowadzi silniczek cichy oszczędny i bezawaryjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:niskie spalanie,bardzo dobra elastyczność,dosyć dobrze się zbiera,cicho pracuje
Wady:słabe wyposażnie.
Logan 2005r

Kod antyspamowy
Odśwież

26.06.2015KierownikTak

Silnik bardzo ekonomiczny i cichy. Pracuje nie jak zwykły dizel - jest miękki i elastyczny. Wymieniam co 10 tysięcy kilometrów tylko olej z wszystkimi filtrami. Leję zwykłe paliwo. I proszę - niech tu piszą użytkownicy samochodów. A nie toczydeł marki DACIA.


20.06.2015MariuszTak

Mam Scenica z roku 2003 z 1,5DCI, przebieg 187tys. czyli co dzień przez 13 lat auto robiło 40-50km. Do silnika nie ma do czego się przyczepić, pracuje jak najbardziej poprawnie. Jestem 3 właścicielem. Auto bardzo zadbane więc i nie katowane. Pali zawsze, nie gaśnie, auto w miarę dynamiczne, zużycie paliwa w większości cyklu miejskiego 6l/100km.


28.07.2013ZenekTak

Nigdy nie miałem żadnej usterki związanej z silnikiem oraz jego osprzętem .Jak czytam te bzdury o Reno i silnikach 1.5 dci to mi się płakać chce .Wymieniam olej systematycznie ,filtry i co ważne FILTR PALIWA !!! ( wymiana była zalecana na początku co 30 tyś ale potem zmieniono na chyba 20 tyś ,ja zmieniam co 10-15 tyś ) tankuję zawsze do pełna i nie jeżdżę do rezerwy żeby nie pociągnęło tgz syfu .Spalanie jak na tak duży samochód jest rewelacyjne miasto 7.5 l trasa nawet poniżej 5 l średnio 6.5 L.Nie słuchajcie bzdur o tym silniku ,super oszczędny i bezawaryjny silnik .Polecam "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.