alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Dacia Logan I 1.5 dCi (68KM)

Dacia Logan I 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 5112

Dacia Logan I 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2004-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi van pickup

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna158
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]5.8
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi/ po 2006 Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi751801574.1
1.5 dCi852001684.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

marcin 26.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"fajny dieselek za małe pieniądze,tani w utrzymaniu, nie ma koła dwumasowego i Dpf-u .Mam go 4 lata na zmianę z żona dojazd do pracy i wypad za miasto żadnych problemów super niskie spalanie.Obecnie przebieg 160 tys po wymianie rozrządu koszt 700zł ,mechanik powiedział że choćby chciał coś znaleźć to nie ma co wszytko włącznie z zawieszeniem jak nowe .Polecam naprawdę fajnie się prowadzi silniczek cichy oszczędny i bezawaryjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:niskie spalanie,bardzo dobra elastyczność,dosyć dobrze się zbiera,cicho pracuje
Wady:słabe wyposażnie.
Logan 2005r

Kod antyspamowy
Odśwież

02.05.2015PiotrTak

Mam megane II 2008 rok 106KM, zrobiłem 80 tys km w dwa lata nie oszczędzając go, autostrada przez Niemcy na tempomacie 150km/h, przy wyprzedzaniu spokojnie ciągnie do 170, powyżej też można ale już trzeba czasu i czuć że się powoli zbiera do tej prędkości maksymalnej 185 (na tempomacie dało radę do 200 pogonić z górki ale nie praktykuję) Spalanie jadąc oszędnie po mieście jest nawet poniżej 5l, na autostradzie poniżej 110 - nawet poniżej 4 litrów jak sam jadę, na 6 biegu 130 - 5 litrów, 150 - 5.6 (na 6 biegu 3tys obrotów) 170 - 7.8l (3200 obrotów) Wymieniam olej co 12tys castrol edge turbo diesel 5w40, zawsze kupuję litr więcej na dolewki, odkąd go mam bierze ok 0,5- 0,8 litra na 12 tys. Jeżdże nie mniej niż 2000 obrotów, jak jezdziłem z mniejszymi to kopcił mocno przy przyspieszaniu. Paliwo shell zwykły diesel. Co się popsuło: odpływ skraplanej wody z klimy (leciało do środka, czyszczenie 30zł) uszczelka klimatyzacji przy chłodnicy (200zł z naprawą i nabiciem) namiętnie przepala się któraś żarówka przednia co kilka miesięcy. Poza tym... nie psuje się nic. Czasem opuszczaąc szybę keirowcy trzeba kilka razy poklikać żeby ją zaprosić na swoje miejsce, ale zawsze wraca. Niewielki wyciek przy skrzyni biegów jasnego oleju, ale nie kapie, osłona zawsze czysta. Filtry, jak radzą ludzie, kupuję Mann, paliwowy ponad stówę droższy od filtrona, olejowy i powietrza coś ok 20zł droższe. Jeździ się tym autem przyjemnie. Delikatnie zanim się nagrzeje, po nagrzaniu ładnie ciągnie do przodu nawet na 6 biegu.


01.02.2014SZOK Nie

Uwaga !!! Grand Scenic 2004 1.5 dci 185 tyś złuszczyła się pompa wtryskowa opiłki poszły na cały układ wtryskowy auto stanęło i koniec jazdy .Hol do mechanika chwila prawdy i SZOK!!! 6000 tys złotych naprawa ,wymiana baku z pompą ,regeneracja pompy wtryskowej ,regeneracja wtrysków i czyszczenie przewodów .Rok wcześniej padła turbina koszt 2500 zł .To jest wada tego silnika do 2005 roku .Czyli kup płać a potem PŁACZ !!!


27.08.2013BernardTak

Mam służbową Megankę II Kombi z 1.5dCi 100KM. Jestem jego jedynym użytkownikiem. Od początku 2009 roku śmigło 200 tysięcy kilometrów. Żadnych problemów. Auto regularnie serwisowane, żaden przegląd nie był przeciągnięty w czasie. Olej taki jak zaleca producent. Mimo iż nie jest to moje auto a firmy dbam o prawidłową eksploatację. Dużo jeżdżę i nie chcę żeby gdzieś mi "stanął". Paliwo tylko z dużych stacji markowych. Dynamika jest w porządku - zawsze chciałoby się mieć coś mocniejszego ale z drugiej strony po co? Na te nasze korki nawet na autostradach... Spalanie (głównie w trasie) pomiędzy 4,5 a 5 litrów na 100km. Silnik rewelacja. Przez te 200000km 3 razy wymienione tarcze hamulcowe, łączniki stabilizatorów raz prawy i lewy, kilka razy żarówki w przednich reflektorach (nie mam dziennych). A poza tym nic. Teraz słychać któryś wahacz że ma dość. Muszę się tym zainteresować bo coraz bardziej coś stuka. Mam nadzieję że następne auto też dostanę francuskie. Jeszcze rok. Dobije do 250 tysięcy kilometrów a póżniej pójdzie na komis gdzie ktoś go kupi pięcioletniego z przebiegiem 120000km :-(


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.