alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3 8P 2.0 TDI  140KM PD (BKD/BKP/BMM)

Audi A3 8P 2.0 TDI 140KM PD (BKD/BKP/BMM)Wyświetleń: 43427

Audi A3 8P 2.0 TDI  140KM PD (BKD/BKP/BMM)

Okres produkcji: 2003-2008

Wersje nadwozia: hatchback cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna207
Przyspieszenie (0-100km/h)9.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2007.r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.4

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI10525011.25.5
2.0 TDI1703507.85.8

15.01.2018AndrzejTak

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!


23.08.2019Audi A4 B7 2007Tak

Samochodem zrobione do dzisiaj 240000km (oryginalny przebieg) Dynamika na dobrym poziomie, spalanie także, średnie zużycie 6l, brak zużycia oleju, oryginalne wtryskiwacze, turbosprężarka, maglownica. Jednymi kosztami jakie poniosłem była eksploatacja: oleje, hamulce, opony, rozrząd, żarówki, płyny i obsługa klimatyzacji. Przy 180 000 profilaktycznie wymieniono sławny imbus w pompie olejowej (niepotrzebnie) :) Także polecam, o ile nie trafi się na kręcony przebieg z 400 000 na 150 000 :) :) :)


22.03.2019Passat B6 SedanTak

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od nowości rok 2007. Wymieniłem tylko zaciski tył wraz z tarczami i kl. Przy 45tyś zawieszenie przód (tuleje wahacza do wymiany), do teraz mam spokój. Przy 70tyś. akcja serwisowa na PD. W 2018r dla świętego spokoju wymieniłem ołówek w DSG. Olej wymieniam co 10tyś. Auto ma 150tyś przebiegu. To jest limuzyna i tym się nie wariuje i nie ciągnie lawet. Wg serwisu VW silnik spokojnie zrobi 500tyś i więcej, tylko o auto trzeba dbać.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 63
Średnia (głosów 8):
(8.31)
Trwałość silnika
 7.38/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 9.13/10
Koszty utrzymania
 8.25/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 93

Opinie użytkowników

8p 05.08.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Auto bardzo fajnie sie czuje, dobrze wykonczone w srodku i dobrze jak na ta klase wyciszone. Silnik BMM mam 320tys km przejechane 2007rok 3d. W miescie bez katowania 6-8/ katowanie 8-10. W trasie jesli sie jedzie do 130 to okolo 5-6max/ 130-160 7-8,5max/ 180-200 10 albo i wiecej (moje spalanie jest na felgach 17 cali). Wymieniałem oczywiście rzeczy serwisowe jak i wymiana dwumasu i turbiny. Wtryski poki co sa okej. Tarcze i klocki wymienilem jakos 50tys km temu i dalej sa dobre (w sumie to zalezy jak kto jezdzi). Polecam, tanie i fajne male autko do miasta jak i na trase.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie, wygodne, ładne auto. Chyba najlepiej wypada z konkurencji.
Wady:Jak to w dieslach dwumas i turbina, ale to naturalna kolej rzeczy po 250tys km. Wymieniasz i masz spokoj na kolejne 250tys km.
Rocznik / Przebieg:2007/320 000
8P Lift 16.07.2019
Średnia:
(7.75)
Tak
Opinia: Auto mam dwa lata zero problemów z silnikiem BKD , wystarczy lać dobrą ropę . Silnik ma 225 tys. km a może i więcej i daje radę .
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Niskie zużycie paliwa , kultura pracy , dobre przyśpieszenie jakość wykonania , niska cena zakupu .
Wady:korozja progu i błotnika przedniego od środka , Drogie wtryski ( jak padną )
Rocznik / Przebieg:2006 225000km
Maciej 10.11.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Mimo wszystkich wad 2.0 TDI, są lepsze odmiany np. BMM mam prawie 300 tyś na blacie i wszystko gra jak ma, a na początek jest w sam raz, tani w utrzymaniu i do zakupu, a daje przyjemność z jazdy, w wygodnych warunkach. Wnętrze dobre wykończone, nic nie trzeszczy lub zgrzyta. Ma swój pewien urok, tym bardziej w wersji 3D :)
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Tani w zakupie (od 15 tyś) i utrzymaniu. Silnik dynamiczny. Elektyka
Wady:Pompowtryski, pękająca głowica, dwumasa - starter pack diesla
Rocznik / Przebieg:A3/2006/300tyś km
Łukasz 10.03.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Silnik dynamiczny, mimo negatywnych opinii co do tych silników jestem zadowolony, jezdżę półtora roku już i nie miałem żadnych poważnych awarii, caly czas w uzytkowaniu. Rocznik 2007 2.0 140 KM
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:8P/2007/255000
Stefan 07.11.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Krótko na początku dodam, iż auto samo w sobie jest piękne. Jego bryła zawsze sprawiała, że chciałem nim jeździć... Brawo dla pana z kredkami który go namalował ! :) lecz kiedy nabyłem obecny model 8P 2.0 BKD, żarty sie skończyły :) jeżdżę od roku czasu, co prawda silnik jest bardzo zwrotny i mocny, ciągnie do przodu jak należy, pracą samego silnika namawia mnie na wciskanie pedału gazu, lecz już słyszę łożysko oporowe przy odpalaniu rano, i chrobotanie pomp na zimnym. Turbina pracuje ładnie i cicho gwiżdże podczas jazdy. oprócz pękniętego Intercoolera jest jak narazie wszystko dobrze :)
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:wygląd ogólny i komfort jazdy petarda ! 6 bieg, system audio, silnik gotowy do jazdy :)
Wady:Pompowtryski, koło dwumasowe już niedługo :)
Rocznik / Przebieg:A3 8P / 2003 / 250tkm
Dawid 08.02.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Bardzo elastyczny i ekonomiczny silnik. Jak na diesla całkiem cichy. Auto fajnie przyspiesza od najniższych obrotów. Niestety po 100tkm sprzęgło do wymiany.
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo elastyczny silnik i ładnie się zbiera
Wady:Po 100tkm sprzęgło do wymiany
Rocznik / Przebieg:A3/2008/120000
Marcin 24.06.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Jak na razie brak problemów z silnikiem, myślę że po 2006 roku audi uporało się z większością problemów silnika.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:skrzynia biegów, niskie spalanie, dobre osiągi, dobre wykończenie wnętrza, elektryka
Wady:średnio trwały silnik
Rocznik / Przebieg:Audi a3 8p 2007 62000km
Karol 03.02.2014
Średnia:
(6.00)
Tak
Opinia: moj silnik BKD zwawy ale awari sporo. wycieraczki el szyby centralny. glowica to naprawde loteria bedzie jezdzil albo padnie regoly nie ma heh. skrzynia 6-io biegowa po czasie wyje zacina biegi...tylko wymiana sa regenerowane ale to rowniez kot w worku hehe polecam to auto jest naprawde fajne ale lepiej odlozyc wiecej i kupic po roku 2008. zapomnialem o turbinie... zacina sie... trzeba wyczyscic lopatki heh jezdze zwawo ale jednak po 216tkm czas najwyzszy o pielegnacje tej czesci:)
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:dynamika, wnetrze, wyglad
Wady:elektronika, pekajace glowice, skrzynia biegow 6, turbo
Rocznik / Przebieg:A3 8p 2004 216tkm